کد خبر: ۳۸۹۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان قزوین:
«دکتر راول غلامپور اقدمی» افزود: ۱۰۳ نمونه شیر از واحدهای عرضه شیر خام در استان اخذ شد که ۱۱ مورد آلوده به تب مالت بود ...
 

حکیم مهر - 103 نمونه شیر از واحدهای عرضه شیر خام در استان اخذ شد که 11 مورد آلوده به تب مالت بود (10.7 درصد).

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامپزشکی بر اساس وظایف ذاتی برای کنترل و ارتقاء سلامت شیرخام برنامه های متعددی را برعهده دارد که انجام پایش های فصلی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، مراکز جمع آوری شیر، خودروهای حمل شیر و کارخانجات لبنی و مراکزعرضه از مهمترین این برنامه ها می باشد.

«دکتر راول غلامپور اقدمی» تصریح کرد: کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستانهای تابعه استان قزوین در 9 ماهه اول سالجاری تعداد 267 نمونه شیر از مراکز جمع آوری شیر، خودروهای حمل شیر و کارخانجات لبنی و مراکز عرضه اخذ و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی قزوین ارسال کرده اند که پس از انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و تقلبات شیر، هرگونه مغایرت با استانداردهای سلامت شیر را به واحدهای مربوطه متذکر و در صورت تکرار تخلف، مراتب به مراجع قضایی ارجاع شده است.

دکتر اقدمی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 103 نمونه شیرخام از مراکز عرضه شیر خام جمع آوری و در این میان تعداد 11 نمونه شیر از نظر تب مالت مثبت اعلام شد و بر اساس بررسی های به عمل آمده، منبع تامین شیر اغلب آنها از واحدهای دامی سنتی بوده است که در همین راستا آموزش های چهره به چهره در بازدیدها انجام شد.

دکتر اقدمی در پایان به عموم مردم توصیه کرد ترجیحاً از خرید شیر فله خودداری کرده و در صورت خرید حتما قبل از مصرف آنرا بجوشانند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
1
بجای رفتن به برزیل و سواحل زیبا به داد مردم برسید
پاسخ ها
دكتر دامپزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
ناشناس عزيز دقت كنيد اين عزيزان جهت گردش وتفريح به برزيل و... كه نميروند جهت نظارت بهداشتي بر گوشتهاي وارداتي ميروند كه انصافاً براي يك ناظر وظيفه شناس كار طاقت فرسا وپرتنش و اعصاب خردكن هست حالا يكي دوتا هم اگراين وسط بجاي انجام وظايفش دنبال تفريح و... ميره بايد مسؤولين امر باهاش برخورد كنند تاحيثيت مجموعه وتلاش شبانه روزي زحمتكشان خدشه دار نشه!!!!
فعال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
البته نباید این نکته را نادیده گرفت که درصد بالایی از بروسلوز رصد شده مربوط به واکسن های تلقیح شده به دام است که در مورد بیماریزا بودن یا نبودن ان حرف و حدیث بسیار است.
نظر شما
ادامه