کد خبر: ۳۹۰۲۳



مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در نشست ستاد کنترل و پیشگیری از بیماریهای تنفسی طیور که به درخواست اداره کل دامپزشکی استان و به میزبانی مدیریت بحران استانداری با حضور دستگاههای اجرائی مرتبط تشکیل یافت بر ضرورت هماهنگی و مشارکت جدی دستگاهها تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل،«مسعود امامی یگانه» با بیان اینکه ایجاد هماهنگی وارائه راهکارهای فنی و تخصصی و تعامل و همکاری دستگاههای مرتبط در پیشگیری از بیماریهای تنفسی طیور بسیار مهم بوده و خسارت ناشی از وقوع احتمالی این بیماریها را به حداقل می رساند ، تصریح کرد رعایت موارد پیشگیری و استفاده از ظرفیت بیمه ها از ضروریات است و لازم است صندوق بیمه محصولات کشاورزی با پیش بینی های لازم و پوشش کامل بیمه ای تمام خسارت احتمالی وارده را تعهد نماید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اقدامات ضروری با توجه به تجربیات سابقه این بیماریها در سنوات قبلی را مورد تأکید قرار داد و ضمن تقدیر از دامپزشکی استان در راستای اقدامات بعمل آمده در زمینه پیشگیری از بیماریهای تنفسی طیور و به تبع آن سلامت جوامع انسانی بر تشکیل منظم این نشست ها تأکید و خواستار تداوم این روند در استان شد.

در این نشست مدیر کل دامپزشکی استان با تشریح آخرین وضعیت بیماریهای تنفسی طیور در منطقه و اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از وقوع این بیماریها گفت : اداره کل دامپزشکی استان به صورت شبانه روزی بیماریهای دام و طیور را رصد می کند و با تلاش های انجام شده در چند ماه اخیر موردی از این بیماریها در استان گزارش نشده است اما لازم است اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی تشدید شود.

«دکتر صادق صالحی» ادامه داد : استان اردبیل بدلیل وجود تالاب های متعدد و قرار گرفتن در کریدور پرندگان مهاجر مستعد این بیماری است و با توجه به اهمیت موضوع ضروری است ضمن فعال سازی این ستاد، این نشست ها بطور منظم برگزار و موضوعات مرتبط با این بیماریها مورد بحث و پیگیری قرار گیرد.

دبیر ستاد استانی بیماریهای تنفسی طیور با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی با اتحادیه ها و تشکل های صنفی طیور تأکید کرد امکانات بودجه ای و نیروی انسانی ما کم است ولی با همین امکانات کم و با همکاری دستگاههای اجرائی مرتبط در راستای پیشگیری و کنترل این بیماریها تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.


نظر شما
ادامه