کد خبر: ۳۹۰۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ستاد انفلوانزا روز پنج شنبه(فردا) جلسه ای را در قزوین برگزار می‌کند تا تمامی اقدامات مناسب جهت کنترل بیماری، در این جلسه اتخاذ شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر،«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با بیان اینکه در طول ۱۲ ماه سال، در زمینه شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش هایی وجود دارد، اظهار داشت: بیماری که امسال در کشور شیوع یافته، تفاوتی با بیماری سال گذشته ندارد و خوشبختانه نوع مشترک با انسان را در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان، شرایط حساس پرخطر نه تنها برای کشور ما بلکه برای همه کشورها وجود دارد، گفت: این بیماری در فروردین ماه نیز وجود داشته، اما اکنون به دلیل مهاجرت پرندگان و سرمای هوا، شرایط مقداری سخت‌تر است و مرغداران و تولیدکنندگان باید با دقت بیشتری به توصیه های ستاد آنفلوانزا و سازمان دامپزشکی عمل کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اقداماتی در این راستا انجام شده و در آینده نیز انجام خواهد شد، عنوان کرد: دامپزشکی و تشکل های مربوطه تلاش می‌کنند بیماری کنترل شود.

رفیعی پور گفت: در این جلسه تمامی اقدامات مناسب جهت کنترل بیماری اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر به کشور حدود ۱۰ روزی است که آغاز شده است، گفت: این پرندگان از سیبری و مناطق سردسیر وارد کشور ما می شوند و احتمال آلودگی از این طریق وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره اینکه چرا تاکنون این همه مرغ معدوم شده است، افزود: در این زمینه اطلاعاتی که ستاد آنفلوانزا می دهد، ملاک است و تفاوتی بین بیماری امسال با سال گذشته وجود ندارد.

رفیعی پور با بیان اینکه اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و همچنان در حال انجام است، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم بیماری را کنترل و با آن مبارزه کنیم و از این مرحله سخت با موفقیت بگذریم؛ ضمن اینکه برای زمستان سال آینده برنامه ریزی نماییم که با مشکل مواجه نشویم.

وی درباره اینکه گفته می شود سازمان دامپزشکی با مشکلات اعتباری در این زمینه مواجه است، گفت: در حوزه اعتبارات مالی نه تنها دامپزشکی، بلکه بسیاری دیگر از دستگاه ها با کمبود مواجه هستند، اخیرا نیز روش پرداخت اعتبارات به اوراق خزانه اسلامی تغییر کرده که هزینه کردن آنها دشوار است.

رفیعی پور ادامه داد: اگر اعتبارات ما دو برابر شود به اقدامات تضمینی سازمان کمک می کند، اما در صورتی که همه حلقه ها از جمله دامپزشکی، مرغدار، دامدار، و غیره به وظایفی که دارند، درست عمل کنند، با همین کمبود اعتبارات نیز می توان موفق بود.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
وقتی ....... داکتهای ضد عفونی لب مرز رو که هیچ هزینه ای برای دولت نداشت رو به دلیل خصومت شخصی تعطیل کرد دیگه چه انتظاری میشه داشت .هر مرغداری یا گاوداری یه حوضچه ضد عفونی ابتدای درب ورودش داره ولی لب مرزهای کشور ما هیچی همه به راحتی وارد میشن و هیچ ضدعفونی ای در کار نیست .
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
H5N1 نوع مشترک با انسان نیست؟ ................... اگر عامل بیماری H9 بود که واکسن داشت و قابل پیشگیری نیاز به زحمات شما و دوستان .... نبود.
...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
آیا می تو انید به خودتان رجو ع کنید که آقای حجتی تحکمی اعلام کردند انفلوانزا تمام شد و اقای خلج هم چشم بسته ............. همین را تکرار کرد رجوع کنید به مرغداران همان زمان بیماری در حال چرخش بود حاصل ان.... این وصع موجود است که بدتر نیز خواهد شد. حالا هی تعلل کنند نمایندگان محترم‌ در استیضاح این مدیر ........
نظر شما
ادامه