کد خبر: ۳۹۰۲۶



رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: هشت واحد غیرمجاز ذبح دام و مرغ زنده در شهر ایلام  بعد از اجرای طرح جلوگیری از فعالیت کشتارگاه های غیرمجاز به علت تخلف با حکم مراجع قضایی پلمب شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران اکونومیست، «دکتر سعید صیدیوسفی» گفت: چهار واحد قصابی در منطقه مهدی آباد و چهار واحد کشتار مرغ زنده در محله چالسرای شهر ایلام پلمب و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

وی افزود: این واحدهای کشتار غیرمجاز بعد از ابلاغ طرح امتناع از ذبح دام و طیور خارج از محیط کشتارگاه های مجاز، شبانه و به صورت مخفیانه اقدام به کشتار مرغ و دام کرده بودند که با محرز شدن جرم با آنها برخورد شد.

صیدیوسفی تاکید کرد: بعد از ابلاغ این طرح بخش عمده ای از کشتارگاه های غیرمجاز مرغ و دام در نقاط مختلف استان با تمکین به این قانون احشام و طیور خود را در کشتارگاه های مجاز ذبح می کنند.

وی تاکید کرد: مراکز باید کشتار دام و طیور خود را در اماکن مجاز انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی قصابی ها و مرغداری های غیرمجاز با این واحدها به شدت برخورد و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.

وی گفت: از زمان اجرای این قانون میزان کشتار دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی ایلام افزایش چشمگیر داشته و از 20 مورد ذبح همیشگی در روز تعداد کشتار دام به بین 70 تا 80 راس در روز می رسد.

صیدیوسیفی یادآور شد: ذبح مرغ و احشام سبک و سنگین در کشتارگاه های مجاز و با حضور ناظران فنی، بهداشتی و شرعی عاملی مطمئن برای جلوگیری از عرضه لاشه بیمار به مصرف کنندگان است.

500 واحد مرغداری و 167 مرکز قصابی غیر مجاز در استان وجود دارد وهمچنینحدود 75 قصابی در شهر ایلام وجود دارد که اکنون تنها 25 مورد آنها به فعالیت خود ادامه می دهد، بیشتر کشتارهای غیر مجاز در مهدی آباد و حاشیه شهر ایلام فعالیت دارند که 80 درصد آنها مجوز ندارند.



نظر شما
ادامه