کد خبر: ۳۹۰۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر



«دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: زندگی عشایری به زنده ماندن دامهایشان بستگی دارد و دامپزشکی با خدماتی که به آن ها می دهد نقش اساسی در اقتصاد و بهداشت این جامعه ایفا می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به برخی از خدمات انجام شده گفت: واکسیناسیون بروسلوز( تب مالت ) بره و بزغاله، شاربن ( سیاه زخم ) ، آبـله، تب برفکی ، PPR ( طاعون نشخوارکنندگان کوچک ) بوده، و در مدتی که عشایر در استان حضور داشتند به تعداد 4 میلیون و 33 هزار و چهارصد و شانزده راس از دام های آن ها واکسیناسیون شده اند و همچنین برای 7 هزار و 299 قلاده سگ واکسن هاری نیز تزریق شد.

وی افزود: مایه‌کوبی واکسن‌های بهادار (آنتروتوکسمی، قانقاریا و آگالاکسی) توسط بخش غیر دولتی را یک میلیون و 175 هزار و 616 رأس و واکسیناسیون شاربن در جمعیت تک سمی را 4137 رأس برشمرد و گفت: خونگیری از گله‌های مشکوک بـه درگیری بیمـاری تب مالت و نیز مانیتورینگ و ارزیـابی وضعیت بیمـاری بروسلوز دامی در جمعیت گوسفند و بز استان به ویژه دام عشایری را نیز انجام شده که این کار باعث کاهش ابتلای انسانی به بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد.

این مقام مسئول توزیع سم ضد کنه به مقدار 5600 لیتر جهت سمپاشی جایگاه دام ها و شستشوی آن ها و همچنین توزیع داروی تزریقی ضد انگل خارجی به تعداد 337 هزار و پانصد رأس دام را عنوان کرد.

وی آموزش حضوری و چهره به چهره در زمینه واکسیناسیون، بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (1034 نفر ساعت) را مهم و اساسی خواند و گفت : در کنا این آموزش ها بروشور های آموزشی نیز در بین آن ها توزیع شد

دکتر نجاتی گفت: البته این خدمات منتج به تولید سالم از نظر کمی و کیفی می شود که مردم از آن مصرف می کنند.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
0
1
این که دامپزشکی خدمات شایانی به عشایر انجام داده را عشایر باید اعلام کنند یا مدیر کل دامپزشکی استان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عمران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
0
1
استان چهار محال و بختیاری قطب اول تولید ماهیان سردآبی کشور با حجم عظیمی از عشایر خوزستان و .... و دو تا دانشکده دامپزشکی با اساتید فرهیخته باید کلی دستاورد علمی برای کشور داشته باشه نه اینکه کار روز مره و وظیفه ذاتی دامپزشکی که پرسنلش برای انجامش حقوق میگیرند را مدیر کل بگیره دستش نشون بده به تمام ایران بگه:
فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيَهْ (بیایید نامه مرا بخوانید)
سوره حاقه آیه 19
.......................
نظر شما
ادامه