کد خبر: ۳۹۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



باستان‌شناسان موفق به کشف دیوارنگاره‌هایی ۲۵۰۰ساله از سگ و چندین جنگجوی سپر به‌دست در جزیره‌ای در اندونزی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، چندین دیوارنگاره در غارهای باستانی در جزیره کوچکی در اندونزی کشف شده است. به گفته دانشمندان، این دیوارنگاره حداقل ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و نقش‌هایی از قایق، سگ، اسب و جنگجویان سپر به‌دست را به تصویر می‌کشد.

به گفته دانشمندان، در کل 28 دیوارنگاره کشف شده است که هر کدام از آنها داستان خاصی از تاریخ تجاری و فرهنگی این منطقه را بازگو می‌کند.

این دیوارنگاره‌ها در «کیسار»، جزیره کوچکی در اندونزی، کشف شده است. این جزیره 81 کیلومتر مربع است و 28000 نفر ساکن دارد.

سو اوکانر، سرپرست این مطالعه و استاد دانشگاه ملی استرالیا، در این باره گفت: جزایر اندونزی برای هزاران سال‌ قلب تجاری این منطقه بوده‌اند. این نقاشی‌ها، تصاویری از قایق، سگ، اسب و جنگجویان سپر به‌دست را به تصویر می‌کشد. در بعضی از دیوارنگاره‌ها نیز افرادی در حال نواختن درام و اجرای مراسم مذهبی یا آئینی دیده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: «دیوارنگاره‌های کیسار شامل تصاویری می‌شود که به شدت شبیه به آنهایی است که در جزیره تیمور، شرق این منطقه، پیدا شده است. یکی از ویژگی‌های متمایز در هنر این منطقه این است که اندازه نقش‌های زده شده از انسان‌ها و حیوانات بسیار کوچک هستند. درواقع طول آنها کمتر 10 سانتی‌متر است. اما برخلاف اندازه آنها، نقاشی‌ها به طور قابل توجهی پویا هستند».

به گفته تیم تحقیقاتی، به احتمال زیاد روابط میان این دو جزیره به دوران نوسنگی، 3500 سال قبل، بازمی‌گردد. در این دوره مهاجران زیادی از استرالیا به مالزی، فیلیپین، پولینزی و فیجی هجوم آورند. در واقع این مهاجران، حیوانات خانگی مانند سگ و غلات را به مردم این منطقه معرفی کردند.






انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
کوزه نبودن که ادم ساخته بوده باشدشون. حيوان از قدیم الايام بوده. تعجب برای چیست?
نظر شما
ادامه