کد خبر: ۳۹۰۵۶



در آستانه فرا رسیدن نود وچهارمین سالروز تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، تیزر تبلیغاتی مستند "راز سلامتی" که به تازگی تهیه شده، روی آپارات قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، فیلم مستند "رازِ سلامتی" به نویسندگی و کارگردانی بیژن همدرسی و تدوین مهدی بنارش به مناسب فرا رسیدن نود و چهارمین سالروز تاسیس موسسه رازی به سفارش این موسسه ملی و استراتژیک تهیه شده است.

این مستند با نگاهی موشکافانه به سیر تاریخی و بررسی و اهمیت صنعت واکسن سازی در ایران می پردازد و گوشه ای از دستاوردها و موانع و مشکلات مربوط به تحریم ها که موسسه قادر به وارد کردن حتی یک میلی لیتر محیط کشت نبود، از زبان دانشمندان پیشکسوت، مدیران و معاونان این موسسه بازگو می شود.

مستند "راز سلامتی" که به زودی از رسانه ملی پخش می شود، هم اینک علاو بر سایت آپارات در کانال سلام رازی، گروه دامپزشکان کشور، کانال سازمان دامپزشکی کشور و کانال سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بارگذاری شد.

گفتنی است موسسه رازی فعالیت خود را در 16 دی ماه سال 1303 هجری شمسی با تحقیق درباره بیماری خانمانسوز طاعون گاوی که با تلف کردن صدها هزار راس گاو، حیات دامی کشور را مورد تهدید قرار داده بود، آغاز کرد.


 
 
 
نظر شما
ادامه