کد خبر: ۳۹۰۶۶



طی چند روز گذشته دو قلاده گربه وحشی گرفتار شده در شهرستان‌های دشتی و گناوه، زنده‌گیری و به طبیعت برگردانده شدند و یک قلاده گربه جنگلی مصدوم نیز در حال تیمار و نگهداری می‌باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، «حسین دلشب» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر افزود گربه وحشی و گربه جنگلی جزو گونه‌های گربه‌سان هستند که نسبت به گربه‌سان بزرگ حاضر در استان(پلنگ ایرانی)، جزو گونه‌های با جثه کوچکتر هستند.

یکی از این گربه‌های وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان گناوه و در روستای بینک توسط یکی از دوستداران محیط زیست (آقای مهدی صفوی) بمنظور جلوگیری از تعارض آن با معیشت اهالی روستا در محدوده آن محل زنده‌گیری و به آقای تولیده رئیس اداره محیط زیست شهرستان گناوه تحویل گردید که پس از هماهنگی با این اداره کل، به منطقه حفاظت شده حله منتقل و پس از بازدید دامپزشکی و نمونه‌گیری و تیمار لازم در یکی از زیستگاه‌های مستعد رهاسازی گردید.

یک قلاده گربه وحشی دیگر نیز در همان تاریخ درحالیکه بالای یک درخت در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی گرفتار شده بود از آن محل نجات یافته و سپس در زیستگاه مستعدی در حوزه شهرستان رهاسازی گردید.

شایان ذکر است به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی و با همراهی گروه مستندساز صدا و سیمای بوشهر مراتب قدردانی از اهالی و همیاران محیط زیست که در این آزادسازی با اداره محیط زیست شهرستان همکاری داشتند، صورت گرفت.

ایشان در ادامه افزودند یک قلاده گربه جنگلی نیز که هفته گذشته از منطقه حوزه سعدآباد شهرستان دشتستان بواسطه مصدومیت وارده به آن زنده‌گیری شده بود، پس از اقدامات دامپزشکی هم اکنون توسط پرسنل منطقه حفاظت شده حله مورد تیمار و نگهداری قرار دارد که پس از بهبودی کامل در طبیعت رها خواهد شد.



نظر شما
ادامه