کد خبر: ۳۹۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر میزبان نخستین منطقه مرجع پایش وضعیت پلنگ ایرانی تعیین شده است گفت: به پاس رفتار صحیح و نگرش انسانی، ۵ نفر در استان بوشهر خسارت حمله پلنگ به دام‌های خویش را دریافت کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسین دلشب» در حاشیه کارگاه آموزشی خزنده‌شناسی و راه‌های درمان گزش با اشاره به اجرای برنامه پایش و حفاظت مشارکتی پلنگ ایرانی در استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر به ‌عنوان نخستین منطقه مرجع در راستای اجرای برنامه ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی تعیین شده است.

وی از پرداخت خسارت به آسیب دیدگان از حمله پلنگ به دام‌های آن‌ها در استان بوشهر خبر داد و افزود: از پنج نفر در استان بوشهر که در جریان حمله پلنگ دچار خسارت شده بودند به پاس رفتار صحیح و نگرش انسانی آن‌ها تقدیر و خسارات وارده به دام‌های آن‌ها جبران شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه این خسارت با مشارکت سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست، در قالب بیمه نامه پلنگ آسیایی پرداخت شد خاطرنشان کرد: چک‌های مربوط به جبران خسارت وارده به دام‌های این افراد حامی محیط زیست صادر و به ‌خاطر رفتار انسانی و گذشت قابل تاملشان، تجلیل بعمل آمد.

دلشب با تاکید بر حفاظت از پلنگ ایرانی بیان کرد: امید می‌رود با تداوم همکاری بین روستاییان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و استمرار بیمه نامه پلنگ، تعارضات بین این حیوان ارزشمند و دامداران به حداقل برسد و شاهد شکوفایی بیشتر جمعیت این پستاندار مهم باشیم.

وی،با بیان اینکه اقدامات مهم و موثری برای ایجاد ساختار پایش مشارکتی در حفاظت از پلنگ ایرانی در استان بوشهر تشکیل شده تصریح کرد: اقداماتی چون دوربین‌گذاری نظام‌مند، برگزاری کارگاه هم‌اندیشی حفاظت مشارکتی پلنگ ایرانی، آموزش و توانمندسازی افراد محلی از برنامه‌های مهم برای حفاظت پلنگ ایرانی در استان بوشهر است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
پسر بوشهرم پلنگ داره کسی قدر ایرانو نمیدونه
نظر شما
ادامه