کد خبر: ۳۹۰۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر


اغلب جوان جویای کار شهرستان میناب برای فرار از بیکاری روزهای پنجشنبه هر هفته به خرید و فروش دام و طیور در بزرگترین بازار سنتی جنوب کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میناب جنوب، پنجشنبه‌ بازار میناب بازاری تاریخی در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی جنوب ایران است که در حاشیه این بازار زنان و مردانی بسیاری برای فرار از بیکاری با کمترین سرمایه ممکن به کار خرید و فروش مرغ‌های بومی مشغول هستند.

بخش اعظم مرغ‌های بومی منطقه شرق هرمزگان نتیجه نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و را‌ه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی است که توسط بومیان و کارآفرینان مینابی تولید و به پنجشنبه بازار این شهرستان عرضه می‌شود.

علاوه بر مرغ‌های بومی این منطقه از سایر شهرستان‌های همجوار و شیراز، کهنوج، جیرفت و کرمان نیز برای فروش به پنجشنبه بازار سنتی میناب آورده می‌شود.

فروشندگان این بازار، زنان و مردهایی هستند که اکثرا میانسالی را پشت سر گذاشته‌اند و حالا به نظر می‌رسد برای ایام سکون و آرامش خود، معامله مرغ، خروس و بزغاله را پیشه کرده‌اند.

در این بازار جوانان بومی این منطقه در خرید و فروش مرغ و خروس خانگی تبحر خاصی دارند، خرید و فروش مرغ بومی فقط مختص به روزهای پنجشنبه هر هفته بوده و بسته به نژاد مرغ‌های بومی هر منطقه در قیمت‌های متفاوتی به فروش بفروش می‌رسد.

مرغ و خروس لاری، چابهاری، اردبیلی، مرغ بومی تخمگذار در رنگ‌های مختلف نسبت به دیگر نژادها قیمت بیشتری دارد، گاهی نیز در پنجشنبه بازار سنتی شرق هرمزگان علاوه بر نژادهای مطرح شده فروشنده باید زبان خوبی برای چانه‌زنی داشته باشد تا بتواند خریدار برای دام و طیور خود جذب کند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
عاقبت جوانگرایی در دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
خب این بیچاره ها چکار کنند جلوی قاچاق گازویئل که گرفته شده بهترین کار بازار فروش پرندگان است .............
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
من چند ساله تو همین مناطق هستم واقعا مردم خون گرم مهربان زحمتکش و با محبتی هستن.حیف که منطقه محرومی هست جووناشم اکثر بیکارن امیدوارم مسئولین یه نگاهی هم به اینجا بکنن
نظر شما
ادامه