کد خبر: ۳۹۰۸
حکیم مهر - پنجاهمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست رئیس شورای نظام دامپزشکی استان هرمزگان گزارشی از عملکرد دوره سوم فعالیتهای این شورا به حضار ارائه داد.
دکتر حسن سبکرو در ابتدای گزارش خود با معرفی استان هرمزگان در خصوص جمعیت فعال این استان در عرصه دامپزشکی گفت: 66 نفر دامپزشک، در این استان فعال هستند که از این میان 17 نفر در بخش دولتی و 49 نفر در بخش غیر دولتی اشتغال دارند و 109 نفر از فعالان این عرصه را نیز سایر رده‌های دامپزشکی تشکیل می‌دهند.
وی با توضیح درباره خدمات شورای تحت مدیریتش به اعضای شورای مرکزی گفت: تعاونی مسکن شورای نظام دامپزشکی استان هرمزگان به دلیل به حد نصاب نرسیدن راه به جایی نبرد، اما از نظر خدمات رفاهی چون بیمه، تخصیص لپ‌تاپ و اسپری دفاع شخصی اقداماتی به عمل آمده است.
سبکرو از وجود مشکلاتی برای اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: در صدد هستیم با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در ماه‌های آینده در خصوص اجرای این ماده اقداماتی صورت گیرد.
وی در خصوص استفاده اعضای این شورا از تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: در دوره سوم فعالیت‌های شورای نظام دامپزشکی استان هرمزگان 15 نفر از اعضا برای استفاده از تسهیلات اشتغال به این صندوق معرفی شده‌اند.
سبکرو در ادامه به برگزاری جشن روز ملی دامپزشکی در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: این جشن پانزدهم مهرماه با حضور مدیران و مسئولان محلی و یکی از نمایندگان مردم شریف هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که برگزاری آن با استقبال خوب همکاران همراه بود.
پس از ارائه گزارش از سوی دکتر سبکرو، رئیس سازمان نظام دامپزشکی وارد دستور کار جلسه شد.
دکتر سید محمد آقامیری با اشاره به برگزاری آئین بزرگداشت روز ملی دامپزشکی گفت: جشن بزرگ دامپزشکی امسال با حضور دکتر مرضیه وحید دستجردی و دکتر صادق خلیلیان، 2 تن از وزرای کابینه نهم و حجت الاسلام‌ و المسلمین پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و اساتید و فعالان عرصه دامپزشکی با شکوه بیشتری برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه بی‌شک انسجام و اتحاد بین مجموعه‌های دامپزشکی کشور عامل اصلی برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم بود، افزود: مراسم روز ملی دامپزشکی امسال، در سطح استان‌ها هم با کیفیت خوبی برگزار شد، از آن جمله می‌توان به استان‌های قم، مرکزی و قزوین اشاره کرد که شخصاً در آن‌ها حضور داشتم.
آقامیری از برگزاری جشن فارغ التحصیلان دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج خبر داد و گفت: این مراسم نیز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد.
وی به پیگیری اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اشاره کرد و افزود: هر چند اجرای این ماده در حال پیگیری است، اما نحوه اجرای آن  انتظارات را برآورده نمی سازد.
آقامیری درباره اجرای مواد 5 و 16 قانون نظام جامع دامپروری نیز اظهار امیدواری کرد: پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی با ابلاغ نقطه نظرات جدید راهگشا باشد.
اعضای شورای مرکزی در این جلسه تصویب کردند: از آنجا که اجرای ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، نقش همکاری سازمان دامپزشکی کشور را پر رنگ‌تر خواهد کرد، دکتر سید محسن دستور با مأموریت کارکنان مرتبط با موضوع این ماده از ادارات کل دامپزشکی به نظام دامپزشکی استان به طور ضمنی موافقت کرد.
در پنجاهمین جلسه دوره سوم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، اعضای شورا با تأسیس دفتر تشکیلات شورای نظام دامپزشکی در استان البرز موافقت کردند.
در جلسه اخیر شورای مرکزی سازمان همچنین موضوع آئین‌نامه پیشنهادی استاندارد مشاغل حرفه‌ای دامپزشکی غیر دولتی مطرح و مقرر شد این آئین نامه ظرف مدت 2 هفته بازنگری شده و به کمیته تدوین قوانین ارجاع و در جلسه آتی شورای مرکزی طرح موضوع شود.
نظر شما
ادامه