کد خبر: ۳۹۰۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: حوزه تنظیم بازار ارتباطی با دامپزشکی ندارد اما آن گونه که گفته شده افزایش قیمت ذرت و دیگر نهاده‌های پایه پرورشی بوده است و این موضوع ارتباطی با بیماری طیور ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر شهرام موحدی» با اشاره به وضعیت طیور استان اصفهان اظهار داشت: بیماری‌های طیور در سطح استان اصفهان مطلوب است و بیماری‌های واگیر و شایع در دام و طیور نداریم.

وی تشریح کرد: البته این به معنی آن نیست که هیچ‌گونه بیماری یا مبتلایی وجود دارد، همان‌طور که در مورد جامعه انسانی زمانی که گفته می‌شود وضعیت سلامت جامعه مطلوب است به معنی خالی بودن بیمارستان‌ها نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص گرانی تخم‌مرغ در روزهای اخیر عنوان کرد: حوزه تنظیم بازار ارتباطی با دامپزشکی ندارد اما آن گونه که گفته شده افزایش قیمت ذرت و دیگر نهاده‌های پایه پرورشی بوده است و این موضوع ارتباطی با بیماری طیور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان مشکلی در خصوص بیماری‌های واگیر وجود ندارد اما آنچه معمول است با رسیدن فصل سرد سال بروز بیماری‌های پرندگان رخ می‌دهد و پرورش‌دهندگان باید همت خود را در رعایت مسائل بهداشتی بیشتر کنند.

موحدی اضافه کرد: در بخش روستایی توصیه می‌کنیم که در نیمه دوم سال از دست‌فروشان دوره‌گرد پرنده‌ای خریداری نشود، همچنین تاکید داریم که لاشه پرنده را دفن کرده و آن را در فضای باز رها نکنند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
با سهل انگاری دامپزشکی سال گذشته ضربه اقتصادی به مرغداران زده شد و امسال که بقیه استان ها در گیر بیماری هستند دیگر تخم مرغ به اصفهان نمی دهند و یا گران می فروشند . دیگر اصفهان نه سیمرغ دارد و نه فارم پرورشی بزرگ همه به لطف دامپزشکی خالی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
سرنوشت اسید امینه متیونین به عنوان یکی از اقلام در جیره طیور بدست چه کسانی رغم خورده است؟
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
دقیقا منظور .... چیست؟ کسی میتونه توضیح بدهد؟ چندین ماه قبل ایشان اعلام کردند که تنها 3 درصد طیور استان در اثر بیماری از بین رفتند. بعدا معلوم شد که این سه درصد مشخصا کل طیور تخم گذار استان بود. حالا میفرمایند افزایش قیمت تخم مرغ ربطی به بیماری ندارد!!!!!
.............................
نظر شما
ادامه