کد خبر: ۳۹۱۰۱



مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۳ کانون آلوده به بیماری فوق حاد تنفسی پرندگان در دو شهرستان گلپایگان و خمینی شهر تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شهرام موحدی» اظهار داشت: در نیمه دوم سال به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد بروز بیماری های تنفسی دستگاه فوقانی در پرندگان هستیم که سبب شده تاکنون نزدیک به یکصد هزار طیور را به دلیل بروز این نوع بیماری ها معدوم کنیم.

وی با بیان اینکه معدوم سازی این تعداد طیور در مقابل با تولید ۲۶ تا ۲۷ میلیون قطعه طیوری که در حال پرورش داریم رقم ناچیزی است و نباید تاثیر در افزایش قیمت تخم مرغ بگذارد، ادامه داد: یعنی در واقع سه دهم درصد که هنوز به نیم درصد هم نرسیده است، معدوم سازی طیور در سطح استان اصفهان داشتیم.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: آنچه در حال حاضر مهم هست اینکه پرورش دهندگان طیور باید در رعایت مسائل بهداشتی واحدهای پرورشی دقت لازم را داشته باشند.

وی که وضعیت بیماری های طیور را در اصفهان مناسب ارزیابی کرد، گفت: این به معنای آن نیست که بیماری نداریم بلکه وضعیت به حد هشدار و خطرناک نرسیده است.

موحدی ادامه داد: چند نمونه از طیور که درگیر بیماری تنفسی دستگاه فوقانی طیور بودند را به اقتضای بیماری یا معدوم کردیم یا نمونه گیری ها را برای آزمایش بیشتر به تهران ارسال کردیم.


 

نظر شما
ادامه