کد خبر: ۳۹۱۰۵



در حاشیه سفر یک روزه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان سمنان، «دکتر رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور با «دکتر خباز» استاندار سمنان دیدار نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این دیدار اظهار داشت: استان سمنان از حیث بیماری دام و طیور موفق عمل کرده و در سال گذشته جزو استان‌هایی بوده که درگیر بیماریهای دام و طیور نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه عنوان کرد: در راستای کاهش التهاب ایجاد شده در ارتباط با بیماریهای دام و طیور، تدابیر و اقدامات لازم به منظور بهبود شرایط صورت گرفته است.

در ادامه دکتر خباز استاندار سمنان افزود: زیرمجموعه سازمان دامپزشکی در استان سمنان با توجه به محدودیت های موجود و تصمیمات آگاهانه، توانسته اند این استان پهناور را از گزند بیماریهای دام و طیور محفوظ بدارند.

استاندار سمنان با بیان این مهم که استان سمنان یکی از حساس ترین استانهای کشور محسوب می شود، افزود: سالانه حدود 20 میلیون مسافر از استان سمنان عبور می کنند و همچنین با 7 استان همسایه است و اگر خدای نکرده در هر استان بیماری خاصی در دام و طیور شیوع پیدا کند، استان سمنان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ولی با عنایت خداوند متعال و مدیریت هوشمندانه، این قضیه کاملاً مهار شده است و این امر مدیون تلاش های بی شائبه کارکنان دامپزشکی است.

دکتر خباز در پایان اضافه نمود: در زلزله اخیر کرمانشاه استان سمنان علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی، از ظرفیت کارخانجات تولید دارو در استان استفاده کرد و داروهای دامی را نیز جهت کمک به مناطق زلزله زده ارسال نمود.


نظر شما
ادامه