کد خبر: ۳۹۱۱۵
 

در هفته گذشته، موارد جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI ) در کره جنوبی و تایوان گزارش شده است. این در حالی است که فرانسه و جمهوری دومینیکن، سویه هایی با بیماری زایی پایین را در پرندگان صنعتی تایید کرده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، رئیس دامپزشکی کشور کره جنوبی شیوع آنفلوانزا را به سازمان جهانی بهداشت حیوانات اعلام کرد.

وی گفت: پس از تایید ۸۵۰ مورد از سویه HPAI و H5N6 در یک گله ۱۲ هزارتایی اردک طی هفته گذشته در کره جنوبی، تولیدکنندگان اردک در جنوب غربی استان جئولانام-دو  تحت قرنطینه های سختگیرانه قرار گرفته اند.

به گزارش آژانس خبری یونهپ، این استان، مرکز تولید اردک کره جنوبی است و ۷۶ هزار پرنده در پنج مزرعه در شعاع سه کیلومتری از کانون شیوع، کشته شدند تا از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری شود.

حدود ۱٫۴ میلیون قطعه اردک در این منطقه پرورش داده می شوند و مقامات باید قبل از بازی های زمستانی المپیک در  پیونگ‌یانگ که فوریه سال آینده برگزار می شود، نسبت به این موضوع آماده باشند.

 همچنین وزارت کشاورزی تایوان، دو کانون شیوع جدید سویه HPAI ناشی از ویروس H5N2 را به سازمانی جهانی بهداشت حیوانات گزارش کرده است.

بیش از ۱۰۰ قطعه مرغ از گله ۶ هزار و ۷۸۷تایی در یک کشتارگاه در کاوهسیونگ امحا شدند و در یونلین، ویروس مشابهی یافت شد که گله ۸۹۰ قطعه ای غازها را آلوده کرده بود.

بر اساس این گزارش، تمام پرندگان در هر دو گله کاملا نابود شدند.

 
 
نظر شما
ادامه