کد خبر: ۳۹۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

پس از چند هفته کار اطلاعاتی توسط نیروهای یگان محیط زیست استان تهران، اعضای یک باند قاچاق حیات وحش در شهر تهران شناسایی و یک توله یوزپلنگ آسیایی که در مناطق شرقی کشور از طبیعت زنده گیری و به تهران منتقل شده بود کشف و ضبط گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، فرمانده یگان محیط زیست استان تهران در این باره گفت: از هفته ها قبل در جریان فعالیت مجرمانه اعضای این باند قرار گرفته و تحقیقات نیروهای این یگان جهت شناسایی متخلفین آغاز شده بود.

«نقی میرزاکریمی» اظهار داشت: متخلفین این توله یوزپلنگ را در مناطق شرقی کشور از طبیعت زنده گیری و به قاچاقچیان حیات وحش فروخته شده بود.

قاچاقچیان این گونه ارزشمند را به شهر تهران منتقل کرده و در مکانی نگهداری می کردند که توسط نیروهای محیط زیست شناسایی شدند.

اعضای این باند یک به یک در تهران شناسایی و بازداشت شده و امروز (دوشنبه ۹۶/۱۰/۴) نیز توله یوزپلنگ از متخلفین کشف و ضبط گردید.

توله یوزپلنگ کشف شده جهت مراقبت های ویژه و تصمیم گیری به سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شده است.

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران از سرپرست محترم دادسرای ناحیه ۱۹ تهران و پلیس اطلاعات امنیت تهران بزرگ تشکر و موفقیت در کشف این گونه ارزشمند را مدیون مساعدت و همکاری آنان دانست.

دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان درباره وضعیت توله یوزپلنگ کشف شده گفت: توله یوزپلنگ پس از ورود به کلینیک سازمان بیهوش شده و سلامت جانور تحت معاینه قرار گرفت.

«دکتر ایمان معماریان» اظهار داشت: این یوزپلنگ به لحاظ جنسیت ماده و حدودا هشت ماهه است. توله یوزپلنگ به لحاظ بالینی سالم است اما از رشد مناسبی برخوردار نبوده و دچار کمبود وزن و لاغری است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
انشاله که این یکی زنده بماند !
نظر شما
ادامه