کد خبر: ۳۹۱۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به کم‌توجهی لایحه بودجه ۹۷ به بخش کشاورزی گفت: موارد پیشنهادی برای اصلاح لایحه فردا در صحن کمیسیون ارائه می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر یوسف داودی» عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولید داروهای دامپزشکی سمنان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در لایحه بودجه ۹۷ حوزه کشاورزی آن‌چنان اعتباری پیش‌بینی‌نشده است تا بتواند در آینده نیاز دامداری‌ها، مرغداری‌ها و کشاورزی را پوشش و تأمین کند، ابراز داشت: اعتبار در نظر گرفته‌شده برای خرید تضمینی به نسبت سال گذشته کمتر شده است که با همه اعتراض‌هایی که کشاورزان در بحث خریدهای تضمینی گندم و سیب‌زمینی داشتند قطعاً کاهش این بودجه مشکل‌ساز خواهد شد.

وی افزود: سهم بخش‌های مختلف کشاورزی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ قطعاً نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد لذا موارد پیشنهادی نمایندگان برای اصلاح لایحه بودجه فردا در صحن کمیسیون با حضور مسئولان مربوط ارائه خواهد شد.

از ۲۲ کشور گوشت وارد ایران می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بابیان اینکه برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه باید آن را با لایحه جبران کنیم، ابراز داشت: به‌عنوان‌مثال یکی از هدف‌گذاری‌ها افزایش مصرف سرانه شیر در کشور بود که در لایحه بودجه ۹۷ لحاظ نشده است و همچنین با کمبود پایین سرانه مرغ مواجه هستیم که باید برای ترمیم این عقب‌ماندگی‌ها لایحه بودجه در بخش کشاورزی دچار اصلاحات ساختاری شود.

داوودی بابیان اینکه سازمان برنامه‌وبودجه برای جبران این مسائل از سرجمع اعتبارات قول مساعد داده است، تصریح کرد: به توصیه مجلس با قطع رایانه ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر در کشور این رقم را می‌توان برای تولید و اشتغال بخش کشاورزی که به‌صورت مستقیم با زنجیره غذایی سروکار دارد، هزینه کرد.

وی بابیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده ردیف‌هایی برای حل مشکلات آب در نظر گرفته است، افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و برداشت‌های بی‌رویه از چاه‌ها نیازمند به تأمین آب از دریاها هستیم و این در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌شده بود.

داوودی با ابراز اینکه در مصرف بهینه و مدیریت آب نتوانستیم چندان موفق عمل کنیم، اضافه کرد: خشک‌سالی و کمبود علوفه باعث شد تا درزمینهٔ تهیه گوشت مجبور به واردات شویم که هم‌اکنون از ۲۲ کشور گوشت وارد ایران می‌شود که باید جبران این موارد در لایحه بودجه ۹۷ کاملاً لحاظ شود.

 

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
1
0
بی شک باید چنین باشد ... امور دام ، دام سبک و سنگین این ممکلت رو به نابودی کشیده و سازمان دامپزشکی هم که صلاحیت مبارزه با بیماریها را ندارد با این کادر ................ توقع چه چیزی باید داشت ....
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
خوش به حال ناظران شرعی چون از مارکوپولو هم جهان گشته تر می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
علی برکت اله.اقتصاد مقا--تی که می گفتند همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
در یک دامپروری و کشاورزی و آبخیزداری علمی و کارآمد و غیر جهادی ، در همین شرایط هم ما قادر به تامین نیازهای غذایی کشور و حتی بخشی از منطقه هستیم اما منافع بعضی گروهها در واردات است نه تولید !!
در این بین نقش دامپزشکی علمی و فعال برای کاستن از خسارات در دامپروری بسیار حائز اهمیت است .
نظر شما
ادامه