کد خبر: ۳۹۱۵۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«حبیب‌الله نیکزادی پناه» ضمن اشاره به سهم ناچیز سازمان دامپزشکی از بودجه سال ۹۷، گفت: امیدواریم دولت آنچه را که نیاز بخش دامپزشکی است، تامین کند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با حکیم مهر، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: «بنده سال‌ها در بخش کشاورزی فعالیت کرده‌ام، اما متاسفانه منتقدان به عملکرد وزیر، فقط مسائل روز را می‌بینند و گذشته را فراموش کرده‌اند.»

 «حبیب‌الله نیکزادی پناه» ادامه داد: «دوستانی که مدعی هستند وزیر جهاد کشاورزی عملکرد مطلوبی نداشته است، باید مقداری به گذشته بازگردند و بررسی کنند که ایشان وزارتخانه را با چه وضعیتی تحویل گرفتند. اگر در خاطر دوستان مانده باشد، ما آن سال‌ها عمده مرغ، تخم مرغ، گوشت و شکر را با یک وضعیت مالی اسف‌بار وارد می‌کردیم. کمااینکه هم‌اکنون نیز به دیلی برخی بی‌برنامگی‌ها، این واردات انجام می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه ایران امروز در بحث تولید گندم به خودکفایی کامل رسیده است، تصریح کرد: «کار از خودکفایی گذشته و امروز صادرات گندم هم انجام می‌شود.»

نیکزادی پناه در ادامه، به حکیم مهر گفت: «اگر ما مجموعه عملکرد وزیر جهاد کشاورزی را در قیاس با زمانی که ایشان وزارتخانه را تحویل گرفته‌اند،‌ در نظر بگیریم، قطعا این حق را خواهیم داد به کسانی که می‌گویند جناب وزیر خوب کار کرده‌اند. البته کاستی‌های هم در بخش کشاورزی داریم که کم هم نیستند. اما کاستی‌های بخش کشاورزی آنقدر زیاد است که به این سادگی‌ها حل نخواهد شد. علت آن هم به عملکرد وزیر ارتباطی ندارد و به گذشته باز می‌گردد.»

وی با تاکید بر اینکه نمره منفی به آقای وزیر جهاد کشاورزی نمی‌دهم، اضافه کرد: «منکر این هم نیستم که مشکلاتی در بخش کشاورزی وجود دارد. این مشکلات در حوزه روستاها، عشایر، فراوری، کارهای خرید تضمینی، تامین منابع مالی برای این بخش  ... وجود دارد. اما باید ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم. آیا آقای وزیر قادر است با این همه خرابی‌ها و مشکلات در طول یک دوره کاری خود، این مشکلات را حل کند؟ بنده مطمئن هستم که با این توانمندی که در ایشان و همکارانشان سراغ دارم، در چهار ساله دوم وزارت خود، خیلی از مشکلات بخش کشاورزی را حل خواهد شد.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اشاره به سهم ناچیز سازمان دامپزشکی از بودجه سال ۹۷، تصریح کرد:‌ «مسائل مربوط به بودجه در حال بررسی است و امیدواریم دولت آنچه را که نیاز بخش دامپزشکی است، تامین کند. کمااینکه وضعیت بودجه دامپزشکی در حال حاضر اصلا خوب نیست و باید افزایش پیدا کند.»

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
شما معلوم‌نیست که با چه دلیلی حمایت میکنید ولی ........... این وزیر بی تدبیر
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
در گندم درست است که به خودکفایی رسیده آیم ولی در عوض منابع آبی را از دست داده آیم و کشور داره خشک میشه. ضمنا خرابی های گذشته را چه کسی به بار اورده مردم به بار آورده اند یا مدیریت؟ همش شعار می دهید که ۴ سال آینده مشکلات را وزیر حل خواهد کرد مگر در ۴ سال گذشته که وزیر بودند برای حل مشکلات کافی نبود؟ در ۴ سال آینده می خواهند امور را درست کنند؟ رشته تحصیلی ایشون مهندسی عمران هست چطور این همه فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی وجود داره ولی ایشون وزیر کشاورزی هستند؟
یعنی واقعا تو این کشور یک دکتر ای کشاورزی یا دامپزشکی یا علوم دامی نبود که مهندس عمران وزیر کشاورزی شده؟ اخه مهندس عمران از تخم مرغ و مرغ چه سر رشته ای داره داره که وزیر کشاورزی شده است. اخه مهندس علوم دامی بره وزیر راه بشه درسته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
سلا ،چرا از روش کشورهای دیگه برای زنده ماندن کشاورزی وزنده ماندن دام وطیور ،استفاده نمیکنید ،ترکیه از لحاظ وسعت نصف ،کشور ماست وبا بیش از هفتاد میلیون ،جمعیت ،پیشرفته ترین کشور از نظراقتصادی است .نفت ما یکروز به پایان میرسد .ببینیم اون کشورها در زمینه کشاورزی چه راه حلی دارند وما هم انجام بدهیم .ابر مصنوعی و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
سلام
پر واضح است که آقای مهندس حجتی انسانی پاک دست وجهاد گری ارزشی می باشد لیکن درجایگاه مقام عالی وزارت در چند سال گذشته نتوانسته ظهور وبروز جدی داشته باشد ودرحوزه ستاد وزارت وسازمان های وابسته وادارات کل استانها لجام کار از دست رفته وآشفتگی محض مشاهده می شود (به مصداق مشت نمونه خروار ٰموضوع آنفلوانزای پرندگان درسال گذشته وسه ماهه پاییز امسال وعواقب وپیامدهای آن وعدم مدیریت صحیح موضوع درسازمان دامپزشکی کشور را ملاحظه نمایید )
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
"دوستانی که مدعی هستند که وزیر جهاد کشاورزی عملکرد مطلوبی نداشته است، باید مقداری به گذشته بازگردند و بررسی کنند که ایشان وزارتخانه را با چه وضعیتی تحویل گرفتند. اگر در خاطر دوستان مانده باشد، ما آن سال‌ها عمده مرغ، تخم مرغ، گوشت و شکر را با یک وضعیت مالی اسف‌بار وارد می‌کردیم. کمااینکه هم‌اکنون نیز به دلیل برخی بی‌برنامگی‌ها، این واردات انجام می شود!!!"
پس قبلا بدلیل عدم برنامه ریزی واردات مرغ، تخم مرغ، گوشت و شکر داشتیم و الان هم بدلیل برخی بی برنامگی ها این واردات انجام میشود، خوب نتیجه چی شد؟ در هر دو دوره وارد میکنیم ولی در یک دوره وزیر بد است و در یک دوره ای چون با بی برنامگی وارد شده وزیر خوب است! این یعنی چی ؟ ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
مسوولیت وزیر چیز دیگری است برادر، ........................
رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
..............................
اگر این فرد ادعای اصلاح طلبی دارد ، شما باید کشاورز و کشاورزی کشور را قربانی اش کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
یکی از عملکردهای به اصطلاح مثبت وزارت جهاد کشاورزی و مجلس در سال گذشته بخشودگی سود وامهای کشاورزی زیر صد میلیون بود ، ولی سیستم بانکی آگاهانه و با زیرکی با گنجاندن عبارت آخرین قرداد در مصوبه باعث شده که درعمل چیزی عاید کشاورزان نشود ، . چون بانک کشاورزی خود سرانه و یک طرفه وامها را تمدید کرده و همان تاریخ تمدید را مبنای تاریخ قرداد تعیین کرده ، متاسفانه کارشناسان وزارتخانه و نمایندگان کمسیون کشاورزی مجلس متوجه این موضوع نشده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
برادر بزرگوار اگر حمایتی میکنید لااقل با دلیل و منطق درست و حسابی انجام دهید که کار را خرابتر نکنید .این حرفهایی که فرمودید هر فرد عادی هم میتواند بزند.یک سری سخنان کلی و بدون هیچ آمار و ارقام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
هم به میخ میزنید و هم به نعل اصلا آخرش معلوم نشد کی چه کار کرده.
آخه مگر یکی از اون قبلیها که میگویید همین آقا نبوده؟؟
حساب کنید این آقا چند سال وزیر بوده تا حالا؟
نظر شما
ادامه