کد خبر: ۳۹۱۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اعتبار مربوط به سازمان دامپزشکی کشور برای خرید واکسن و واکسیناسیون دام که امسال ۶۶ میلیارد تومان بود با۳۶درصد رشد برای سال ۹۷ به ۹۰ میلیارد تومان رسید، اما ما امیدواریم این میزان افزایش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، نشست خبری «عبدالمهدی بخشنده» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با موضوع بودجه بخش کشاورزی برای سال۹۷ روز سه شنبه ۵دی در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد:‌ ما در بخش کشاورزی از۱۱فصل بودجه سهم‌بری داریم که اعم از کشاورزی، حفاظتی، آب، منابع طبیعی، حمل و نقل، بنادر و کشتیرانی و محیط زیست را شامل می‌شود.

وی افزود: در بخش تملک‌های دارایی کل کشور، ملی و استانی که شامل اعتبارات دارایی، همه وزارتخانه‌ها می‌شود۶۰هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است که این میزان بدون احتساب درآمدهای اختصاصی نسبت به قانون مصوب سال۹۶است و۱۵درصد کاهش داشته است. اما در وزارت جهاد کشاورزی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی اعم از ستاد، وزارتخانه، دستگاه‌های تابعه مانند سازمان جنگل‌ها، سازمان تات و بخش‌های مختلف کشاورزی در قالب۱۰فصل،۳۱برنامه و۱۱۷طرح دو هزار میلیارد و۳۴۰میلیون تومان است که نسبت به اعتبار مشابه در قانون بودجه سال۹۶،۴۷درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در پیوست شماره یک لایحه بودجه دو هزار و۳۴۰میلیارد تومان است و همچنان ردیف‌های متفرقه جمعا حدود۷هزار و۲۰۰میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال۹۶با فرض اینکه از ردیف دو میلیارد دلاری مربوط به محیط زیست، آبخیزداری و پسماند،۳۰درصد به آبخیزداری ا ختصاص بدهند، بودجه حدود۱۸درصد افزایش را نشان می‌دهد ممکن است مجلس سهم آبخیزداری را کم یا زیاد کند اما فرض را بر این۳۰درصد گذاشتیم.

بخشنده در رابطه با صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: ما از محل صندوق توسعه ملی منابع خوبی داریم که مشکلات را حل می‌کنند خوشبختانه با کمکی که رئیس جمهور، معاون اول و نوبخت به ما کرده‌اند از منابع توسعه ملی در بودجه۹۷معادل ریالی۳۰۰میلیون دلار را به توسعه سیستم‌های آبیاری نوین یا تحت فشار اختصاص دادند که۱۰۵۰میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: ما برای واردات نهاده‌ها، ارز مبادله‌ای می‌گیریم اما برای برخی اقلام مانند گوشت قرمز به ما ارز مبادله‌ای نمی‌دهند و باید با قیمت آزاد خرید کنیم.

وی در خصوص اعتبار سازمان دامپزشکی عنوان کرد: اعتبار مربوط به سازمان دامپزشکی کشور برای خرید واکسن و واکسیناسیون دام که امسال۶۶میلیارد تومان بود با۳۶درصد رشد برای سال ۹۷ به ۹۰ میلیارد تومان رسید. اما ما امیدواریم این میزان افزایش یابد.

بخشنده با اشاره به وام یک و نیم میلیارد دلاری بخش اشتغال اظهار کرد: از وام یک و نیم میلیارد دلاری بخش اشتغال روستایی و عشایری که از صندوق توسعه ملی برداشت شده و معادل ۵ هزار میلیارد تومان است ۴۵درصد به صورت مستقیم به بخش کشاورزی اختصاص خواهد داشت که مصوب دولت شده است. ما درصدی هم از بخش خدمات سهم می‌بریم که امیدواریم به بالای۵۰ درصد برسد. از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش کشاورزی ۷۵۰ میلیارد تومان در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته و ۷۵۰ میلیارد تومان هم به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اختصاص داده شده است. ما برای توسعه ۱۰رسته را معرفی کرده‌ایم که شام دام و طیور، شیلات و آبزیان تا توسعه گیاهان دارویی می شود که در آیین‌نامه اجرایی هم بر آن تاکید شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعتبارات جاری وزارتخانه تشریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه در لایحه سال ۹۷ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال ۹۶ چهارده و نیم درصد رشد داشته است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
یعنی این بغیر از صدو سی میلیارد تومان بودجه سازمان دامپزشکی است !!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
اعتبار برای خرید واکسن هست ولی اعتباری برای حداقلی رفاه واکسیناتور خیر،،،،واقعا خنده داره،،،واکسیناتور با چه انگیزه ای کار کنه ،،،،،خنده داره
نظر شما
ادامه