کد خبر: ۳۹۱۹۳
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
در نامه‌ای به «مجید موافق قدیری» عنوان شد:
«حسین مرادی» در این نامه، ریشه مشکل را آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی دانسته است و خواستار تغییر شرایط و اصلاح این آیین‌نامه گردیده است ...
 

حکیم مهر - «حسین مرادی» رئیس هیأت مدیره انجمن کشتارگاههای دام سراسر کشور در نامهای به «مجید موافق قدیری» رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی را عواملی بیمسئولیت، بیتفاوت و غیر مؤثر خوانده و ریشه مشکل را آئیننامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی دانست!

به گزارش حکیم مهر، مرادی در این نامه نوشته است:

جناب آقای دکتر قدیری

رئیس محترم بخش دام و طیور و آبزیان اتاق بازرگانی ایران

با عرض سلام و ادب و سپاسگذاری از زحمات جنابعالی، خاطر مبارک را مستحضر میدارد که مشکلات کشتارگاههای کشور مکرراً به مناسبتهای مختلف مطرح شده است لیکن مسئولین اراده و اهتمام برای حل مشکلات ندارند.

معالوصف به درخواست جنابعالی، یکی از مشکلات اساسی کشتارگاههای دام موجزا ارائه میگردد و آن مسئله اشتغال کاذب کادر بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاههای دام است.

در اکثر کشتارگاه‌ها نیروهای کادر بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی عواملی بیمسئولیت و غیر مؤثر هستند. آنها خود را خارج از ساختار مدیریت کشتارگاه میدانند و هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف سازمان کشتارگاه ندارند. این افراد پاسخگو نیستند و بجای تشریک مساعی در جهت حل کردن مشکلات و بهبود وضع بهداشتی کشتارگاه، بعنوان تماشاچی کاملاً بیتفاوت عمل میکنند و عملاً مخارج حقوق و دستمزد پرداختی به این افراد، اثر مفید برای بهبود عملکرد کشتارگاهها ندارد.

البته ریشه مشگل همان آئیننامه اجرایی نظارت بهداشتی و آئیننامه نظارت ذبح شرعی است که این آئیننامهها متاسفانه عملیات نظارت بهداشتی و ذبح شرعی را از جایگاه صحیح خود منحرف کرده است. الزام برای بکارگیری ۵ یا ۶ نفر دکتر و کاردان دامپزشکی و یک یا دو نفر روحانی، به لحاظ کمی سالیانه در کشتارگاههای دام کشور رقمی بالغ بر یکصدوشصت میلیارد ریال هزینه در بر دارد که این مبلغ توسط کارفرمایان کشتارگاهها پرداخت میشود، لیکن صرف این منابع مالی بهرهوری ندارند.

در هر حال  امید است با مدیریت جدید سازمان دامپزشکی شرایط تغییر کند و آئیننامهها اصلاح شود.

با احترام

حسین مرادی

پینوشت حکیم مهر:

1. مخاطب این نامه «مجید موافق قدیری» رئیس هیأت مدیره انجمن خوراک دام است که عداوت وی با ماده 19 آییننامه نظارت بهداشتی دامپزشکی بارها به اثبات رسیده است. در این نامه هم جملهی "به درخواست جنابعالی، یکی از مشکلات اساسی کشتارگاههای دام موجزا ارائه میگردد" خود نشانه بارزی از این است که این نامه هم به درخواست و تحریک وی نوشته شده است.

2. در اتاق بازرگانی ایران، اصلاً بخشی به نام «دام و طیور و آبزیان» وجود خارجی ندارد که رئیسی داشته باشد! ایشان به عنوان نماینده انجمن خوراک دام، فقط عضو هیأت نمایندگان تشکل مربوطه در اتاق بازرگانی هستند، لذا ارسال نامه به ایشان اصلاً موضوعیت نداشته و ندارد.

3. یکی از «وظایف» تولیدکنندگان فرآوردههای با منشاء دامی، تولید محصول «سالم و بهداشتی» و تضمین سلامت مصرفکنندگان است و بخشی از هزینههای تولید، لاجرم بایستی برای این هدف هزینه گردد. به عبارت دیگر، «اطمینان از تولید محصول سالم» بخش تفکیکناپذیری از هزینه تولید بوده و لذا کارفرما باید آن را متقبل گردد. آیا تولیدکنندگان خودرو میتوانند ادعا کنند که نصب کیسه هوا بر روی خودروها هیچ منفعت مالی برای ما نداشته و تنها به هزینههای ما اضافه میکند؟!!

4. در این نامه، مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی عواملی بیمسئولیت، بیتفاوت و غیر مؤثر خوانده شده اند. ممکن است معدود نیروهای اینچنینی در کشتارگاهها مشغول به کار باشند، ولی به ضرس قاطع، اغلب همکاران مسئولین فنی بهداشتی در کار خود بسیار جدی و فعال بوده و اطمینان از سلامت محصولات تولیدی را خط قرمز خود میدانند. در عین حال، ممکن است اصرار و اجبار کارفرمایان برای پرداخت حقوقهایی بسیار کمتر از تعرفه مصوب به مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی، منجر به استخدام برخی از نیروهای غیرموثر گردد که ما هم منکر آن نیستیم، ولی این موارد معدود هم، نتیجه مستقیم رفتار مالکین کشتارگاهها در استخدام نیروهایی با حداقل دستمزد و کمتر از حقوق مصوب می باشد.

5. جالبترین بخش این نامه، بخشی است که ایشان نوشتهاند: "عملاً مخارج حقوق و دستمزد پرداختی به این افراد، اثر مفید برای بهبود عملکرد کشتارگاهها ندارد". در این مورد خاص، ما با ایشان کاملاً هم عقیده هستیم که فعالیت مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی، نه تنها سبب منفعت مالی صاحبین کشتارگاهها نمیشود (آنچه که ایشان بهبود عملکرد کشتارگاهها نامیدهاند)، بلکه به جهت معدومسازی لاشههای ناسالم و دور ریختن آلایشهای دامی غیرقابل مصرف، از نظر مالی این کارفرمایان را دچار خسران خواهد کرده و موجب تألم خاطر این عزیزان خواهد شد! ضمن اینکه بسیاری از مسئولین فنی بهداشتی نیز، خارج از وظایف تعریف شده خود، به ارائه مشاورههای ارزشمند در حوزه بهبود و ارتقاء تولید نیز میپردازند.

6. ایشان ریشه مشکل را آئیننامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی خواندهاند. بله، ریشه مشکل از نظر شما این آییننامه است، ولی خوشبختانه این آییننامه، مصوبه هیأت وزیران را در پشت خود داشته و نمیتوان آن را به راحتی "کان لم یکن" نمود! متاسفانه عملکرد ضعیف و سازشجویانه برخی از انجمنهای صنفی دامپزشکی در گذشته، موجبات جری شدن کارفرمایان و مخالفت علنی آنها را با این آئیننامه فراهم نموده است.

7. ایشان همچنین بدون توجه به نظر علما و روحانیون معظم مبنی بر لزوم تولید محصولات طیب و طاهر، ناظرین ذبح شرعی را نیز عواملی بیمسئولیت و غیر مؤثر نامیدهاند. امیدواریم مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، عکسالعمل مناسبی را در این خصوص ابراز نمایند.

8. ایشان در پایان این نامه، ابراز امیدواری نمودهاند که با مدیریت جدید سازمان دامپزشکی شرایط تغییر کند و آئیننامهها اصلاح شود. با شناختی که از دکتر رفیعی پور، ریاست محترم جدید سازمان دامپزشکی کشور داریم و با توجه به عملکرد قاطع ایشان در گذشته، مطمئن هستیم که سلامت محصولات تولیدی همواره یکی از نقاط مورد تاکید ایشان بوده و به هیچ عنوان، وقعی به چنین نامههایی نخواهند نهاد.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
1
این آقا خیلی پر توقع هست مگر دامپزشک جز مسائل بهداشتی باید به فکر مسایل اقتصادی یا غیره باشه .
زمانی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
بنظرم ایشون بیشتربه ...... نیازدارن.... خداوند ...... بدهد انشالله
پاسخ ها
صندلی های پر واقعا خالی دولت
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ناظر شرعی که هنوز نمی دونه ذبح شرعی چطور باید باشه عقده لنفاوی و قسمت های حرام کدوم ها هستن به چه دردی می خوره،تازه بدونه هم یه فرد اضافی در کشتارگاه هست و این کار به راحتی توسط دامپزشک یا بازرس گوشت انجام می شه. ........... برای اینکه،مبلغ های خود را همه جا مستقر کنه این ناظر شرعی رو به زور کرد تو کشتارگاه.کشتارگاه ناظر شرعی نیاز نداره،دامپزشک خودش و قصابان دوره دیده خیلی خیلی بهتر از روحانیون مواظب ذبح شرعی هستن .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
1
اینها از ضعف سازمان دامپزشکی سو استفاده می‌کنند.
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
1
واقعا که. راست میگه بنده خدا.چرا مزاحم مردم میشید.بگذارید کشتارگاه همونجا با قصابها دورهمی واسه خودشون صفا بکنند.چرا هزینه اضافی میتراشید.واقعا که جای تاسف دارد که عده ای .......... پولدار که فقط به سود مالی خود فکر می کنند می خواهند نسخه بهداشت گوشت را اینطوری بپیچند و اتفاقا حامیان قدرتمندی چون نمایندگان نیز بخاطر ناآگاهی با این افراد همگام می شوند.
ریشه مشکل درون سازمان است و تا عملکرد قاطعی درمیان نباشد باید شاهد چنین افاضاتی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
1
0
به عنوان يك دامپزشك متاسفانه با ايشان موافق هستم
وقتي با دستور العمل و بدون در نظر گرفتن نياز جامعه و وضعيت علمي فارغ التحصيلان فقط ميخوايم به زور شغل ايجاد كنيم نتيجه همين ميشه
صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
کافر همه را به کیش خود پندارد.
این فرد ....... به صورت مستقیم توهین کرده.
لطفا اصل نامه را جهت پیگیری منتشر تا نمایندگی مسولین فنی و ناظران شرعی در استانها پیگیری نمایند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
با سلام
همکاران عزیز عذرخواهی بنده را از بابت بیان چنین حرفی پذیرا باشید:
واقعا برای مجموعه دامپزشکی متاسفم. حکایت ما دامپزشکان همانند جنازه ای شده است که سر راه افتاده و نه تنها کسی آن را تشییع نمیکند بلکه هر دوستی از راه می رسد به آن یک لگد محکم هم میزند و از کنار آن می گذرد. چه بودیم و چه کردیم با خودمان؟؟ آقای دکتر صفری آیا هنوز مشکل، مشکل دانشکده ها و جذب دانشجو هست یا ارزش از دست رفته ی جامعه ی دامپزشکی؟! آیا اگر دانشکده های دامپزشکی کشور در جهت جذب دانشجو منطق را در پیش بگیرند، مسئولان فنی مسئولیت پذیر و موثر واقع خواهند شد؟! احتمالا این آقای فلانی نمیداند که مسئول فنی چه فردی هست. مسئول فنی فردی هست که از اوایل شب تا صبح کار نظارت بر خط کشتار یک کشتارگاه طیور را دارد بدون اینکه پلک به هم بزند با حقوقی که بیشتر حکم صدقه برای او دارد. مسئول فنی فردی هست که به خاطر این صدقه حاضر هست تمام ناسزاها و تهدیدات کارفرما را بشنود و با این وجود حاضر نشود که غذای ناسالم بر سر سفره ی جنابعالی بیاید. لطفا با آگاهی از تعریف " مسئول فنی " درباره ی او اظهار نظر کنیم. با عذرخواهی مجدد از تمام همکاران عزیزم
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
کاملا درست گفته این اقا.
البته مقصر کادر بهداشتی نیستن بلکه سیستم مقصره
به خاطر امنیت شغلی و اوضاعی که برای کادر دامپزشکی ایجاد شده.
کسی که برای نون فردای زن و بچه ش نگرانه نمیتونه با اقتدار کار کنه و موثر باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
با سلام.
جناب آقای مرادی ماشالا نفسشون از جای گرم بلند میشه.بنده چندین سال سابقه کاری در زمینه کشتارگاه دام و طیور دارم.بفرمایید جناب استاد این همه همکاران بنده با چاقو متلاشی شدند شما کجا تشریف داشتید؟اگر ماها نباشیم آلوده ترین محصولات دام و طیور دست ملت میرسه ولی شما بالاترین سود رو میبرید.باید هم ناراضی باشید از دامپزشکان زحمتکش و جان بر کف.شما همونی هستین که فقط به فکر جیب خودتون هستید نه سلامت مردم عزیزمون.شما در حق دامپزشکان چه خدمتی کردید که این همه طلبکارید؟!چندرغاز پول میگیریم اونم با هزاربدبختی بعد اونوقت ادعاتونم میشه؟!اگر مردم محصولات پاک مصرف میکنن از صدقه سریه دامپزشکان هست ولاغیر.ما با کمترین ادعا،بهترین خدمت رو داریم انجام میدیم اونم در محیط کاری بسیار نا امن و پر از تهدید و الفاظ دور از شان یک انسان.تشکر و قدردانی نکردن شما از صنف دامپزشکی نشان از لیاقت والای شماست که برازنده ی خودتون هست!!!!!!

با تقدیم احترام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
1
با این اوصاف و قیاس ایشان وجود خود سازمان و تشکیلات کشتارگاه هم هزینه زائد و اضافی به مصرف کننده و قصابی ها تحمیل میکنه! بهتر نیست کشتارگاه ها رو تعطیل کنند و مثه ۷۰ سال در پیش قصاب ها حیوان و تو خونه یا جلوی مغازه شان کشتار کنند تا هزینه های کشتارگاهی و خودرو یخچالدار حمل گوشت و غیره حذف بشه تا جلوی هزینه اضافی گرفته بشه ‌‌‌...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
سپاسگذاری!!!!!!!!!!! اندکی سواد بد نیست. ب
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
من جای مسئولین بهداشتی بودم یک هفته از سر کار رفتم سر باز می زدم تا ایشون خودش بره تو خط کشتار ناظر باشه
ادکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
اگر سازمان دامپزشکی قدرت نظارت بهداشتی خودرا بدرستی باین اقا گوش زد کند این فرد بخودش اجازه این کستاخی را نخواهد داد لازم است یاد آوری گردد از نظر بهداشتی حتی یک روز ناظر بهداشتی در کشتار گاه حضور فیزیکی نداشته باشد طبق قانون بهداشتی در ان روز گشتار در ان گشتار گاه ممنوع است وهر مقامی در این مورد جلوگیری کند بایستی جواب گو باشد این چنین فرمایشاتی بیان نمیشود البته برای نظارت بهداشتی وبازرسی لازم است از دکتران اسخوان دار وباتجربه مجوز کار بگیرند نه دکتر تازه کار که بشکلی زیر بیلیط کار فر ما قرار گیرد چون بازرس همیشه مخل کار خلاف فرد مورد بازرسی شده میباشد پس بایستی جوانب کار در کمیسیون پذیرش درنظر گرفته شود نه فقط ایجاد شغل ودرامد برای دامپزشک ییکار باشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
با سلام
مشکل ساختاری و سازمانی و عدم حمایت بخش دولتی از مسئولین فنی و از سوی دیگر عدم وجود تضمین شغلی در این بخش باعث اینچنین رفتارهایی میشه چراکه اگر دامپزشک واقعا برخورد قاطع و جدی داشته باشه کارفرما با وجود روابطی که با بخش دولتی داره موجبات اخراج مسئول فنی رو ایجاد میکنه یا با برچسب زدن به مسئول فنی موجب تعویض اون خواهد شد حال دامپزشک چاره ای جز تعامل نداره و تعامل در اینچنین جایگاهی یعنی بی تفاوت بودن به تعهد چون با این کار حداقل از شغلش برکنار نمیشه ولی بخش خصوصی بدون حمایت چ از طرف نظام و چ از طرف سازمان به حال خود گذاشته شده و تو این حالت امیدی به اجرای ضوابط نیست .بنده ۱۰ سال تمام این مشکلات رو لمس کردم و چاره ای جز استعفا و تغییر شغل ندیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
بله وقتی به یه .......... اینجوری رو بدن و حقوق یه دکتر بیوفته دستش بد تر از اینم باید بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
درسته بعضی از کاردانها وناظران بی اثر هستند ولی مسئول فنی هایی داریم که مدیریت شرکتهای مختلف را برعهده دارند وعلت فرمایش امثال این اقا ;پول گرفتن بعضی از عزیزان وپرو کردن اینهاست که معمولا صاحب کشتارگاها علاقه چندانی به قانون ودرست کارکردن ندارن وفقط میخواهند با ...... و گلدر بازی کار خود را پیش ببرن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
اره خب آزادشون بذارین آشغالای بیشتری به خورد مردم بدن وااای که چقد دامپزشک تنهاست
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
راست میگه خب.وقتی .......................، چه انتظاری میشه داشت؟
از ریاست محترم سازمان و نیز آقای دکتر مقدس تقاضا داریم مقصد گوشت کله کاوی تولید شده کشتارگاه مربوط به ........... و دوستانشان معلوم و در اختیار مراجع حقوقی و قضایی گردد.
تکلیف آقای مخالف بدیری معلوم است چرا که نه کارخانه دارد و نه معلوم است از کجا آمده فقط ایشان بعلت داشتن ارتباط با ........... و ............ دنبال ................ با اجرای جی ام پی بود.
متاسفانه ....................... بوده و بایستی هر چه زودتر تصفیه گردند.

انجمن صنفی مسوولان فنی هم که هیچی ...(همون...)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
بله دیگه وقتی آموزش دامپزشکی تو وزارت علوم باشه و بازار کاریش تو وزارت جهاد.بیشتر از این انتظار نمیره.اگه دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت بود.اینا حتی به خودشون اجازه نوشتن نامه هم نمی دادن.و پول این دامپزشکای بدبخت از حلقومشون می کشیدن بیرون.از ماست که بر ماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
دامپزشکی امثال اقای مرادی را ............ کردند و حالا ادعا میکنه دامپزشکها حقوق بیخودی میگیرند
البته حق داره همه اینها از بی لیاقتی دامپزشکیه وقتی ............ هزارتا تخلف میکنه و علی رغم گزارش مسولین فنی شبکه ........ کاری انجام نمیده نتیجه بهتر از این نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
1
0
من با نظر ایشان کاملا موافقم افراد بی مسولیت وبی تفاوت در ناظران بهداشتی وشرعی خیلی زیاد هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
باید عرض شود این نامه یک مانور است تا هر دونفر به مقصود و‌منافع خود برسند:
۱)آقای مرادی مدیریت کشتارگاهی را بر عهده دارند که در آن لاشه ها ۲۴ ساعت نگهداری می شوند و ایشان مبلغ هنگفتی بابت نگهداری ۲۴ ساعته دریافت می نمایند لیکن همکاران وی بخصوص در استان تهران و ری این عمل را انجام نمی دهند و آنها هم بابت عدم عدم حق نگهداری کلی درآمد دارند.با توجه به اینکه زور آقای مرادی به همصنفی های خود نمی رسد می خواهند با شلوغکاری و فشار بر مسوولین فنی سایر کشتارگاهها منفعت خود را تثبیت نمایند

۲) آقای موافق قدیری(ببخشید مهندس موافق قدیری) لابی خود را در سازمان دامپزشکی از دست داده و می خواهد با شلوغکاری و ایجاد هیجان از موضوع مسوولان فنی استفاده کرده و رفت و آمد خود را در سازمان و انجمن خوراک دام حفظ نماید.لازم بذکر است که ایشان کارخانه ندارند و بابت رفت و آمدو تسهیل امور در ارگانهایی مثل جهاد،گمرک،صنایع وسازمان دامپزشکی از کارخانه داران حق لابی دریافت می نمایند.
با تشکر از حکیم مهر بابت پانوشت باید نصیحتی به آقای مرادی داشته باشم که طرف نامه شما زرنگتر از شما است پس مواظب جایگاه و اعتبار خود باشید.

از مسوولان حوزه بهداشت و نمایندگی ولی فقیه سازمان انتظار برخورد قاطع می رود
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
مثل اینکه مسایل مربوط به خ‌ توانیر هم روی آقای مرادی هم تاثیر گذاشته.
چشم! از فردا مسوولان فنی از کشتارگاهها بیرون روند تا یک دفتری اجاره کنند و‌مابقی مسایل که مربوط به حوزه مسایل شرعی است تازه بغلش هم میشه آب نبات خاردار و ....فروخت.

خداوند طول عمر دهد به حضرت آیت اله جوادی آملی که......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
اقای مرادی چند وقت پیش اقای دکتر کاظمی ایرادات مبسوطی برای کشتارگاه شما نوشتند ایا این نواقص را رفع کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
اقای مرادی ریاست محترم کشتارگاه بسیم گوشت مطئن باشید این مسئولین فنی به افرادی مثل شما اجازه تخلف نخواهند داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
با سلام ودرود به کلیه دامپزشکان محترم و عرض ادب و احترام بنده به عنوان یک همکار متعهد میگردم جواب این توهین را با ردیابی کلیه نواقص این کشتارگاه جبران کنم امیدوارم بقیه همکاران هم دقت لازم و کافی اعمال کنند تا کشتارگاهها مارا فاقد کارایی نداند
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
مگه ماده ۱۹ اجرا می شه که این نامه را نوشته !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی پاسخ لازم را بدهند. اگر غیرت دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
اگر همان زمان که اقای قدیری ان صحبتهای .........کننده را در مورد مسئولین بهداشتی دامپزشکی کارخانجات خوراک دام زد با قدرت و منطقی پاسخ ایشان از جانب سازمان و نظام و انجمن های صنفی داده میشد دیگر ..........های ایشان این جرئت را پیدا نمی کردند که با وقاحت به دامپزشکان اهانت کنند .....ِبایستی و حتما بایستی نه تنها پاسخ بلکه از واحد حقوقی سازمان دامپزشکی اقدام و علیه ایشان طرح شکایت در دادگاه شود
دامپزشک..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
ب نظر من این مسایل به خاطر این پیش میاد که ما دامپزشک رو به عنوان یک کارمند زیردست میفرستیم به کشتارگاه
اما اگه کلا چرخه به این صورت تغییر کنه که کشتارگاه ملک شخصی نباشه و بخشی از اداره دامپزشکی منظور شود که رییس این بخش یک دامپزشک باشد و تعدادی نیروی کار نیز برای انجام امور روزمره استخدام شود..و دامدار یا قصاب مجبور باشد با این بخش به عنوان یک پروسه مستقل روبرو شود در این صورت عزت دامپزشکان حفظ خواهد شد. مطمینا هزینه خرید این مراکز کشتارگاهی بار سنگینی برای سازمان دامپزشکی نبوده و میتواند سوداوری نیز داشته باشد
در مورد سایر بخشها هم به همین ترتیب میتوان از طریق دریافت هزینه های بهداشتی قبل از ارایه مجوز توزیع محصول، حقوق دامپزشک را پرداخت تا دامپزشک به عنوان زیردست صاحبان کارخانه یا ..محسوب نشده و مورد توهین قرار نگیرد
ناشناس
|
India
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
در جواب همکاری که که فرموده اند نواقص را پیگیری خواهیم کرد باید عرض کنم که اینها میدونند که نتیجه نهایی چه خواهد شد.در چند کیلومتری همین بسیم از سردخانه ای ۷۰ تن پای مرغ و ۳۰۰ تن مرغ تاریخ‌گذشته کشف و معدوم شد اما طرف را به دادگاه نفرستادند بلکه به حمایتش اومدند راهکاری را تعریف کردند که فلانی نتونسته صادر کند !!!
مشکل از جای دیگری است.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
سلامت مردم در کشور بی ارزشه که این گستاخیادیده میشه. اکثر مسول فنیها دارن از جون مایه میزارن. رو برگردونن یا سیستم دولتی حمایت نکنه سگای درب کشتارگاه را می زنن به خط.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
از نقطه نظر قانونی کادر نظارت بهداشتی بر کشتار بهداشتی باید مامور دولت باشند تا کسی نتواند نسبت به اقدامات وتصمیماتشان اعتراضی کند ..متاسفانه کسی که کشتارگاه حقوقش را می پردازد اگر طور دیگری با او رفتار شود عجیب است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
بنده هم بعنوان یک دامپزشک باید بگم که متاسفانه منم با نظر اقای مرادی موافقم .همانطور ک ایشان گفتند( در اکثر کشتارگاهها) نگفتند ک همه کشتارگاهها و نباید همکارانی ک انجام وظیفه میکنن ناراحت بشن ما همه میدونیم ک اینچنین است واقعا بعضی از همکاران در انجام وظایف کوتاهی میکنن بعضا هم ک چشم خودشون روی همه چیز بستن. همچنین حضور روحانیون ک واقعا .......... هستند . چونکه من کاملا از روحایت ایشان آگاه هستم اتفاقا نسبت به موضوع بهداشتی کاملا سخت گیرانه و جدی عمل میکنن.ب هر جهت عوض جبهه گرفتن بهتره کمی واقع بینانه تر عمل کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
1
0
وقتی سازمان دامپزشکی خودش را به بی تفاوتی بزند و ................. میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
1
بی تفاوتی ها و سر در برف کردن سازمان دامپزشکی و زیر یوق وزارت سیب زمینی بودن نتیجهاش این میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
1
دامپزشکی به جایی رسیده که یه ...... و یه ...... براش شاخ و شونه میکشن
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
انجمن صنفي ها حرفي ندارن؟!!
نكنه تاييد ميكنن؟!!
یک اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
1
خود اقای دکتر قدیری می دانند که جایگاهی که ایشون از طریق ان سهم خواهی می کنند از نظر قانونی هیچ وجهه ای ندارد ( انجمن صنایع خوراک دام ، طیور و ابزیان ) . شرکت هماهنگی کارخانجات که یادتون نرفته ، اگر یکبار در جلسه انتخاب هیئت مدیره این انجمن شرکت کنید به نحوه خنده دار انتخاب کردن ایشان توسط خودشان واقف می شوید . ناگفته راجع به ایشان و مجموعه شان زیاده ، جوری هم دارند به کارخانجات القا می کنند که اگر عضو این انجمن نشوند منافعشان به خطر می افته میگید نه ، از اقای مهندس ذوالفقاریان دبیرکل محترم انجمن بپرسید
دامپزشک
|
China
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
1
0
بنده به عنوان دامپزشک با نظر ایشون کاملا موافقم. اصلا ناظر بهداشتی و ناظر شرعی هیچ کمکی به سلامت وکیفیت محصولات نمی کنند در واقع حضورشون بی فایده هست و باید از دامپزشک در جای دیگه و به طرق دیگه استفاده بشه البته با وجود اینکه دامپزشکی در هیچ کشوری حتی امریکا هم اهمیت چندانی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
با نظر ایشون موافقم وقتی که میری کشتارگاه ومیبینی اقای مسئول بهداشتی وناظر در خواب ناز هستند حتی کارفرما پتو رو روی این دو نفر میدهد تا مبادا از سرما از خواب بیدار نشوند اگر هم فکر می کنید نیست بیاین یک شب با هم بریم
نظر شما
ادامه