کد خبر: ۳۹۲۲۲
 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : در 9 ماه سال جاری 130 هزار قطعه مرغ بومی و جوجه رنگی ناسالم، در این استان شناسایی و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد سعیدی» افزود: 200 هزار قطعه مرغ صنعتی هم در این راستا ، روانه کشتارگاه شد تا آزمایشات لازم بر روی آنان انجام شود .

وی با اشاره به تلاش پیشگیرانه این نهاد برای جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوآنزا به این استان ، خاطرنشان کرد: سمنان سال گذشته جزو 6 استانی بوده که درگیر بیماری‌های آنفلوآنزا نشده است .

سعیدی به تشکیل ستاد آنفلوآنزا به ریاست استاندار با بیش از 30 مصوبه اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید بر همکاری دستگاه‌های نیروی انتظامی و حمل و نقل و پایانه‌ها برای هم افزایی بیشتر در کنترل جاده‌ای از مواردی بود که در این جلسات به آن تاکید شد .

وی با اشاره و تاکید بر کنترل محموله طیور و فرآورده‌های مرتبط ، تصریح کرد : در این نظارت‌ها، محموله خودروهای حمل طیور از حیث دارا بودن مجوز بهداشتی کنترل می شوند تا طیور بیمار منتقل نشود .

وی با بیان این که تجهیز مرغداری‌ها هم با رویکرد رفع نواقص، در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماریهای طیور، مورد توجه قرار گرفته است، گفت: مجموع اقدامات و تلاش برای بهبود وضعیت ساختاری گامی برای فعالیت بهتر و بسته شدن راه نفوذ میکروب‌های این بیماری بوده است .

ظرفیت سالانه جوجه ریزی مرغ گوشتی در استان سمنان بیش از 50 میلیون قطعه است که 70 درصد آن مازاد نیاز استان بوده و نیاز بازار استان سمنان را تامین می‌کند .

 
 
نظر شما
ادامه