کد خبر: ۳۹۲۲۴
 

مقامات بهداشت کره جنوبی، برنامه‌ای جهت سیستم پاسخ اضطراری در مقابل آنفلوانزای پرندگان ارائه نموده اند که شامل یک بانک آنتی‌ژنی و ذخایر واکسن در مواقع اضطراری می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در روز پنج‌شنبه پس از راه‌اندازی گروه تحقیق ایمنی، توسط اداره قرنطینه حیوانات و گیاهان و ارزیابی آسیب‌پذیری‌ها در انجام اقدامات اضطراری، این برنامه را اعلام داشت.

پس از نتیجه‌گیری این موضوع که علی‌رغم تصور عمومی، واکسیناسیون های منظم می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری آنفلوانزای پرندگان در انسان گردد، گروه عملیاتی اینطور تصمیم گیری نمود که یک بانک آنتی‌ژنی در مواقع ضروری مورد استفاده واقع شود.

این بانک آنتی‌ژنی، با تمرکز بر پنج نوع سویه H5 که معمولا در کشورهای همسایه یافت می‌شود، شکل گرفته و در ضمن هر میزبان قادر است، دو بار در روز برای 5 میلیون حیوان واکسن تولید نماید.

 

پروزه 2.5 میلیارد وونی سلامت حیوانات، که نیازمند بیش از80 درصد کارایی موثر می‌باشد، بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید خواهد شد.

واکسن‌ها زمانی توزیع خواهد شد که، وزارت کشاورزی و مقامات بهداشتی تشخیص دهند که متدهای رایج کنترل آنفلوانزای پرندگان همانند معدوم نمودن و یا ایجاد محدودیت های جابجایی، موثر واقع نمی‌شود.

مناطق پرخطر با هدف انجام واکسیناسیون در آن مناطق، پس از بررسی عوامل مختلف مورد تایید قرار می‌گیرند. این عوامل شامل، مقیاس مزرعه، نژاد، تراکم، نوع ویروس و سوابق زیست محیطی و جغرافیایی آن می‌باشد.

در این طرح، پرندگان با ارزش ژنتیکی بالا (همانند لاین نژاد‌های خالص هم‌خون و یا نژادهای مخصوص تکثیر) در اولویت قرار دارند.

در‌ صورتی که از آخرین مزرعه آلوده به ویروس آنفلوانزای پرندگان، ظرف مدت حداقل 42 روز پس از بکارگیری‌های ابزار پیشگیری، هیچ ویروسی جدا نشود، برنامه واکسیناسیون پایان می‌پذیرد.

این طرح جدید برنامه‌ریزی شده، امسال پس از وقوع چندین همه‌گیری آنفلوآنزای پرندگان در سراسر کره جنوبی که منجر به معدوم شدن بیش از 200 هزار قطعه پرنده گردید، مورد توجه قرار گرفت.

وزارت کشاورزی کره جنوبی اذعان داشت، ما با حفظ و ذخیره آنتی‌ژنهای بیشتر، تلاشمان را جهت پیشبرد تکنولوژی واکسیناسیون آنفلوانزای پرندگان ادامه داده تا بتوانیم تعداد پرنده بیشتری را در مقابل همه‌گیری‌های احتمالی توسط انواع جدید ویروس‌های آنفلوانزا حفظ نماییم.

 
 
نظر شما
ادامه