کد خبر: ۳۹۲۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی شمار کل واردکننده های مرغ، گوشت قرمز و نهاده های دام کشور را اعلام کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا ولی» ادعای برخی از افراد را درخصوص ایجاد رانت در واردات نهاده ها تکذیب کرد و گفت: تمام متقاضیان و بازرگانان بخش های دولتی و خصوصی می توانند بدون مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه ای برای واردات نهاده اقدام کنند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ نفر در زمینه واردات نهاده های مورد نیاز مرغداران و دامداران و ۹۰ نفر نیز در زمینه واردات گوشت قرمز فعال اند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: معتقدم در زمینه تأمین نهاده ها و تنظیم بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز دولت باید کنار برود و این مهم را به بخش خصوصی واگذار کند و ما تلاش داریم این وظایف را دراختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

ولی علت افزایش قیمت نهاده را مشکلات ارزی و تأخیر در ترخیص محموله های وارداتی دانست و افزود: هم اکنون ۸۰۰ هزار تن محموله ذرت و ۵۰۰ هزار تن محموله کنجاله سویا خریداری شده است و از بندر ترخیص می شود.

وی تصریح کرد: به علت مدیریت و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سخت گیری های قرنطینه ای افزایش یافته است. بنابراین ترخیص محموله نهاده های وارداتی که تا پیش از این در شبانه روز ۱۵ تا ۲۰ هزار تن انجام می شد درحال حاضر در شبانه روز به کمتر از ۵ هزار تن کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره بازار گوشت قرمز گفت: روزانه ۱۰۰ تن گوشت وارداتی از کشورهای آسیای میانه و استرالیا وارد و در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود و درحال حاضر جلوی روند افزایش قیمت گرفته شده و قیمت گوشت قرمز رو به کاهش است.

ولی تأکید کرد: تا زمانی که بازار گوشت قرمز به ثبات برسد در بازار می مانیم.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
دست موسسات وابسته به خود جهاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
دفیق ترش اینکه شرکتی کی من براش گوشت وارد میکردم معاون پشتیبانی امور دام وزیر بود ودر واقع بعد از بازنشتگی
با این شرکتها حالش رو میبرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
البته شرکتهای خصوصی هم هستند ولی یک انسان معمولی وشریف هیچوقت نمیتونه وارد کننده بشه.ارتباط شرط لازمه
نظر شما
ادامه