کد خبر: ۳۹۲۵۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ تخم‌گذار:
«دکتر سید فرزاد طلاکش» افزود: اگر نگرش فعلی دولت برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همچنان ادامه پیدا کند، به طور حتم کاری جز حذف مرغ‌های تخم‌گذار نخواهیم داشت ...
 

حکیم مهر - دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واحدهای مرغ تخمگذار از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و ادامه این روند می تواند برای صنعت نگران کننده باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید فرزاد طلاکش» درباره وضعیت شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخمگذار گفت: اکنون اکثر استان های بزرگ تولید کننده تخم مرغ کشور به جز استان های گلستان، مشهد، فارس، همدان و اراک به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده هستند.

وی اظهارداشت: طبق آمارها تاکنون بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ مادر و تخمگذار در کشور معدوم شده که اگر نگرش فعلی دولت برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همچنان ادامه پیدا کند، به طور حتم کاری جز حذف مرغ های تخمگذار نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این درحالیست که وضعیت صندوق بیمه بخش کشاورزی نیز از شرایط مناسبی برخوردار نیست و تولید کنندگان مرغ تخمگذار امیدی به دریافت خسارت های خود ناشی از معدوم سازی تولیداتشان ندارند.

سازمان دامپزشکی اعتباری برای معدوم سازی مرغ های آلوده ندارد

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار یکی دیگر از مشکلات مهم را نبود اعتبارت کافی و عدم مدیریت سازمان دامپزشکی کشور دانست و گفت: سازمان دامپزشکی بودجه مناسبی برای مقابله با این بیماری در اختیار ندارد تا بتواند حداقل عملیات معدوم سازی را به نحوی بهداشتی انجام دهد تا این موضوع مشکلات بیشتری را ایجاد نکند.

نقص در مدیریت، توزیع و نظارت بر خرده فروشی ها عامل گرانی های اخیر تخم مرغ

طلاکش افزود: علاوه بر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، نبود مدیریت، توزیع نامناسب و نظارت بر عملکرد خرده فروشی ها نیز منجر به گرانی تخم مرغ شد.

وی با بیان این که طی سه روز اخیر تنها ۱۰۰ تن تخم مرغ به کشور وارد شده است، اظهارداشت: اکنون واردات اندکی در حال انجام است که روز گذشته منجر به کاهش ۱۰۰۰ تومانی قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها شد و پیش بینی می شود این روند ادامه پیدا کند.

به گفته وی، روز گذشته قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ به ۶۰ هزار ریال رسید که به نظر می رسد امروز کاهش بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: واردات اندک تخم مرغ و کاهش قیمت ها نشان می دهد که نیاز ما به طور کامل در داخل کشور تامین می شود و علت بالا رفتن قیمت به دلیل نبود نظارت در خرده فروشی ها و نبود تعادل در توزیع این محصول است زیرا مصرف تخم مرغ در تهران زیاد است بنابراین قیمت گذاری این محصول در تهران انجام می شود بنابراین با نبود توزیع مناسب قیمت ها افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به این که اکنون استان های پر تولید ما در اصفهان، گلستان، فارس، یزد، قم و مشهد همچنان تولید دارند افزود: روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ به مصرف تهران می رسد که نمی توان بازارش را تغییر داد بنابراین اگر نقصی وجود دارد در مدیریت نظارت بر خرده فروشی ها و تعادل توزیع تخم مرغ است.

با وجود عرضه تخم مرغ سهمیه بندی؛قیمت ها در خرده فروشی ها بالاست

وی گفت: با توجه به توزیع سهمیه بندی تخم مرغ وارداتی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای، اما این کاهش قیمت درب مغازه ها و خرده فروشی ها احساس نمی شود که این امر نیازمند تشدید نظارت ها در خرده فروشی است.
وی درباره گزارشاتی مبنی بر واردات تخم مرغ از ترکیه و افزایش قیمت این محصول توسط ترکیه گفت: این موضوع صحت ندارد زیرا ترکیه قیمت تخم مرغ خود را کاهش داده تا ما با واردات به آنان وابسته شویم.

به گفته وی، سرانه مصرف تخم مرغ برای هر ایرانی سالانه ۲۰۰ عدد و ماهانه ۱۶ عدد است.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
1
مشکل تنها اعتبار ناکافی نیست.وقتی که به سمتی رفتیم که تمام تلاش به طرف پنهان نمودن بیماری ها وتعریف از خود رفته انتظاری جز این نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
این آقا جوابگوی رییسی باشند که مشاورش بود و کشور را آلوده به آنفلوآنزا تحویل دکتر رفیعی پور داده کشور را با بیش از 2000 کانون تحویل دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
چیزی از سازمان دامپزشکی باقی نمونده.اعتبار که از اولش هم نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
چرا روسای قبلی دامپزشکی جوابگو نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
وزارت تولید و تجارت محور جهادکشاورزی نه

اعتبارات و بودچه هنگفت

وزارت بهداشت را برای مقابله با آنفلوانزا دارد و نه

انگیزه و دانش لازم و کافی را برای مبارزه با این

بیماری زئونوز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
جناب آقای دکتر طلاکش
خاموش کردن آتش آنفلوانزای طیور ، آتش بانی عالم ، مدیر و دلسوز می خواهد
تا
از تجهیزات و اعتبارات موجود بهره ببرد نه اینکه آنها را به خود آتش بسپارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
................. حتی نمیتونه از حقوق کارمندان خودش دفاع کنه تسری رو میگم بعد میخاد با انفلوانزا برخورد کنه وقتی کارمندت با خقوق ناچیز در الوده ترین مناطق کار کنه چرا از حقش دفاع نمیکنید ،حتی ماسکهایی هم که در اختیار پرسنل گذاشتید جلو گرد وخاک هم نمیگیره بعد میفرستیدش برای معدوم سازی خدا رو خوش میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
با سلام
لطفا جامعه اسلامی دامپزشکان ایران اعلام کنند تعدا اعضایشان چند نفر است؟
لطفا اعضای جامعه اسلامی دامپزشکان ایران اعلام کنند مکاتباتشان با مقامات ارشد کشور برای منافع ملی است یا بخاطر منافع گروهی چند نفر یک رقمی؟
یکی از اعضای جامعه اسلامی دامپزشکان ایران در نمایشگاه بین المللی طیور با کراوات با صدا و سیما مصاحبه کرد آیا از نظر این جامعه استفاده از کراوات جایز است؟
اعضای جامعه اسلامی دامپزشکان ایران مورد احترام همه اما چند نفر انگشت شمار از این شناسنامه استفاده ویژه می برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
باز شرف داره که راست میگه
نظر شما
ادامه