کد خبر: ۳۹۲۶۳
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:
«حجت‌الاسلام حمزه کلانتری» افزود: اینکه مصاحبه کنند و نامه‌ای بنویسند به فردی که ما اصلا او را نمی‌شناسیم و جامعه را مخدوش کنند، هرگز توصیه نمی‌کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: انتشار نامه «حسین مرادی» رئیس انجمن کشتارگاه‌های دام کشور به «مجید موافق قدیری» رئیس انجمن صنایع خوراک دام و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، که در آن مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی، عواملی بی‌مسئولیت، بی‌تفاوت و غیر مؤثر خوانده شده بود، موجی از واکنش را در میان حرفه‌مندان این عرصه به وجود آورد.

 «حجت‌الاسلام حمزه کلانتری» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور یکی از معترضان این نامه است که در گفت‌وگو با حکیم مهر به بیان دلایل خود می‌پردازد.

حکیم مهر: وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی چیست؟

ما در بحث نظارت شرعی سه وظیفه داریم که اگر از آنها کوتاهی کنیم باید پاسخگو باشیم؛ اول اینکه باید حلیت گوشت را تضمین کنیم. دوم اینکه باید طهارت گوشت را تضمین کنیم و سوم باید اجزاء حرام را که قابل انفکاک است، مشخص کنیم. در مورد سوم ما کمک کرده‌ایم که اجزا‌ء حرام را وارد چرخه غیر مصرف انسانی کنیم.

حکیم مهر: اخیرا آقای حسین مرادی رئیس انجمن کشتارگاه‌های دام کشور در نامه‌ای به آقای مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی را عواملی بی‌مسئولیت، بی‌تفاوت و غیر مؤثر خوانده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

خب این نظر ایشان است و به هیچ‌وجه به این شکل نیست؛ کمااینکه ما توانسته‌ایم از توزیع بسیاری از محموله‌های حرام جلوگیری کنیم که نمونه‌های آن هم به شکل حکم در دادگاه موجود است. همچنین ما توانسته‌ایم از توزیع ماهیان حرام بسیاری نیز جلوگیری کنیم. وظیفه ما این است و اگر ایشان فکر می‌کند که وظیفه ما غیر از این است و باید به کارهای فرعی وارد شویم، این را قانون برای ما مشخص نکرده است. قانون می‌گوید وظیفه ما نظارت و جلوگیری از ورود اجزا‌ء و محموله‌های حرام به بازار است. ما نیز در چارچوب وظایف خود، این کار را انجام داده‌ایم و امروز می‌توانیم بگوییم که نه به شکل صد در صد، اما تقریبا موفق بوده‌ایم.

ما موارد تخلف را طبق قانون به محاکم قضایی معرفی می‌کنیم و آنها هستند که در خصوص سرنوشت آن تصمیم می‌گیرند. در حال حاضر موارد زیادی داریم که در انبارهای ما گوشتی وجود دارد که ما آن را به محاکم قضایی معرفی کرده‌ایم و آنها باید تصمیم بگیرند.

ما وظیفه خود را انجام دادیم. اگر آقای مرادی تصور می‌کند که کارآمدی این است که ما در اختیار مدیریت کشتارگاه باشیم، ما این را از قانون برداشت نمی‌کنیم. چراکه قانون غیر از این ما را مکلف کرده است.

حکیم مهر: در واقع ایشان با این اظهار نظر، پاک بودن گوشت مصرفی ۸۰ میلیون ایرانی را زیر سوال برده‌اند.

متاسفانه بله. اما باید به این نکته توجه داشت که کدام جامعه است که بدون نظارت بهداشتی اجازه می‌دهد محموله‌های گوشتی وارد بازار شود؟ اگر این طور باشد بیماری‌های مشترک زیادی از دام وارد بازار می‌شود.

حکیم مهر: ایشان در بخش دیگری از این نامه به اشتغال کاذب کادر بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام اشاره کرده و تلویحاً بیان کرده که این موارد بهتر است زیر نظر کشتارگاه باشد.

اگر ایشان قصد دارند وظایف دیگری را به‌عنوان ناظر شرعی به ما تحمیل کنند، این را قانون باید به ما تکلیف کند. ما نمی‌توانیم خودمان قانونی را بنویسیم که قانون‌گذار از آن بی‌خبر است. قانون ما را مکلف به نظارت کرده است. حالا کشتارگاه بخواهد یا نخواهد. این یک تکلیف قانونی است که مجلس به عهده ما گذاشته است و ما مکلف هستیم که آن را انجام دهیم.

این مواردی را که آقای مرادی فرمودند، ما قبول نداریم. ناظران فنی ما باعث می‌شوند که ما گوشت را از نظر سلامت تضمین کنیم و ناظر بهداشتی ما تصمین کننده گوشت از نظر شرعی است. نمونه‌های فراوانی بوده که ما توانسته‌ایم تشخیص دهیم که از نظر شرعی مشکل داشته و از ورود آنها به بازار جلوگیری کنیم. امروز می‌توانیم بگوییم در زمینه جلوگیری از توزیع اجزای حرام بسیار موفق بوده‌ایم، اگرچه باز هم باید کار کنیم. این وظیفه ناظران شرعی ماست که این کار را انجام دهیم.

اینکه آقای مرادی فرموده‌اند ذابحین شرعی باید زیر نظر کشتارگاه باشند، قانون‌گذار ما را مکلف نکرده است. ما مستقل هستیم. اگر بخواهیم زیر نظر کشتارگاه باشیم، ناظران فنی و بهداشتی ما دیگر نمی‌توانند آن نظارت بهداشتی و شرعی مورد نظر را انجام دهند. ما مستقل و زیر نظر نهادی غیر از کشتارگاه هستیم.

ناظرین بهداشتی ما زیر نظر سازمان دامپزشکی و ناظرین شرعی ما نیز زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌های دامپزشکی کل کشور و جهاد کشاورزی هستند و ما طبق دستوراتی که از ما فوق می‌رسد، به وظایف خود عمل می‌کنیم. ما به هیچ عنوان تحت نظارت مدیریت کشتارگاه نیستیم. اگر تحت نظارت آنها باشیم به ما خدشه وارد می‌شود که چگونه وظایف قانونی خود را اعمال می‌کنید. به همین خاطر می‌گوییم اگرچه به تک تک مسئولین کشتارگاه‌ها احترام می‌گذاریم و با آنها تعامل داریم، اما زیر نظر آنها نیستیم و نظارت حاکمیتی داریم.

علاوه بر آن قانون ما را به عنوان ضابط قضایی قلمداد کرده و به صراحت می‌گوید ناظرین شرعی حکم ضابطین قضایی هستند. ضابط قضایی که نمی‌تواند زیر نظر کشتارگاه باشد. ضابط قضایی یک وظیفه مشخص دارد که برای او در قانون مشخص شده است و طبق قانون انجام وظیفه می‌کند.

حکیم مهر: نظارت شرعی بر دام‌هایی که خارج از کشور ذبح می‌شوند، به چه شکل است؟

نظارتی که ما به ذبح دام در خارج از کشور می‌کنیم به حدی دقیق است که می‌توانیم بگوییم حتی اگر یک کیلوگرم گوشت وارد کنیم، هم نظارت شرعی روی آن داریم و هم نظارت بهداشتی؛ آن ۳ فرمول را که به‌عنوان وظایف نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی خدمت شما عرض کردم، اعمال می‌شود.

در تمام کشورهایی که از آنها گوشت وارد می‌کنیم، ناظران ما به شکل تئوری و عملی در کشتارگاه‌های دام و طیور آموزش دیده و سپس اعزام شده‌اند تا به شکل مستقیم از ابتدا تا انتهای کار را نظارت کنند. شاید نظارت هیچ کشوری مانند ایران نباشد. امروز از برزیل گوشت وارد می‌کنیم و در تمام فرایند آن ناظر داریم که از ابتدای ذبح تا انتهای آن را نظارت می‌کنند و سپس اجازه ورود به کشور می‌دهیم.

اگر ناظرین اعزامی بهداشت و سلامت گوشت را تایید نکنند، ما هرگز اجازه ورود آن گوشت را به کشور نمی‌دهیم. اگر جایی هم وارد شده است، جلوی توزیع آن را گرفته‌ایم.

حکیم مهر: به افرادی که با اظهارنظرهای این چنینی حیثیت و اعتبار یک گروه از بدنه دامپزشکی کشور را زیر سوال می‌برند، چه توصیه‌ای دارید؟

نظر من این است که هر کس در چارچوب قانون و وظیفه خود حرف بزند. بنده هرگز اجازه ندارم که در چارچوب مدیریت یک کشتارگاه صحبت کنم. چرا که به‌عنوان یک مسئول در سازمان دامپزشکی هستم و مسئولیت اداره کشتارگاه به عهده مسئول کشتارگاه است.

مسئول نظارت بهداشتی به عهده سازمان دامپزشکی است که نظارت بهداشتی را انجام دهند و مسئولیت شرعی هم به عهده نمایندگی ولی فقیه است. اگر هر کس به وظایف خود عمل کند همه کارها درست می‌شود.

من از این آقایان انتظار دارم اگر جایی مشکلی وجود دارد به ما منعکس کنند، ما یقینا آن را پیگیری خواهیم کرد. اما اینکه بگویند ناظرین شرعی و بهداشتی را بردارید، هیچ عقل سلیمی این مساله را نمی‌پذیرد. ما جلسه می‌گذاریم اگر مشکل به حق باشد، آن را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم. اما اینکه مصاحبه کنند و نامه‌ای بنویسند به فردی که ما اصلا او را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم که آیا قانون مسئولیت او را به عهده او گذاشته یا نه و جامعه را مخدوش کنند، هرگز توصیه نمی‌کنیم.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
اگر ناظر شرعی و مسوول فنی اضافه هستند یک هفته از کشتارگاهها بیرون بکشید و به تمام ادارات و واحدهای بسته بندی و واحدهای عرضه اعلام نمایید که نه بهداشتی هستند و نه حلال،آنوقت ایشان به صراط مستقیم هدایت خواهند شد انشاله
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
اگر مسئولیت هست برای دامپزشکه چه ناظر داخلی و چه ناظران اعزامی .مستند میگم.
یک همکار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
1
0
ضمن عرض سلام خدمت همه عزیزان خواهشمندم با دقت متون زیر را بخوانید .


همه میدانیم طرح اعزام ناظرین بهداشتی و شرعی برای خرید گوشت در واقع ساخت یک راه کار ......... برای افزایش درامد خارج از عرف برای کارشناسان دولتی در سازمان دامپزشکی و روحانیون حوزه های مختلف ......... میباشد ولا غیر !!!

بخوبی میدانیم برزیل از جمله صادر کنندگان مهم گوشت در دنیاست که حتی امریکا و اروپا هم گاها از آنجا گوشت خریداری میکنند .
ولی آیا آن کشور های با استاندارد های بهداشتی بالا هم برای واردات گوشت ناظر بهداشتی و شرعی برای ادیان خود یعنی مسیح و یهود و اسلام ... به برزیل اعزام میکنند ؟؟
یا اینکه با تعهد کامل رعایت استاندارد تولید گوشت صادر شده ، مثل هر کالای دیگر ، خرید میکنند و در صورت وجود هر گونه ایرادی آنرا براحتی عودت داده و خسارت هم میگیرند ؟!!

این کار به همین مقدار ......... دور از تصور است که مثلا شما بخواهید دوغ پگاه بخرید به آن شرکت بگویید من باید یک ناظر بهداشتی و شرعی برای خط تولید دوع شما آنجا اعزام کنم !!!

خب شاید آنقدر فشار ........ به آن کارخانه هم وارد شود که ساختار مدیریتی کارخانه بگوید چاره ای نیست ناظرین را بفرستید !
ولی بعد در قرار داد از شما دو موضوع را تعهد میگیرد ؛

اول اینکه تمام هزینه های اعزام کارشناس و ناظر را بر روی قیمت کالای تولید شده میکشد !

دوم میگوید اگر محصول تولیدی را خریدید و مشکلی داشت دیگر به من مربوط نیست چون شما کارشناس داشتید !

و این دقیقا دو مشکلی است که مرتبا برای گوشت های وارداتی در حال اتفاق افتادن است .

اول اینکه موارد بسیاری را دیده ایم که گوشت های وارد شده از انواع آلودگی به انگل های مختلف تا آلودگی به بیماریهای خطرناک مانند سل را داشته اند .
ولی مدیران ....... وزارت خانه و سازمان دامپزشکی مجبور شده اند بهر صورت که شده آنرا به مصرف مردم برسانند .
که در این مورد پرونده های شکایتی بسیار فراوانند که همگی سرپوشانی شده اند . از جمله پرونده پنج هزار تن گوشت وارداتی برزیلی آِلوده به سل عمومی نیروهای مسلح ، گوشتهای اروپایی وارد شده مربوط به دامهای مشکوک به جنون گاوی و گوشتهای سارکوسیستی هندی و گوشت مرغهای آلوده به سالمونلایی ترک و گوشت مرغهای آلوده به مواد رادیو اکتیو اوکراینی و ...!

موضوع مهم دیگر این است که به ازای اعزام هر کارشناس و یا روحانی به برزیل بطور تقریبی مبلغ هشتاد میلیون تومان حق ماموریت و پاداش خاص از آنجا دریافت میکنند که همه این هزینه ها بر روی قیمت گوشت اضافه شده و عملا از جیب مصرف کننده نهایی یعنی مردم بخت برگشته پرداخت میگردد .

در یک بعد دیگر این فاجعه دانستن این نکته بسیار بسیار مهم است ‌که بیش از 90 درصد کارشناسان بهداشتی اعزامی در امور فنی بازرسی گوشت هیچ گونه صلاحیت فنی نداشته و حتی سازمان دامپزشکی مجبور میشود برای آشنایی آنها با گوشت و بازرسی آن چند جلسه کلاس بگذارد و با این حربه موضوع را ........ میکند !!

یک بعد دیگر ......... این است که یک روحانی هم اندازه کارشناس اعزامی پاداش و ماموریت میگیرد که نظارتی بسیار کلیدی و سخت انجام دهد که .............................!

یعنی به همین سادگی ................. مردم در این فرایند تصور میشود که از جیبشان این هزینه ها پرداخت و این گوشتهای گاها بی کیفت هم به خوردشان داده شود .

جالب است بدانید .................................. تمامی کارشناسان اعزامی این موضوع را بخوبی گواهی میدهند .

هم چنین همه میدانند ......................... و تازه این تمامی ماجرا نیست و ...............................

حال باید گفت .....................................

خواهشمندم شرافت و صداقت را رعایت و متن را بدون سانسور درج نمایید .
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
وقتی ناظر استقلال مالی نداشته باشد. نظارت بی معناست.
البته راستی آزمایی صحت و دقت کار مسئول فنی با ناظر شرعی قابل مقایسه نیست.
کمااینکه نظارت مسئول فنی کاملا بارز است و در صورت قصور مشکل بهداشتی برای مصرف کننده پیش می آید.
اما در مورد ناظر شرعی سنجش عملکرد
آن غیرقابل بررسی است و معلوم نیست که ایشان درست عمل کرده اند یا خیر.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
دوست عزیزی که می فرمایند با وجود ناظر بهداشتی بازهم بعضی از گوشت های وارداتی مشکوک به آلودگی بودند، پاسخ خود را داده اند که 1) اگر کارشناسان نبودن چکار می کردن 2) این خود گواهی است که آن کشور های داری برند بهداشتی هستند هم تعهدی برای ارسال گوشت سالم ندارند. بنابراین باتحربه ای که بنده دارم اعزام کارشناسان حتما ضرورت دارد اما باید این کار با برنامه بهتری انجام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
1
طبق فتوی غالب مراجع ذبیحه در بلاد اسلامی محکوم به حلیت است.
سوال من از حاج اقا کلانتری اینه به چه دلیل بر این اجماع مراجع خط بطلان کشیدند و به بهانه اعمال نظارت شرعی شان روحانی رو تا بدین حد پایین اورند که عمدتا انها را سربار در کشتارگاهها ببینند.قرنها با همان فتوی پیش گفته عمل می شد.ذابح مسلمان بود و میدانست برای حلیت یک کشتار چه کارهایی باید انجام دهد.کار انچنان تخصصی و تفسیریی نبود که به استخدام یک روحانی در کشتارگاه یا حضور انها روی لنج صیادی نیاز باشد.این قبیل کارها نتیجه عکس میدهد.بهتر بود اموزش ذابیحین بی تجربه را برای ذبح شرعی و رعایت ضوابط فقهی ،بر عهده روحانیون می گذاشتند.
کارشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
کاش این دوست ما(یک همکار) خودشان صداقت و شرافت رو رعایت می کردند به امید ان روزی که این همکاران بدون کینه و عقده و ... متن کارشناسی شده ارایه کنند...یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
البته. اگر شما بتوانید گوشت گاو ماده را از نر تشخیص بدهی .هنرمندی ضمن اینکه کل دنیا را با ایران مقایسه نکن.به دو دلیل:اول اینکه به قول خود برزیلی ها که میگویند ما تقلب رو از خود شما ایرانی ها آموختیم پطوریکه حتی مهر ناظرین رو جعل میکردند و گوشت را داخل کارتن های با مهر جعلی قرار داده و به ایران قصد ارسال داشتند پس اگر ذکاوت ناظر نباشد گوشت مدنظر خود را هم میفرستند از طرفی شما فکر میکنید شرکت های وارد کننده گوشت به فکر سود خود هستند یا کیفیت گوشت که اگر چنین ساده لوح هستید به بیراهه رفته اید بطور مثال اگر در جریان نیستید بدانید که شرکتهای وارد کننده حتی در مورد وزن کارتن و وزن لفافه پلاستیکی با کشتارگاه ها تبانی میکنند که نهایتا دود آن به چشم مردم خواهد رفت و اگر نبود نظارت ناظر بهداشتی جنابعالی گوشت گاوماده شیری را میبایست تناول میفرماییدید در صورت لزوم موارد بیشتری هم قابل ذکر است صداقت در اینست که تمامی موارد ذکر شود و برخی مطالب که با منشاء غرض ورزی است بیخود برجسته نگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
درود بر شرفت که از صداقت گفتی تمامی دامپزشکان در کشتارگاه ها فعالیت نموده اند و آشنایی کامل با بازرسی گوشت دارند ولی به فراخور نیاز سازمان و اهمیت موارد خاص قبل از اعزام و برخ گلوگاه های تخلف ساز در کشور مبداء کلاس توجیهی برای آنها برگزار میشود فرض بگیریم که البته اینگونه نیست مگر ما از جماعت پزشکی جلوتریم که مدام تحت بازآموزی وبه روز نمودن خود در طی کلاس های مختلف میباشند حال آگر سازمان کلاس دو ساعته برگزار نماید دال بر بیسوادی است خیر این موضوع تایید بر کج فهمی و بد فهمی و غرض شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
جناب آقای یک همکار
فرموده اید :
اول اینکه موارد بسیاری را دیده ایم که گوشت های وارد شده از انواع آلودگی به انگل های مختلف تا آلودگی به بیماریهای خطرناک مانند سل را داشته اند .

اگر با حضور ناظر چنین کرده اند بی حضور آن ، چون کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا نقض غرض که هیچ ، جمع متضادین نکرده اید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
هیچ پلیسی مدعی نیست تمام تخلفات جاده ها را می بیند وهر کجا دید جریمه می کنداهمیت نظارت بیشتر، همین جا مصداق پیدا میکند که به لطف دیدگاه شما و با وجود دامپزشکان مبداء انگار موضوعیتی نخواهد داشت
یک همکار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
دوستان عزیزم سلام و عرص ادب
برای راضی کردن وجدان خودتون و برای حلال کردن پولی که از این راه گرفتید توجیه و تفسیر درست نکنید .

شماها هم مقصر نیسنید . مدیرانی که سنگ این بنای کج را گذاشتند مقصرند . نه در این مورد بلکه در تمامی موارد استراتژیک کارکرد دولت این همه فلاکت و پسرفت بخوبی مشاهده میشود .

اگر در این توجیهات ، که عملا ساده لوح فرص کردن مخاطب بخوبی قابل تشخیص است ، برای حضور کارشناس بهداشتی و یک روحانی در کشتارگاه های طرف قرارداد روش علمی و یا اصولا صحیحی بود که در واقع شما هر وقت برزیل میرفتید باید در کشتارگاه ها صدها کشیش و خاخام و کارشناسان امریکایی و اروپایی ناظر خرید گوشت را در سالن ها میدیدید که از سراسر دنیا آمده اند که یه وقت برزیلی ها سرشان کلاه نگذارند !!!.

دوستان عزیز راه کج و نادرست با توجیه درست نمیشود
ما شرافتمندانه و کارشناسانه باید اقدام درست را انجام بدهیم .
فرمایش یکی از دوستان هم خیلی زیبا بود که با اعزام روحانیون برای این کار که عملا در آن ساختار هم نان قرص دادن به هم و اشتعال کاذب درست کردن برای حوزوی ها از جیب مردم میباشد نهایتا بجز تخریب وجهه روحانیون خروجی دیگر ی ندارد .

در اولین گامها و تلاشهای روحانیون برای وردود به موضوع ناظرین شرعی به جهت ایجاد اشتغال بارها این را از آنان شنیده ایم که مگر کارشناسان بهداشتی شما آنجا چکار میکنتد ؟ و کارشناسان شما در این به اصطلاح نظارت سطحی دارند پول ..... میگیرند و ... و چرا ما نباید از این شرایط استفاده کنیم ...!!

عزیزان ، حتی مدیران خود سازمان دامپزشکی هم بخوبی از این نظارت های ابکی خبر داشتند که به همان خاطر با آن نطارت شرعی ابکی محبور به توافق شدند .
برای صحت موضوع میتوانید به صدها پرونده تشکیل شده حراستی در این رابطه در سازمان دامپزشکی مراجعه بفرمایید

دوست عزیز اگر شرکت ها در وزن کارتن و نایلون و ... تقلب میکنند خب اگر من و شما بودیم و به ازای اجبار در حضور دونفر نیروی سربار الکی در تولید گوشت مجبور به پرداخت یکصد و شصت میلیون تومان میشدیم چطور این هزینه را جبران میکردیم ؟؟؟!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
به جرات میتوانم بگویم بالغ بر ۹۵ درصد گوشتهای برزیلی که با نطارت دامپزشکان اعزامی به کشور وارد میگردد در حد لالیگاست منتهی ذائقه مردم عزیزمان تمایل به گوشت تازه گوسفندی دارد البته در حال حاضر پول خرید همان را هم ندارند و این از وظایف ذاتی تمامی دامپزشکان در جهت حفظ وارتقاء نظارت فراورده های خام دامی است که البته با تلاش ناشیانه ی برخی افراد با مقاصد خاص جهت به چالش نمودن آن روبروست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
آیا بهتر نبود برای اعلام حرام کردن این سفر از مراجع طلب استفساء می نمودید وبعد به برزیل تشریف میبردید و ملاحظه میکردید که برخی شرکتهای چند ملیتی از جملهcibal اشغال ترین گوشت را به کشورهای نگون بخت مسلمان وجهان سومی با قیمت کمتر صادر میکنند آیا شاخص های ما در هنگام ورود بسان اروپاست که محموله ها ی مشکل دار مرجوع گردد.خیر اینگونه نیست بلافاصله توزیع خواهد خواهد شد پس بهترین نظارت در مبداءخواهد بود ........................ تمامی مسئولیت و سختی عمدتا متوجه دامپزشکان نگون بخت است ............................ پس اگر جسارتی دارید از آن در جای مناسب وبرای گفتن حقایق و نه وارونه جلوه دادن آن استفاده کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
این ساده لوحی جنابعالی است که از از ارزش ریالی هر کانتینر که حدو ۸۰۰ میلیون تومان است بی اطلاعید حال وزن هر کارتن و لفافه پلاستیکی راکه با تقریب حدود ۱۰۰۰ کارتن در هر کانتینر میباشد محاسبه کنید و اختلاف حتی ۱۰ گرم پلاستیک و کارتن را برای هر کانتینر حساب نمایید و آن را برای یک شرکت که مثلا ۸۰ کانتینر بارگیری میکند اندازه بگیرید واین ارقام را و سودش را با دریافتی ناظر مقایسه کنید (در حد انگستروم) براحتی از سطحی نگری و کلی گویی و مبهم گویی و گزافه گویی خود مطلع خواهد شدید خوشبختانه بی خبری شما وسودجویی شرکتها بی انتهاست وزبان گویای آنها هم که شمایید ودر صورتیکه نمیدانید ثروت اندوزی ایشان بی حکمت نیست وناشی از همین بی خبری شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
حاج آقای کلانتری،آیا میدانید حق الزحمه ناظرین ذبح شرعی از کجا تامین می شود؟بله، از پولی که بازای هر کیلو کشتار دام از کشتارگاهها اخذ میشد تا جبرانی باشه برای بخشی از خسارت کسانی که لاشه دام هایشان بدلیل بیماری در کشتارگاهها ضبط میشد.ولی در حال حاضر این پول بسمت پرداخت حق الزحمه ناظرین ذبح شرعی رفته،یعنی در صورت ضبط موضعی یا عمومی دام(مثلا بیماری سل)هیچ جبران خسارتی از سوی دامپزشکی نمیتواند صورت پذیرد و این باعث عدم رغبت کشتار دام در کشتارگاهها شده و تهدیدی است علیه بهداشت عمومی جامعه .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
اینکه کشورهای اروپایی گوشتهای وارداتی از برزیل را در صورت مورد دار بودن عودت می دهند در مورد همان کشورها صدق میکند یعنی اعتبار بین المللی کشورهایی مانند روسیه،ایتالیا و ... که از برزیل گوشت وارد میکنتد آنقدر هست که حساب کار دست برزیلیها باشد ولی در مورد کشور ما بهتربن کار همین اعزام کارشناس است بنده خودم در چند مورد تخلفاتی را کشف کردم که نمیدانم اگر ناظری آنجا نبود چه اتفاقی می افتاد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
....................... بدون مسئول شرعی،کشتارگاه و هر جای دیگه توسط دکتر دامپزشک به راحتی کنترل می شه و هیچ مشکلی پیش نخواهد اومد و قبلا هم که مسئول شرعی تو کشتارگاه نبودن،به خوبی کنترل می شد.لاشه ای که طبق اصول اسلام ذبح نشه به قدری پرخون هست که به راحتی قابل تشخیص هست و مسئول بهداشتی هم اصول ذبح رو می دونه هم اون لاشه در بازرسی پس از کشتارگاه حذف خواهد شد. ..........................!! یکی از مشکلاتی که من تو کشتارگاه داشتم همین مسئول شرعی بود.مسئول شرعی ..................... فقط هزینه کشتار رو زیاد می کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
نمیدانم یاد گرفتن احکام شرعی ذبح برای دامپزشکان اینقدر سخته که حتما" ناظر ذبح شرعی باید حضور داشته باشند؟ضمن اینکه خود دامپزشکان هم بچه مسلمون که هستند و با قبول مسئولیت آنان و حذف ناظر ذبح شرعی قدری قیمت گوشت وارداتی میتونه کمتر بشه.لطفا جواب بدید که چرا برای کشورهای خوش آب و هوا ناظرین ذبح شرعی حتما حضور دارند ولی برای کشورهایی مثل پاکستان که امنیت نداره لازم نیست ناظرین ذبح شرعی حضور داشته باشند ولی دامپزشکان حتما باید حضور داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
نکته ظریفی رو گفتی .ولی انصافا سود شرکتها قابل قیاس با دریافتی ها نیست .بحث سودشان در حد کلان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
ضمن اینکه سردار نقدی بیان داشتند کشور پاکستان دوست و برادر هستند لذا حضور ناظر شرعی در پاکستان حیاتی تر است .این بعلت است که متاسفانه عربستان شدیدا با خرج دلارهای فراوان سعی در ترویج فرهنگ وهابی گری و ایران ستیزی دارد فلذا حضور ناظر شرعی هم بعنوان ناظر ذبح و هم مبلغ فرهنگی در کشوری که در بیخ گوش ماست ضروری تر بنطر میرسد
کسری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
سلام.من نه روحانی هستم نه دامپزشک ولی اینکه برخی از واردکنندگان و کشتارگاه سعی دارند ناظرین شرعی وبهداشت را یا حقوق بگیر خود کنند و استقلالشان را بگیرند یاحذف کنند.نشان می دهد که ناظرین شرعی وبهداشت وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند.
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
با سلام
دوستانی که با حضور ناظر شرعی و بهداشتی مخالف هستند دقت داشته باشن که همه دکترا مثل خودشون مسلمان و دیندار نیستن
نظر شما
ادامه