کد خبر: ۳۹۳۱۵
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک بین دامپزشکی و سندیکای تولیدکنندگان و واردکنندگان داروهای دامی را مطرح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» عصر دیروز در دیدار با اعضای سندیکای تولیدکنندگان و واردکنندگان داروهای دامی گفت: پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان داروهای دامی، کمیسیون مشترکی بین سندیکای مربوطه و سازمان دامپزشکی ایجاد شود.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های بخش تولید به ویژه در عرصه دارو، افزود: اکنون اگرچه تولیدکننده با مسائل فراوانی دست به گریبان است، اما در مقایسه شرایط فعلی با سه دهه گذشته، امروز وضعیت بسیار مثبت‌تر و فضا برای فعالیت بهتر از قبل شده است؛ بنابراین باید شکرگزار بود.

رفیعی‌پور عنوان کرد: علاوه بر رشد جمعیت انسانی در دهه های اخیر، موارد بیماریهای مشترک بین انسان و دام نیز افزایش یافته است، به همین دلیل توسعه و نوآوری برای مهار و کنترل این بیماریها بیش از گذشته احساس می شد .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نمی‌توان تمام مشکلات را یک‌شبه و به صورت آنی حل کرد، ادامه داد: سازمان دامپزشکی در تلاش است تا سطح دسترسی همکاران را برای بخش خصوصی افزایش داده و ارتقای فرایندهای حوزه دفتر دارو و درمان را در دستور کار قرار دهد. بنابراین بسیار منطقی خواهد بود که چند مشکل اولویت‌دار را برای سال جاری تعیین و جهت رفع آنها برنامه‌ریزی و چالش ها و مسائل دیگر را برای سال آینده پیگیری کرد.

کوتاه شدن مدت زمان آزمایشگاه

در ادامه این جلسه، معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به اینکه این سازمان برای حل مسائل پیش رو در کنار تولیدکنندگان خواهد بود، گفت: پیشنهاد می‌شود که رفع موانع و چالش هابا همکاری بخش های دولتی و خصوصی انجام گیرد.

«دکتر قاسم رضائیان‌زاده: افزود: به عنوان مثال، اگر سندیکا در برخی موارد تضمین‌هایی را به سازمان ارائه دهد، می‌توان تسهیلات بیشتری را برای هموار کردن مشکلات در نظر گرفت. البته در مواقعی که بحث منافع ملی مطرح باشد، باید محدودیت‌های مربوطه را پذیرفت.

به گفته وی، اکنون بعضی از مسائل دست و پا گیر برای واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو بر طرف شده که کوتاه شدن مدت زمان آزمایشگاه، یکی از مهم‌ترین آنهاست. هرچند با توجه به برنامه‌ریزی بلندمدت سازمان دامپزشکی، در آینده شاهد اتفاقات مثبت فراوانی خواهیم بود.

رضائیان‌زاده معتقد است که سازمان دامپزشکی کشور، به دنبال ارتقای استانداردها در کنترل کیفی داروها بر اساس آخرین دستاوردهای روز دنیاست. زیرا تنها در سایه چنین تدابیری است که هم می‌شود با اطمینان از تولید داخلی حمایت کرد و هم بازارهای بین‌المللی نسبت به کارخانه‌هاو تولیدات ایرانی بیشتر اعتماد می‌کنند.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور، تاکید کرد: در حال حاضر اگرچه رقبای اروپایی در کشوری مانند افغانستان حضور دارند، اما مسئولان دامپزشکی این کشور هنوز از کیفیت بالای داروهای ایرانی دفاع کرده و داروهای دامی ایرانی را بر اروپایی ترجیح می‌دهند. این امتیازی است که تولیدکنندگان داخلی می‌توانند آن را توسعه دهند.

دراین دیدار سندیکای تولید کنندگان و واردکنندگان داروهای دامی تعداد دو دستگاه کانکس جهت مردم زلزله زده استان کرمانشاه به استان ارسال نمود.

 
 
نظر شما
ادامه