کد خبر: ۳۹۳۱۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
در نامه‌ای به حکیم مهر عنوان شد:
«دکتر جواد امیدوار» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام، در یادداشتی ارسالی به حکیم مهر، به نامه اخیر «حسین مرادی» پاسخ گفت ...
 

حکیم مهر - در پی انتشار نامه اخیر «حسین مرادی» رئیس انجمن کشتارگاه های دام سراسر کشور که در آن مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی، نیروهایی بیمسئولیت، بیتفاوت و غیر مؤثر نامیده شده بودند (اینجا)، «دکتر جواد امیدوار» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام، در نامه ای به حکیم مهر، به این اظهارات پاسخ گفت.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای مرادی

 رئیس محترم هیأت مدیره انجمن کشتارگاههای دام کشور

با سلام،

 مکتوبه سفارشی و مملو از توهین و جسارت به کم توقع ترین قشر در مجموعه و صنف دامپزشکی که همان مسئولین فنی- بهداشتی باشند، در جلو دیدگان جمیع فعالین دامپزشکی قرار گرفت. فقط جای بسی تعجب و تأسف دارد که چگونه بوده که شما از یکسو ضمن اظهار رضایت خاص از عملکرد و حضور مؤثر مسئول فنی- بهداشتی واحد کشتارگاهی خود، ضمن صحه گذاشتن بر عملکرد و حضور ایشان، تقاضای ابقا و تمدید قرارداد نموده و امروز بر گفتار دیروز خود خط بطلان کشیده اید؟

بنده، نه بعنوان مدعی سینه چاک دفاع از حقوق مسئولین محترم فنی- بهداشتی، و نه داعیه دار حمایت از شأن و منزلت دامپزشک و دامپزشکی و نه بعنوان منتقد خاص افرادی همچون شما، بلکه صرفاً بعنوان یک دامپزشک و کسی که سالهاست با اقشار مختلف صنوف دامپزشکی ارتباط تنگاتنگ داشته و دارد، بر خود لازم دیدم مطالبی را هر چند کوتاه و کلی، محضر شما تقدیم بدارم.

امید است که دیدگان ژرف نگر و تفکر معنا دار شما، این مرقومه هر چند مختصر را نظاره گر بوده و با تأمل مختصری در آن، تا حدودی تدبیر، تفکر و اندیشه ی شما را از محدوده  ] ... [ به بهای نادیده  انگاشتن بدیهی ترین اصول قانونی در حیطه بهداشت، به چارچوب انصاف و اعتدال رهنمون سازد. باشد که بیاندیشید و بیاندیشم.

 جناب مرادی، محتوای نگاشته شده آنجناب، هم بارقه ی امیدی بود برای مخاطبین خاص آن و هم مایه تأسف و حسرت برای خیلی ها.

بارقه امید بود برای مخاطبین خاص (مسئولین فنی- بهداشتی)، از آن جهت که مسئولین محترم بالادستی و ناظرین حاکمیتی را متوجه خیلی از موضوعات نمود که ان شاءالله نتایج این توجه، قطعاً دریچه ای جدید را در قاطعیت مسئولین برای تفکیک و قطع کامل و بدون چون و چرای هر گونه رابطه مالی فی مابین مسئولین فنی- بهداشتی و کارفرمایان خواهد گشود؛ هر چند که این اتفاق نیز به مذاق خیلی ها خوش نخواهد آمد.

و از طرفی مایه ی تأسف و حسرت بود برای خیلی ها، از این جهت که چه اتفاقی در این مملکت افتاده است که افرادی  ] ... [ بدون هیچگونه تخصص و تجربه ای در حوزه مسائل بهداشتی و صرفاً با دید تجارت مأبانه، منفعت طلبانه و سودجویانه، اصول بدیهی و متقن قانون را نادیده انگاشته و به خود اجازه هر گونه اظهار نظر خارج از عرف و منطق را می دهند؛ باشد که این تأسف و حسرت، بارقه ی هدایتی باشد در جلو دیدگان آن خیلی ها.

جناب آقای مرادی، آنچه که از فحوای کلام نا متعادل و دور از انصاف شما مستفید بوده و هست، جز ذهنیت و توهم یافتن راهی برای فرار از هزینه های بسیار ناچیزی که بابت اجرای بخشی کوچک و در عین حال پر اهمیت از قانون چند ده ساله ای که وجود داشته و هست، نبوده و نیست.

کاش در همین خطابه پر مغزتان که حقیقتاً چوب حراجی بود بر پیکره ی اصول اولیه ای بهداشتی که قطعاً خود و خانواده تان هم سالهاست که از آن آن بهره مند بوده و از این پس نیز خواهید بود، مرقوم می فرمودید که حقوق ماهانه و پر از منت و محنتی که به دکتر دامپزشک مسئول فنی-  بهداشتی مستقر در کشتارگاه خودتان تقدیم می نمائید، چقدر بوده که تا این حد، خاطر مبارک شما را جریحه دار نموده است.

وقتی مطالبی که به هر دلیل و با هر توجیه غیر معقولی که عنوان نموده بودید را ملاحظه و مطالعه می نمودم، این ضرب المثل برایم تداعی شد که "خود کرده را تدبیر نیست" و واقعاً اینجاست که باید گفت که "از ماست که بر ماست".

وقتی که مسئولین و دست اندرکاران محترم وقت سازمان دامپزشکی، چشم و گوش بسته و بدون کوچکترین توجهی به مفاد صریح قانون سازمان خود، تسلیم خواسته های کارفرمایان  ] ... [ شده و افسار امور را رها نموده و به قیمت حفظ جایگاه خود، خودیها را نادیده گرفته و اصل قانون را معطل امروز و فردا نمودند و مدام آبریز آسیاب کیسه دوزان گردیدند، باید هم امروز چوب این بی ملاحظگی و سفاهت خود را بر پیکره مجموعه دامپزشکی ملاحظه کنند.

بله جناب مرادی عزیز، شما حق دارید، حق دارید که بی مهابا بتازید، تاختن شما از آن جهت است که متأسفانه به دلایلی که صرفاً به دیدگاه ناقص معدود افرادی که داعیه اجرای مفاد مواد 18 و 19 نظارت بهداشتی را داشتند، اعتبار، شأن، منزلت و جایگاه هم رده های خود را نادیده گرفته و به هر دلیل غیر قابل قبولی، از در تعامل با همچون شمایانی درآمدند، و مطمئن باشید امروز این خطابه شما، صرفاً و صرفاً، اهمال، کوته نگری، بی تفاوتی و ظلم مسلم آنها را که در این مدت در راستای منویات افراد و یا تشکل هایی خاص و با اهداف مشخص صورت گرفت را  عیان و آشکار نموده است و امید که با این تلنگر ناخواسته شما، از خواب غفلت بیدار  شده و در جهت احقاق حقوق بحق و قانونی این قشر از صنف دامپزشکی، اقداماتی را به انجام رسانند.

و باز هم حق دارید که اینگونه خطابه هایی مرقوم فرمائید، جایی که متولی اصلی، قانونی و تام الاختیار تصمیم گیری در این حوزه، چشم و گوش بسته و در اقدامی محیر العقول، حضور دامپزشکان ناظر بر گوشت های وارداتی را در کشورهای مبدأ لازم ندانسته و این نظارت را به زمان ورود محموله ها به داخل کشور منحصر تشخیص می دهد، (با وجود اطلاعاتی دقیقی که از روند تولید، تفکیک، بسته بندی، نگهداری و ارسال گوشت و تخلفات و تقلبات مرتبط با آن در هر کدام از این مراحل و در آن کشورها داشته و اتفاقاتی را که منجر به ارسال محموله های گوشت بصورت بهداشتی، بی عیب و نقص و حلال گردیده و صرفاً نتیجه زحمات طاقت فرسای ناظرین اعزامی است را در جریان بوده اند)، هیچ جای تعجبی نیست که افرادی چنین بیاناتی داشته و منکر زحمات و تلاش های مسئولین محترم فنی-بهداشتی و نتایج نظارت های آنها باشید.

شاید لازم بود قبل از نگاشتن این خطابه، اول به جایگاه خود نیم نگاهی می نمودید و مهمتر اینکه آماری از میزان گوشت ها و سایر فرآورده های دامی فاسد و غیر قابل مصرفی که در طول سال و در نتیجه نظارت مستقیم همین مسئولین فنی-بهداشتی بی تفاوت، بی مسئولیت و غیر مؤثر (البته صرفاً به زعم   ] ... [ شما) از چنگ معدود تولیدکنندگان و فروشندگان بی انصاف که به طرق و شیوه های متعدد قصد عرضه آنها به بازار مصرف و به پول تبدیل کردن آنها را داشته و دارند، خارج می گردد را اخذ می کردید، و کاش حداقل به خودتان زحمت می دادید و از کشتارگاه تحت تصدی خودتان، آمار لاشه ها، اندام ها و اعضای حذفی در طول سال گذشته که نتیجه نظارت مستقیم، مسئولانه و مؤثر مسئول فنی- بهداشتنی واحد کشتارگاهی خودتان بوده را می گرفتید و بعد اقدام به بیان این الفاظ می نمودید که مطمئناً در آن شرایط، نوع گفتار و بوی کلامتان  متفاوت می گردید.

امید که مطالب عنوان شده، به دور از هرگونه تفسیر نامتعارف، شبهات و ابهامات ذهنی و یا تصوری، شما را معطوف به مسیر انصاف و اعتدال نماید.

ان شاالله که خداوند قابلیت حرکت بر صراط مستقیم و حضور در دایره انصاف و اعتدال را به همه ما ارزانی دارد.

دکتر جواد امیدوار

رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
1
0
همش زیر سر مهندس...است.سه سوت شلوغکاری کرد و یک جلسه هم با حضور ............. تشکیل داد و حرفهای قلمبه سلمبه هم زد که حضار فکر کنند وی آدم مهمی است.آنهایی که با طناب ......بازی مهندس ...میرن تو چاه باید حواسشان خیلی جمع باشد.این جماعت تکنیکهای ویژه ای بلدند از جمله اخذ اطلاعات از رفقا و خراب کردن کارهایشان و به دنبال آن اخذ پول جهت درست کردن کارهایشان.

مانده مهندس!
•|•
همكار
|
United States of America
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
1
اين آقاي دكتر اميدوار ..................................
كاش هركي در هرجايگاهي كه هست كار خودشو درست انجام بده
.............................
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
لطفاً از این پراکنده پاسخگویی بپرهیزید. اگر معتقد به نظام دام پزشکی هستیم باید یک پاسخ مقتضی و بجا از طرف این نهاد به عنوان متولی این امر صادر شود نه این که هر کس از راه برسد و به هدف مطرح کردن خود یا خوشایند بعضی خارج از جایگاهی که در آن قرار دارد عمل نماید. بنده نظر این کاربر محترم در فوق را که با نام "همکار" کامنت گذاشته تأیید میکنم.
همکار از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
1
0
تشکر می کنم از آقای دکتر امیدوار عزیز به هر حال همت شما برای دفاع از حقوق دامپزشکی ارزشمند است. انشا الله هر کسی به حق خودش برسد دامپزشکان نیز به جایگاه و حقوق خودشان دست پیدا کنند.
حسین ترابی
|
United States of America
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
1
این همه بی شرمی و بی اطلاعی از اصول اولیه بهداشت در رئیس! سندیکای کشتارگاههای کشور واقعا جای تاسف است و چنین کارفرمایانی که تنها و تنها منافع مادی خودرا میبینند نیاز به برخورد مسئولینی چون دکتر صفاریان از روسای اسبق سازمان دامپزشکی دارند تا بقول معروف ............شون کنه نه مسئولینی که علاوه براینکه تنها به پست و مقام خود میاندیشنید بلکه قادر نیستند تا پاسخی دندان شکن به چنین سرمایه داران تازه بدوران رسیده ای بدهند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
1
سلام. روسای نظام دامپزشکی خوب میدانند که ماده 19 بطور عملی اجرا نمیشود و برای اینکه دهن بعضی ها رو ببندند در برگه قراردادها را طبق تعرفه مینویسند ولی آن را پرداخت نمیکنند . پ خداوکیلی پرداختها توافقی است . لطفا روسای نظام این موضوع رو بررسی کنند تا بخشی یا تمام از حقوق دامپزشک فنی بهداشتی با سرانه تولید پرداخت بشه . تنها راه این هست که ارتباط مالی قطع میشه .
شیوا
|
France
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
1
0
دکتر جواد امیدوار، نظرات شما بسیار معقولانه وانسانی،... امیدوارم همیشه تندرست و موفق باشید...
نظر شما
ادامه