کد خبر: ۳۹۳۲۲
 

قزاقستان برنامه ریزی کرده است در سال 2018 میلادی محصولات کشاورزی، گوشت و دام زنده به جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر را افزایش دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران، این کشور نقشه راه ویژه ای برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مانند گندم، انواع گوشت و دام زنده تدوین کرده است.

معاون وزیر کشاورزی قزاقستان گفت: در اوایل سال جاری میلادی نیز الزامات صادرات گوشت گاو و گاو زنده به جمهوری اسلامی ایران مورد توافق قرار خواهد گرفت.

«نورژان آلتایوف» افزود: ما همچنین در باره شرایط خاص صادرات گندم به جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدیم و قرارداد میان شرکت 'پرودکورپوراسیا' قزاقستان و شرکت های ایرانی درباره واردات این محصول امضا شده است.

قزاقستان همچنین برنامه ریزی کرده است حجم صادرات محصولات ماهی، بره یخ زده، عسل، گندم، گوشت اسب، اسب زنده و سویا به چین را افزایش دهد و تفاهم نامه درباره صادرات این محصولات نیز میان دو کشور امضا شده است.

به گفته نورژان آلتایوف، قزاقستان در سال 2018 میلادی برنامه ریزی کرده است گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گاو و سایر محصولات دامداری به امارات متحده عربی را 30 الی 50 درصد افزایش دهد.

وی افزود: در رابطه با عربستان، قزاقستان موفق شده است محدودیت های صادرات گوسفند و گاو زنده و نیز گوشت گوسفند و بره به این کشور را از سر راه بردارد.

معاون وزیر کشاورزی قزاقستان همچنین اعلام کرد: این کشور موفق شد حجم صادرات محصولات کشاورزی را از یک میلیارد و 580.3 میلیون دلار در سال 2016 میلادی به یک میلیارد و 758.2 میلیون دلار در سال 2017 میلادی را افزایش دهد.

 
 
نظر شما
ادامه