کد خبر: ۳۹۳۲۳
 

دامپزشک باغ وحش ارم و کلینیک پردیسان گفت: از زمانی که یوز ایرانی از قاچاقچیان حیات وحش کشف شده وضعیت جسمی یوز که نامش ایران است نسبت به قبل بهتر شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر ایمان معماریان» افزود: حدود یک هفته پیش یک عدد یوز ماده ایرانی که چهار ماه پیش از خانواده اش در طبیعت توسط افراد سودجو جدا شده است، از قاچاقچیان حیات وحش کشف و ضبط شد که در آن روز یوزپلنگ کشف شده در وضعیت خوبی نبود اما طبق آزمایش های انجام شده یوز در حال حاضر مشکلی ندارد، هرچند هنوز آثار استرس در او وجود دارد.

وی ادامه داد: تا دو روز بعد از کشف یوز، ایران غذا نمی خورد اما در 24 ساعت دو وعده غذا از جمله لاشه کامل مرغ، بلدرچین کامل، خرگوش کامل و گوشت بز همراه با استخوان و مکمل های غذایی به او داده می شود تا کاهش وزن جبران شود.

معماریان تصریح کرد: وضعیت یوز کشف شده از قبل بهتر است اما شرایط بازگرداندن به طبیعت را ندارد چرا که آموزش های لازم برای شکار را ندیده و طبق قانون حیات وحش، یوزهای ماده توله های خود را تا یک سال و نیم کنار خود برای آموزش نگه می دارند اما متأسفانه این یوز ماده هیچگونه آموزشی ندیده است و توانایی به تنهایی زندگی کردن در طبیعت را ندارد.

 
 
نظر شما
ادامه