کد خبر: ۳۹۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: سه دستگاه اتوبوس که مبادرت به حمل دام زنده از شهرستان زابل به مقصد استان‌های خراسان‌رضوی و گلستان می کردند با همکاری پلیس‌راه و پست قرنطینه این شهرستان توقیف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمد راه‌انجام» اظهار داشت: شبکه دامپزشکی نهبندان در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و با هدف جلوگیری از انتقال و سرایت بیماری‌ها به‌ ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت برحمل‌ و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی اقدام به ایجاد پست قرنطینه دامپزشکی در محل پلیس‌راه کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، تعداد 10 رأس گوسفند که با سه دستگاه اتوبوس از شهرستان زابل به مقصد استان‌های خراسان‌رضوی و گلستان حمل می‌شدند پس از توقیف توسط پلیس راه، پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های شایع در کشور را بیماری تب برفکی برشمرد که خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌‌کند و مطمئن‌ترین راه پیشگیری از آن را کنترل تردد و ممانعت از جابجایی دام‌های بدون هویت بهداشتی دانست.

راه‌انجام ادامه داد: بر اساس ماده پنج قانون سازمان دامپزشکی کشور، این سازمان مکلف است برای مبارزه با بیماری‌های دامی و جلوگیری از سرایت و انتشار آن‌ها در نقاطی که لازم است از عبور و مرور و نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی جلوگیری به عمل آورد و مراتب را از قبل به اطلاع صاحبان دام و در صورت لزوم به اطلاع عموم برساند و متخلف را به مراجع مربوط قضایی معرفی کند.

وی از دامداران خواست جهت پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به اخذ مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای اقدام کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
این همه گوسفند را با وانت نیسان و کامیون بدون مجوز و در شرایط سختی اینور اونور می برند حالا چهارتا گوسفند سوار اتوبوس شده اند تا بیان شهر و ... . بجای تشکر پرونده سازی هم می کنید؟
نظر شما
ادامه