کد خبر: ۳۹۳۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
به همت جمعی از فعالین دامپزشکی:
فرصت شغلی مستقیم خط ویژه خدمات دامپزشکی گیلان با عنوان «وت لاین» در فاز اولیه 30 نفر و به صورت غیرمستقیم 120 نفر می‌باشد ...
 

حکیم مهر - برای اولین بار در کشور به همت جمعی از فعالین دامپزشکی، اولین سرویس ویژه خدمات دامپزشکی کشور در استان گیلان راه اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رشت پرس، سرویس ویژه خدمات دامپزشکی استان گیلان زیر نظر شرکت سلامت جویان دامپزشکی گیل به شماره ثبت 20509 کار خود را رسما آغاز کرد. بر همین اساس با تعدادی از مدیران و صاحبان ایده این مرکز به گفتگو خواهیم پرداخت:

«دکتر وحید شمس نصرتی» رئیس هیات مدیره شرکت سلامت جویان دامپزشکی گیل در حاشیه رونمایی از خط ویژه خدمات دامپزشکی گیلان با عنوان «وت لاین» در جمع فعالان بخش خصوصی و بهره برداران بیان داشت: راه اندازی سرویس ویژه دامپزشکی گیلان به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند در طول سال های اخیر می باشد که پس از انجام مطالعات امکان سنجی و تخصصی با همکاری شرکت خدمات کارآفرینی آمایش سلامت سرزمین و پس از یک پروسه یکساله توسط بخش خصوصی، مقدمات اولیه آن فراهم شد و در فاز اول در مرکز استان و شهرستان رشت راه اندازی شده است.

وی افزود: این اقدام ارزشمند جهت حفظ منافع بخش خصوصی از یک طرف و رعایت حقوق بهره برداران جهت بهره مندی از بروزترین خدمات دامپزشکی در کوتاه ترین زمان ممکن شکل گرفته است.

شمس نصرتی در خصوص نحوه ارائه خدمات در این مرکز اظهار داشت: این مرکز قصد دارد با تشکیل و توسعه تیم واکنش سریع دامپزشکی در استان که شرایط لازم جهت ارائه خدمات به بهره برداران را در پهنه های جغرافیایی شناسایی شده دارا می باشند، در کوتاهترین زمان ممکن خدمات پیش بالینی و بالینی را انجام دهد.

وی در خصوص نحوه همکاری علاقمندان با این مرکز اذعان کرد: به زودی فراخوان همکاری جهت عضویت فعالان عرصه دامپزشکی منتشر خواهد شد و علاقمندان پس از بررسی مدارک و رتبه فنی، می توانند طرف قرارداد با مرکز قرار گیرند.

وی یکی از مزایای راه اندازی این سرویس ویژه را جلوگیری از روش های سنتی غیر موثر و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت در عرصه دامپزشکی دانست و افزود: یکی از مهمترین مشکلات دامداران و بهره برداران در اقصی نقاط استان، مداخله افراد فاقد صلاحیت در پروسه درمان و مراقبت های پس از درمان است که عدم اطلاع رسانی دقیق در این موضوع صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره جمعیت دامی استان در سطح روستا ها وارد کرده است لذا به همین منظور خط ویژه 34959 – 013 راه اندازی شده است که متقاضیان می توانند در کوتاهترین زمان از خدمات مشاوره و اعزام تیم واکنش سریع مرکز بهره مند شوند.

شمس نصرتی در ادامه بیان کرد: این مرکز در کوتاه مدت می تواند با برنامه ریزی دقیق و آموزش های تخصصی، بخش عظیمی از مشکلات درمان های غیر مجاز در سطح محلات و روستا ها را حل کند و چرخه دامپزشکی را به دست متخصصان و فعالان اصلی دامپزشکی بازگرداند که از نتایج آن حفظ سرمایه های دامداران و بهره برداران و سلامت جامعه می باشد.

وی افزود: سرویس ویژه خدمات دامپزشکی گیلان جهت ارائه خدمات در سطح قابل قبول و طبق استانداردهای روز، پس از عقد قرارداد با افراد واجد شرایط، ضمن اعطای نشان مرکز، اقدامات لازم جهت بهره مندی از زیر ساخت های خدماتی از قبیل تجهیزات تخصصی، مجوزهای لازم تردد با نماد انحصاری مرکز، توسعه درون شبکه ای ارتباطی بی سیم و هوشمند و ... را در دستور کار قرار خواهد داد.

شمس نصرتی در پایان با اعلام اینکه سرویس ویژه خدمات دامپزشکی با راه اندازی کمیته های فنی تخصصی تلقیح مصنوعی، دام بزرگ، دام کوچک، آبزیان و حیوانات خانگی کار خود را برای خدمات رسانی مطلوب آغاز کرده که متعاقباً اطلاعات تکمیلی از نحوه پذیرش عضویت و انجام فرایندها از طریق همین پایگاه خبری اعلام می گردد.

در ادامه این گزارش «دکتر حسین متقی طلب» ایده پرداز طرح راه اندازی سرویس ویژه خدمات دامپزشکی و مدیر عامل مرکز خدمات کارآفرینی آمایش سلامت سرزمین، طرح جامع راه اندازی مرکز را یک نمونه موفق کشوری در استان دانست و ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی دقیق و مشارکت حداکثری فعالان بخش خصوصی بتوان در آینده نزدیک علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات دامپزشکی در نقاط مختلف استان، شاهد شناسایی فرصت های جدید شغلی برای فارغ التحصیلان و اشتغال پایدار در این بخش باشیم.

وی افزود: مرکز خدمات کارآفرینی آمایش سلامت سرزمین یک مرکز تخصصی کسب و کار و اشتغال پایدار در استان گیلان می باشد که با مطالعات تخصصی و مشاوره ای برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان زمینه حضور موفق آنان را در بازار نهایی فراهم می آورد.

متقی طلب در ادامه با بیان اینکه توسعه سیستم های کسب و کاری امروز به عنوان یک علم و تکنیک تخصصی محسوب می گردد که مؤلفه ها و شاخص های گوناگونی در اثربخشی و موفقیت آنها دخیل هستند که بدون پرداختن به تمام ابعاد یک سیستم کسب و کاری نمی توان انتظار اشتغال پایدار را داشت و صرفاً پرداختن به موضوعات کلیشه ای و آماری نمی تواند در برون رفت از وضعیت موجود کمک کند و باید با نگاهی توسعه محور به مقوله کسب و کار در هر بخشی و یا سازمانی اقدام کرد.

عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران در ادامه اهداف راه اندازی این مرکز را در چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برشمرد و افزود: چشم اندازی که برای راه اندازی این مرکز پیش بینی شده که ظرف مدت یکسال به تکامل خواهد رسید و راه اندازی ایستگاه های سیار در نقاط مختلف و شبکه سازی و سازماندهی ذینفعان با مجهزترین تجهیزات و امکانات را از افق های پیش بینی شده در این پروژه می باشد.

متقی طلب در پایان فرصت شغلی مستقیم در فاز اولیه این طرح را 30 نفر و به صورت غیر مستقیم 120 نفر اعلام کرد و ابراز کرد: در صورت اجرای کامل این طرح قطعا ظرفیت اشتغال جدیدی برای فارغ التحصیلان رشته های تخصصی ایجاد خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
طرح جالبی نیست . بهتره ی سری طرح هایی رو اجرا کنند که در دیگر کشورها جواب داده . چرا به فکر این نیستند که برای دام نیز مثل انسان دفترچه درمانی صادر بشه . دامداران حق بیمه واریز کنند . اینجوری هم دامپزشکا رغبت بیشتری به امور درمانی دارند و دامدار هم بیشتر به دامپزشک مراجعه میکنه و کارانه هم نمیتونم در امور درمانی دخالت کنند چون بیمه مهر دامپزشک را میشناسم .و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
با نظر اول واقعا موافقم
خداحافظ رشته دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
علل این همه خدمت رسانی در زمینه دامپزشکی اینه که این رشته به علت وفور فارغ التحصیل و نبود کار،یعنی بهم خوردن عرضه و تقاضا،به این وضعیت افتاده،دولت های ایران خدمت رسان و دلسوز مردم نیستن و این جریان به خاطر سوء استفاده از بیکاری شدید فارغ التحصیلان دامپزشکی هست .چرا این خدمات در زمینه های دیگه اتفاق نمی افته؟مردم روستاها فقط به خدمات دامپزشکی نیاز دارن؟خدمات مکانیکی،گچ کاری و لوله کشی بنایی و غیره نیاز ندارن؟!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
به نظر اینجانب طرح مذکور نه تنها ایده خوبی نیست بلکه به نوعی استفاده از موقعیت خاص صنفی در جهت شریک شدن در فضای کسب و کار اندک، دامپزشکانیست که در جهت اخذ مدرک تحصیلی ،مجوز کار ،و ... در منطقه خود متحمل سالها زحمت و مشقت شده و اینک با طرح موضوع اورژانس دامپزشکی و تسهیل خدمات رسانی و اشتغال دامپزشکی با برداشتی ناقص و عجولانه از نرم افزار هایی مانند اسنپ و... و بدون در نظر گرفتن تفاوتهای اساسی شغلی و صنفی سعی در دست بردن در سفره زحمتکشان این صنف را دارد.انجام این طرح موجب برخورد و افزایش تنش بین دامپزشکان منطقه با افرادی می شود که قصد دارند یک شبه و بدون صرف هزینه و با استفاده از تبلیغات زیاد در فضای مجازی در پروسه درمانی مناطق مختلف دخالت کنند و بدین سان کشتی سرگردان و طوفان زده دامپزشکی را که خود دارای نابسامانی و مشکلات بسیار است دچار بحران و چالش جدید تری نماید. لذا امیدوارم دامپزشکان شاغل گیلانی ضمن تصمیم گیری مجدد در نظام صنفی خود ،برخوردی مناسب و منطقی با شرایط جدید بوجود امده را داشته باشند
نظر شما
ادامه