کد خبر: ۳۹۳۸۸
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه شیر خام به دلیل وجود بار میکروبی در بازار استان ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ عنوانی زیبنده‌تر از لبنیات غیربهداشتی به جای عرضه لبنیات سنتی در یاسوج و سایر شهرهای استان نیست زیرا میکروب شیر بعد از دو ساعت جوشیدن بالا می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه ایجاد عرضه لبنیات‌های سنتی داده می‌شد، عنوان کرد: بسیاری از مراکز عرضه لبنیات سنتی در سطح شهر یاسوج حتی فاقد پروانه کسب هستند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 16 مرکز جمع آوری شیر در سطح استان فعال بوده که حداقل شیر تولیدی و جمع آوری شده را پاستوریزه می‌کنند.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: 30 پروانه مراکز عرضه لبنیات سنتی در استان صادر و 100 مورد دیگر نیز متقاضی ایجاد این صنف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارشناسان بهداشتی این دانشگاه به طور مستمر و به جد بر مراکز تهیه و تولید مواد غذایی بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای نظارت دارند و در این زمینه تاکنون از هیچ کوششی دریغ نشده است.

«دکتر اورنگ ایلامی» ادامه داد: تمام مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کمیسیون ماده 11 مورد بحث و بررسی قرار گرفته و حتی برخی متخلفان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند به گونه‌ای که 18 مرکز عرضه لبنیات سنتی را تعطیل کردیم.

 
 
نظر شما
ادامه