کد خبر: ۳۹۳۹۳
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان چناران از برگزاری کلاس آموزشی – ترویجی آشنائی با بیماری هاری، برای پاکبانان شهرستان چناران خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ندای چناران، «دکتر محمد سیاح» در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین و متداول‌ترین بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، هاری، تب مالت، سیاه زخم، آنفولانزا، تب مالت، سل و … است.

رئیس شبکه دامپزشکی چناران گفت: البته بیماری‌هایی همچون جنون گاوی، تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای پرندگان را نیز نباید نادیده بگیریم، چرا که خطر ورود و شیوع آنها همواره ما را تهدید می‌کند

سیاح با بیان اینکه معرفی بیماری مشترک هاری بین انسان و حیوان ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد، اظهار داشت: این کلاس آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی برای کلیه پاکبانان در شهرداری چناران برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از عوامل بیماری‌های مشترک بصورت مستقیم در اثر تماس با حیوان یا مصرف گوشت، شیر و سایر فراورده‌های دامی آلوده به انسان منتقل می‌شوند و تماس با حیوانات، بنا به اقتضای شغل و محصولات دامی آلوده مثل گوشت، شیر و دیگر فراورده‌ها از منابع آلودگی انسان می‌باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی چناران افزود: بعضی از این بیماریها مثل هاری، تب‌های خونریزی دهنده، عفونت‌های گوارشی و تنفسی جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند.

این مقام مسئول یادآور شد: افزایش آگاهی و همکاری مردم در پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان نقش اساسی در سلامت جامعه دارد و کنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان نیازمند عزم و تلاش و هماهنگی دست اندرکاران این عرصه می‌باشد.

 

 
نظر شما
ادامه