کد خبر: ۳۹۴۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران و کرمان

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:
تعطیلی 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور در مازندران


مدیرکل دامپزشکی مازندران از تعطیلی 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور در این استان خبر داد.

مجید مختاری بیان داشت: 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور امسال در مازندران تعطیل شد.
مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به برنامه‌های کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان گفت: 15 واحد کشتارگاه دام سنتی در بهشهر، ساری، نکا، قائمشهر، کیاکلا، زیراب، پل سفید، شیرگاه، بابل، امیرکلا، بابلسر، فریدونکنار، بندپی شرقی و غربی و امیرکلا تعطیل شد.
مختاری افزود: ششم همین ماه کشتارگاه سنتی گلوگاه نیز تعطیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی یک دامپزشک مسئول فنی بهداشت است و یک کارشناس بهداشتی نیز بر امور نظارت دارد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه است، تصریح کرد: دو واحد کشتارگاه صنعتی دام و 14 واحد کشتارگاه صنعتی هم اکنون در مازندران فعالیت می‌کنند.
مختاری مهمترین بیماری‌های دام و طیور را تب مالت، تب برفکی، هاری، سیاه زخم و کیست هیداتید برشمرد و افزود: متخصصان و بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در طرح نظارتی به همه واحدهای صنعتی سرکشی می‌کنند و همه فعالیت‌های آنان را زیر نظر دارند.
وی با تاکید بر جدیت این اداره کل بر اجرای طرح تعطیلی واحدهای متخلف استان تصریح کرد: ماموران اداره کل دامپزشکی مازندران به استناد مواد قانونی آیین‌نامه اجرایی نظارت و بهداشتی مانند مواد اجرایی هشت و 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور پس از تذکر به هر واحد متخلف که روند کاری خود را اصلاح نکند آن واحد را تعطیل می‌کنند.

---------------------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی کرمان:
هدفمندی یارانه‌ها از 3 سال پیش در دامپزشکی کلید خورده است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: هدفمندی یارانه‌ها از 3 سال قبل در دامپزشکی کلید خورده و تولید دارو و واقعی کردن قیمت داروها در مجموعه دامپزشکی عملیاتی شده است.

دکتر غلامرضا زیدآبادیدر مراسم تودیع و معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها از سه سال قبل در دامپزشکی کلید خورده و تولید دارو و واقعی کردن قیمت داروها در مجموعه دامپزشکی عملیاتی شده است.
وی افزود: وظایف دامپزشکی بسیار وسیع و گسترده است و نسبت به حجم وظایف، کمبود امکانات، نیرو و اعتبارات از عمده‌ترین مشکلات دامپزشکی است.
زیدآبادی تصریح کرد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو ناشی از ورود دام قاچاق به استان است و اداره کل با ایجاد پست قرنطینه در مبادی ورودی شهرستان‌های جنوبی تلاش کرده است، از ورود دام قاچاق جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه استان کرمان در شش ماه نخست سال جاری وضعیت بسیار مطلوبی از لحاظ بیماری تب برفکی دارد، خاطرنشان کرد: این وضعیت نتیجه تلاش و همت همه نیروهای دامپزشکی در سطح استان کرمان است.
فرج‌الله عارفی فرماندار راور در این مراسم با بیان اینکه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت است، اظهار داشت: همه ما باید امانت‌دار این موهبت الهی باشیم.
وی افزود: مصرف مواد غذایی غیربهداشتی با منشا دامی خطرات زیادی برای جامعه ایجاد می‌کند و دامپزشکی نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین بهداشت مواد غذایی جامعه دارد و هر نوع تعلل در انجام وظیفه موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.
عارفی با اشاره به اینکه شهرستان راور یکی از مبادی ورودی دام از استان‌های همجوار است، خواستار ایجاد پست قرنطینه در ورودی این شهرستان شد.
در این مراسم احمدرضا انور به عنوان سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان راور معرفی و از زحمات زین‌الدینی سرپرست سابق این شبکه تقدیر شد.

 

نظر شما
ادامه