کد خبر: ۳۹۴۱۱
 

مایت قرمز از جمله انگلهای خارجی طیور می باشند که اکثر فعالیت خود را در طول شب داشته و در روشنایی روز معمولا پنهان می شوند؛ اما دانشمندان اسکاتلندی در تلاشند تا واکسنی موثر را برعلیه این انگل بسازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، فعالیت این انگل های خارجی در مزارع پرورش طیور تخمگذار سبب آزار و اذیت پرندگان شده و بر روی تولید تخم مرغ نیز تاثیر می گذارند. بر اساس تخمین های صورت پذیرفته، صنعت طیور در اتحادیه اروپا سالیانه بیش از یکصد میلیون پوند زیان مالی را به دنبال درگیری مزارع با این انگل ها متحمل می شوند.

بر اساس نظرسنجی که اخیرا در بریتانیا صورت پذیرفته، این نکته به اثبات رسیده است که این انگل ها در اکثر مناطق این کشور حضور داشته و کاهش تعداد محصولات واجد مجوز برای کنترل آنها سبب شده است تا برخی از تولیدکنندگان از محصولات غیرمجاز به منظور کنترل آنها استفاده کنند. در نتیجه، در سال گذشته میلادی میلیون ها تخم مرغ آلوده به سم حشره کش فیپرونیل از قفسه عرضه به مردم جمع آوری شدند.

با این حال، هنوز هم مرغداران اروپایی در کنترل این انگل ناامید هستند. از سوی دیگر، بر اساس اطلاعات به دست آمده، موسسه تحقیقات Moredun اسکاتلند در حال کار بر روی واکسنی موثر برعلیه این انگل است.

«دکتر آلاستیر نیسبت» در این مورد گفت: ما در تلاشیم تا این واکسن را در کمترین زمان ممکن تهیه نمائیم اما ساخت آن به طور حتم زمان می برد و در این زمان باقی مانده، تولیدکنندگان می توانند از اقدامات پایه جهت کنترل این بیماری استفاده کنند.

 
 
نظر شما
ادامه