کد خبر: ۳۹۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سازمان دامپزشکی عرضه تخم‌مرغ های بومی را در سطح بازار مصرف تایید نمی‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر محمد کشتکار» در نشست خبری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز موردی از ابتلا انسان به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دنیا و ایران گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه حساسیت ها بر روی مرغ تخم‌گذار بیشتر از مرغ گوشتی است، افزود: در سال ۹۵ تنها پنج کانون مرغ گوشتی در استان اصفهان مبتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شد اما در سال جاری خوشبختانه هنوز هیچ کانون تولید مرغ گوشتی به این بیماری مبتلا نشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: تمام مرغ‌های واحدهای مرغ گوشتی در زمان کُشتار، توسط اداره کل دامپزشکی مورد بازدید قرار می گیرند و در صورت وجود نمونه مشکوک بررسی های لازم در این خصوص انجام می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل ابتلا، حساسیت بر مرغ تخم‌گذار ۶۵ برابر مرغ گوشتی است. در این راستا آزمایشگاه های تخصصی استان بررسی و جواب نمونه های مشکوک را در مدت زمان چهار ساعت به شبکه دامپزشکی شهرستان ارسال می کند.

کشتکار در خصوص وضعیت صادرات و واردات مرغ، گفت: در حال حاضر کشور واردات مرغ زنده ندارد بلکه صادرکننده مرغ است همچنین براساس سیاست های کشور در بحث گرانی تخم مرغ ستاد تنظیم بازار نسبت به واردات این محصول اقدام کرد.

وی تاکید کرد: تخم مرغ و یا هر محصول وارداتی به کشور پیش از ورود به عرصه توزیع، در آزمایشگاه‌های مربوطه از لحاظ سلامت مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان همچنین در خصوص تخم‌مرغ های بومی که گاهی در سطح عرضه دیده می شود، تاکید کرد: تخم‌مرغ های بومی در واحدهای صنعتی تولید نمی‌شوند و تنها واحدهای روستایی این گونه تولید دارند با این وجود دامپزشکی، عرضه تخم‌مرغ های بومی را در بازار مصرف تایید نمی‌کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو، مرجع رسیدگی به سوپرمارکت‌های توزیع کننده تخم‌مرغ‌های بومی است.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
وقتی جوجه ریزی صفر باشد این اعلام افتخار اور است
افرین
نظر شما
ادامه