کد خبر: ۳۹۴۲۵
 

آخرین گزارشات شیوع آنفلوانزای پرندگان، حکایت از آن دارد که این بیماری در افغانستان و عراق نیز تایید شده است. سویه فوق حاد H5 آنفلوانزای پرندگان، توسط سازمان بهداشت جهانی حیوانات در این دو کشور از خاور میانه نیز گزارش گردید.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، شیوع این بیماری در در دو کشور عراق و افغانستان، در حالی گزارش شده که کشور عربستان سعودی، همچنان در حال مبارزه با انتشار سریع سویه H5N8 می‌باشد.

در عراق، درگیری بیماری در تاریخ 17 دسامبر، در یک فارم تجاری طیور در استان دیالی تشخیص داده شد که  منجر به تلف شدن 7250 قطعه پرنده از 43 هزار قطعه پرنده موجود در فارم، گردید. به گزارش روز گذشته OIE، مابقی پرندگان نیز جهت کنترل انتشار ویروس، معدوم شدند. استان دیالی در بخش مرکزی این کشور قرار دارد. نخستین شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان سویه H5N8، از ماه اکتبر 2016 آغاز گردید.

از سوی دیگر، مقامات دامپروری در افغانستان، از تلفات تعدادی کلاغ زاغی، در نزدیک جنگلی در شهر خوست، خبر دادند و نتایج آزمایش، حاکی از حضور ویروس فوق حاد H5 در این پرندگان بود. شهر خوست در شرق افغانستان و در مرز پاکستان واقع است.

17 پرنده بیمار در این منطقه یافت شدند که در این میان، 14 قطعه از آنها تلف شده بود و سه قطعه دیگر هم به جهت پیشگیری از انتشار بیماری معدوم شدند.

در گزارش ارسالی به OIE، افغانستان این مورد شیوع را نخستین همه‌گیری از سال 2007 تاکنون اعلام داشته است.

 
 
نظر شما
ادامه