کد خبر: ۳۹۴۳۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
 

تابناک ایلام در گزارشی با عنوان «کاری که ماموران دامپزشکی با سلامت مردم استان می کنند /فروش سلامت مردم به چه قیمت؟!»، ضمن زیر سؤال بردن طرح ساماندهی کشتار و ذبح دامها در استان ایلام، کارکنان خدوم دامپزشکی را متهم به دریافت رشوه در قبال ممهور کردن لاشه به مهر دامپزشکی نمود.

به گزارش حکیم مهر، معضل کشتار غیرمجاز دام در استان ایلام یکی از معضلات بهداشتی چندین ساله استان بوده که در سال جاری و با همت مسئولین و کارکنان خدوم دامپزشکی، سرانجام با اجرای طرح ساماندهی کشتار و ذبح دام­ها به این معضل تا حدی پایان داده شد.

امیدواریم مسئولین اداره کل دامپزشکی استان ایلام و سازمان دامپزشکی کشور، موضعی قاطع در قبال این اتهامات که منجر به سلب اعتماد عمومی از خدمات مجموعه دامپزشکی کشور گردیده است، اتخاذ نموده و آن را از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند.

متن این گزارش سخیف به شرح زیر است:

در طول چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد ،هر رییس جمهور یا وزیر وکیلی که به مسند قدرت رسیده است ،برای اینکه  به مردم ونخبگان ثابت کند که برای خود طرح و برنامه دارد ،یا اینکه آثاری از خود بر جای گذارد، طرح های اقتصادی، فرهنگی ویا اجتماعی را اجرایی نموده است.

اگر چه این طرح ها در کوتاه مدت یا میان مدت آثاری تقریبا ملموس بر زندگی مردم داشته است ،اما واقعیت این است در دراز مدت حاشیه امنی را برای سوء استفاده افراد خاصی فراهم نموده است . صریح تر اینکه در کنار هر طرحی که قرار بوده در خدمت رفاه وآسایش مردم قرار گیرد، عده ای انگل وار از منافع آن طرح منتفع و یک شبه ره صد ساله را پیموده اند و اینک می توان در کسوت نوکیسگانی آنها را نظاره گر بود که پز زندگی اشرافی می دهند.

یا اینکه طرح اجرا شده از مسیر واقعی خود منحرف وبه جای آنکه اجرای آن برای مردم رفاه و معیشت خلق کند، باری بر مشکلات آنان افزوده و به یک طرح هزینه زا تبدیل واز سویی نه تنها اثری از اهداف طرح در آن مشهود نیست ،بلکه به بهانه ای برای زد وبندهای مالی واقتصادی، رانت خواری و... مبدل شده است.

پرداختن به یکایک طرح های شکست خورده ای که در پاراگراف دوم به آن اشاره شد در این مقال نمی گنجد، اما موضوع مطلب ما اجرای طرح ساماندهی کشتار و ذبح دامها در مناطقی در استان ایلام است. این طرح از ماه گذشته به دستور استاندار ایلام به برخی دستگاهها نظیر دامپزشکی، نیروی انتظامی ودادستانی با جدیت اجرایی و قرار شد، کشتار دام در قصابیها بصورت غیر مجاز ممنوع و این کار به صورت بهداشتی و با نظارت دامپزشکی به کشتارگاه صنعتی محول شود.

اگر چه به شیوه اجرای این طرح انتقاداتی وارد بوده  و از سویی کماکان برخی حرف وحدیث ها از اهداف پشت پرده اجرای آن مطرح می شود ،اما با این وجود، علیرغم اینکه با اجرای این طرح نان صدهها خانواده تخته  شده است، ولی درعین حال اگر این طرح از مسیر قانونی خود برای نیل به هدف اصلی یعنی حفظ  سلامت مردم اجرایی می شد جای هیچگونه بحثی باقی نمی گذاشت .

شاید آقای استاندار یا مدیران دامپزشکی در خلوت به خود افتخار کنند که بالاخره بعد از چند سال توانستند با قدرت تمام یک  طرح مهم بر زمین مانده ای را به مرحله اجرا در آورند و علیرغم مخاطرات اجتماعی پیش بینی شده، آب از آب هم تکان نخورد .اما با این مطلب می خواهیم به این عزیزان بگوییم که اصلا  هم اینجور نیست ،چرا که آش همان آش است وکاسه همان کاسه !اما با کمی تغییر به نفع عده ای وبه زیان مردم.

تنها نتیجه ملموس این طرح این است که کشتارها به جای اینکه در مقابل چشم مردم و در قصابی ها انجام پذیرد، یک گام دور تر آن هم در حیاط منازل اجرایی می شود. با این کار نه تنها از مخاطرات سلامت مردم نکاسته اید، بلکه سلامت مردم را هم به مخاطره انداخته اید، چرا که خوبی روش قبلی در این بود که لااقل مصرف کننده به چشم خود ذبح دام سالم وزنده را می دید، اما اینکه الان دامها در خفا چگونه کشتار می شوند و آیا اصلا سالم بوده اند یا نه! در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تازه اینکه محض اطلاع مجریان طرح باید به اطلاع برسانیم که همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، اجرای هر طرحی حاشیه امنی برای منفعت طلبی عده ای خاص ایجاد می کند، حاشیه امن این طرح نیز نصیب ماموران دامپزشکی شده است. به این شکل که ماموران زحمتکش به جای اینکه بر کشتار دام ها نظارت کرده و از سلامت دامها اطمینان حاصل کنند، قصابان دامها را در منزل ذبح کرده، سپس به نزد ماموران برده و در قبال پرداخت مبلغی به آنان، لاشه دام ذبح شده را ممهور به مهر سلامت! می کنند.

اگر چه این ماموران فکر می کنند که اجرای این طرح فرصتی را برای کسب معاش بهتر به آنان ارزانی داشته است، اما درحقیقت  این عزیزان با پشت پا زدن به واجدان کاری و انضباط اجتماعی خود، سلامت مردم و همشهریان خود را به بهایی ناچیز در معرض فروش قرار داده اند .

 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
دستش در نکنه ...دامپزشکی چی داره که رشوه بگیره! دامپزشکی جز درد ورنج خود واحساس درد ورنج دامدار ودیدن درد ورنج دامدار چه دسته گلی دریافت میکنه!!پهن؟ الان باتمام قدرت وتوان میگم سر امدخدمات دولتی وخصوصی به دامداران وکشاورزان دامپزشکی است وخیلی از اماراهای کاری این ارگان به نفع خود بهره برداری میکنن!!دامپزشکی عشق است ورشوه ما شاید کاسه دوغی باشه در بیابانی بی دور افتاده بعد ازاتمام کار از دست صاحب خانه که رضایتش را چنین به کارمند دامپزشکی(واکسیناتور) ابراز میکند......خدمتگذار دامداران وکشاورزان عزیز .
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
1
0
اتفاقا خیلی درست گفته حداقلش تو استان ....... که واقعیت داره...
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
1
نگارنده مطلب ارایه شده هیچگونه اطلاعی اززحمات وخدماتی که پرسنل دامپزشکی برای سلامت وبهداشت جامعه وهمچنین دامداران عزیزکه متحمل میشوند نداره وحتما همکارمتخلفان عرصه بهداشت وسلامت جامعه ازجمله قصاب های غیرمجازبوده که اینچنین ماموران دامپزشکی رامورد اتهام قرارداده بجای اینکه اززحمات این نیروها قدردانی شود.
خبرنگار
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
1
0
ما هم شنیدیم تو برخی کشتارگاهها بازرسین در قبال اخذ جگر گوسفند (البته بره باشه بهتره!!!!) لیبل میزنند
الان هم که مرغها تخم طلا میذارن در قبال اخذ چند عدد تخم مرغ که قیمتش با نفت برنت دریای شمال در رقابته کامیون حمل تخم مرغ فک پلمپ میشه البته اگه تخم مرغهای دریافتی از نطر کمی(تعداد) و از نطر کیفی(اندازه تخم مرغ) خوب باشند تاریخ تولیدشون و شرایط حمل و... اهمیتی نداره
با احترام به همه اساتید عزتمند خودم که شرف خود را با هیچ چیز عوض نمی کنند و درسها از ایشان آموخته ام خواهشمندم دوستان همکار کتمان کاری نکرده و نقاط ضعف را با شعارهای الکی نپوشانند این حرفه هم مثل بقیه مشاغل آفتهایی دارد بزرگتر از بیماریهای مشترک انسان و دام
رشوه گرفتن فروختن آبروست و نشان از بیماری روحی دارد نه تهدید سلامت جسم!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
شاید آقای استاندار یا مدیران دامپزشکی در خلوت به خود افتخار کنند که بالاخره بعد از چند سال توانستند با قدرت تمام یک طرح مهم بر زمین مانده ای را به مرحله اجرا در آورند و علیرغم مخاطرات اجتماعی پیش بینی شده، آب از آب هم تکان نخورد .اما با این مطلب می خواهیم به این عزیزان بگوییم که اصلا هم اینجور نیست ،چرا که آش همان آش است وکاسه همان کاسه !اما با کمی تغییر به نفع عده ای وبه زیان مردم
سایت محترم حکیم مهر
از زادگاه استاندار فعلی ایلام واستناندارسابق استان چهار محال وبختیاری برایتان مطلب می نویسم شما نمی دانید اما اهالی استان چهار محال وبختیاری به خوبی آگاهی دارند که شخص استاندار چرا موضوع کشتار دام تحت عنوان غیر مجاز را در استان چهار محال سر زبان ها انداخت ....................... (حال توضیحات را بخوانید وتوجه کنید )
آقای قاسم سلیمانی دشتکی متولد شهر دشتک از توابع شهرستان اردل استان چهار محال وبختیاری می باشد که درشهرستان زادگاه تولد وی شهری به نام "کاج " بوده ومرکز کشتار دام نه تنها برای شهرستان فوق بلکه مرکز استان (شهرکرد )واصفهان می باشد وبه علت خوب بودن لاشه های کشتاری همراه با مقداری تخفیف قیمت موجب سرازیر شدن مردم به آنجا وخرید گوشت شده است که البته سالهاست کارشناسان دامپزشکی شبکه شهرستان اردل به علت فاصله کم تاشهر اردل برکشتاردام ها نظارت دارند لیکن به علت اختلافات قومی استاندار با مردم این شهر وعدم حمایت مردم کاج ازتیم استاندار درجریان شیوع بیماری تب کریمه کنگو دراستان چهارمحال وبختیاری بهانه ای برای ضربه به تعداد فراوان قصابهای این شهر شد وپس ازمدتی همان برنامه اشاره شده درمتن بالا(نقل قول ازسایت ) ادامه دارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
سلام شما در حدی اطلاعات ضعیفی بهتون رسیده که اطلاع ندارید مهر تایید دامپزشکی فقط در کشتارگاه هست و فقط توسط دامپزشک حاضر در کشتارگاه قابل دسترسی هست،نه اینکه تمام دامپزشکان توانایی مهر کردن لاشه رو داشته باشن
خدا در قرآن به قلم قسم خورده
خوبه من به شما تهمت بزنم قلمتون با پول چرخیده؟

انتظار ندارم چاپ کنی اما بهش فکر کن و انتقال بده به اونی که مطلب رو نوشته
مجرب
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
حتما نگارنده این ......... یکی از قصابان قانون گریز هستند که سلامت مردم را فدای منفعت خود میکنند جلو چشم مردم دام ذبح کردن و ریختن خون در معابر عمومی تضمین کننده سلامت هست؟واقعا متاسافم واسه نویسنده که اینقدر بی اطلاع بوده و خودشو عقل کل میدونه
ناشناس
|
Belgium
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
فکر کنم نویسنده این مطلب خودش از کشتار دام در کشتارگاه سنتی و بعضا خارج از شبکه نظارتی دامپزشکی منفعت می برده که با اجرایی شدن طرح تعطیلی کشتارگاه های سنتی و همچنین جلوگیری از کشتار غیر مجاز همراه آن ، جلوی منفعتشون گرفته شده که زبان به اعتراض گشوده و خدمات کارکنان دامپزشکی را زیر سوال برده تا اجرای طرح را تحت الشعاع قرار داده و در اجرای آن دامپزشکی را با چالش مواجه کند . اصلا این به ظاهر نویسنده اگر دغدغه سلامت جامعه را داشت اول می بایست کمی در مورد طرح و مزایای آن مطالعه می کرد و بعد دست به نوشتن میزد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
1
0
متاسفانه فساد و رشوه در سیستم دامپزشکی علنی و گسترده است.حقیقت را قبول کنیم و به فکر برخورد باشیم.
یکی از دلایلی که سازمان دامپزشکی در بحث آموزش ناموفق بوده،فساد می باشد.کلی از بیوسکیوریتی به دامدار و مرغدار صحبت می کنیم اما مجوز قرنطینه را ۵۰ هزار تومن می فروشیم.
موقع صدور پروانه از اشتغال و تولید میگیم اما از اونور...
چیلر کشتارگاهها را متری چند میلیون می فروشیم و در صحبت از انواع و اقسام سالمونلوز تعریف می کنیم.
پول می گیریم نتیجه سل را منفی اعلام می کنیم و بعد از اینکه گند کار در استان دیگری در اومد توجیه می کنیم که به کارشناس آموزش نداده ایم.
نیروهای فاسد را می گیریم و یک دفعه که طرف در شرف اخراج است پست ریاست می دهیم.
گوشتهای تنظیم بازار را که قرار است با قیمت پایین و مستقیم به دست مصرف کننده برسد انتقال می دهیم به کارگاه بسته بندی رفیقمان و از بغلش کلی پول در میاریم.
یک دفعه ۹۰ تن محموله معدومی غیب می شود،پرونده سازی می شود که طرف بره دادگاه آنگاه دست غیبی می رسد و پرونده سازان برنامه حقوقی می چینند و دوباره طرفو نجات می دهند و پست میدن.
مجوز دام و طیور به مقصد ایکس فرستاده می شود اما سر از نقطه ایگرگ در می آورد.
تخم مرغ تاریخ گذشته ای وارد فروشگاه می شود اما کارشناس استان به مسوول فنی زنگ می زند که قبولش کن.
اگر واقعیات نوشته شود نه تنها سخیف نیست بلکه درون یک مرداب داریم زندگی می کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
نگارنده احتمالا فامیل همون تو جاده فروش هاست چون جمعشون می کنند تهمت زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
کجای این مملکت رشوه نیست - پلیس که ماشااله ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
فقط لاشه و تبدار نباشه بقیه اش قابل مهرزنیه !!قصابها و سلاخها بهتر از ماها میدونند تو کشتارگاهها چی می گذره فلذا زیر بار فشار نمی روند.
در ضمن ،قوانین سخت تر=شیتیل بیشتر
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
دقیقا درست گفته اند وقتی حقوق ماهیانه بازرس کشتارگاه از دست صاحب کشتارگاه داده میشود وقتی دامداران بابت واکسیناسیون به مامورین دولتی دامپزشکی شیرینی میدهند وقتی ......... این مبالغ اسمش رشوه است اگر نمیدانستید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
شوخی شوخی حرفه تونو زیر سوال نبرید و اقدام شایسته مدیرکل و استاندار محترم را با خبر غیر واقعی یک ... خراب نکنید. البته من قبلا عرض کردم "دکتر عزیز خود زنی می فرمایید!" این کارها باید کم کم طی زمان خودش توام با فرهنگ سازی و گاها امور قهری انجام می شد و کار ضربتی در اینگونه موارد بی شک تبعات دارد.
یشواچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
در سازمانی که ............. استانی رییس ..... سازمان می شود کار اون سازمان تموم است.هر کس باور ندارد از حراست استان ....... بپرسد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
اگر از سر احتیاج و عسر و حرج رشوه گرفته که فقط قابل سرزنشه ولی بدنید که نیاز بوده ولی اگر بسان برخی مدیران از روی زیاده خواهی بوده باید جلویش را گرفت
حکیم مهر ای بزرگوار چرا چندی قبل از تخلف برخی مدیران ننوشتی از خدا ترسیدی یا بنده ی خدا.آیا این شرافت است که جرآت نکردی بطور خفیف از این قضیه اسم ببری.آیا قانون برای رعایاست؟.نکند شما هم فکر میکنید مدیران ذخایرند ونباید روشنگری میکردی. امیدوارم وجدانت بیدار شود
قانون، نه تعصب
|
Ireland
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
به جای کنترل ایمپالسهای عصبی مغزمون بر اساس تقدس گرایی و تفکر اینکه همه دامپزشکا خدوم و زحمتکشن باید قانون و منطق رو حاکم کرد. باید بررسی باشه آیا اتهام وارد شده صحت داره یا نه. اگر صحت داره که مجرم باید مجازات بشه اگر اثبات نشد یا صحت نداشت فردی که اتهام وارد کرده باید پاسخگوی اعاده حیثت صنف دامپزشکی باشه و مورد مجازات مقتضی قرار بگیره.
نظر شما
ادامه