کد خبر: ۳۹۴۳۹
 

مدیرعامل شرکت طلایه داران امین قشم گفت: با ۴۰۰ هکتار زیر بنا توان تولید و صادرات ۵۰۰۰ تن میگو وانامی در سال را داریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «محمد مهدی خضری» مدیرعامل شرکت طلایه داران امین قشم اعلام داشت: پروژه ی پرورش میگو در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار که ۲۵۰ هکتار آن مربوط به بخش پرورش و ۱۵۰ هکتار آن مربوط به تاسیسات بوده که از لحاظ جغرافیایی در ۵۰ کیلومتری بندرعباس احداث شده است.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این طرح افزود: بخش خصوص ۳۰۰ میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری نمود و بانک کشاورزی هم ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای آن مصوب نمود که بیش از نیمی از آن از محل صندوق توسعه ملی و نیمی دیگر از محل منابع داخلی بانک می باشد که از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه جهت تجهیز تاسیسات و ۶۰ میلیارد آن سرمایه در گردش می باشد.

وی گفت: بدلیل آلودگی مزارع پرورش چین بیه بیماری لکه سفید در سال گذشته هم اکنون بازار پرورش و فروش این محصول از دست چین خارج شده و ایران هم اکنون پیشتاز در این صنعت است که با حمایت دولت و بخش مالی و اعتباری می توانیم در سالهای آینده پیشتاز در این بخش در سطح جهانی باشیم.

خضری ادامه داد: بدلیل عدم مجاورت با تولید کنندگان میگو در کشورهای همسایه و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی این طرح بسیار منحصر بفرد می باشد زیرا امکان انتقال بیماری به این فارم پرورشی وجود ندارد. از طرفی بدلیل نزدیکی به مرکز استان دسترسی راحتی به مراکز سورتینگ و بسته بندی داریم و همینطور به دلیل نزدیکی به پاسگاه منطقه از امنیت فیزیکی خوبی برخوردار می باشد.

وی در خصوص آمار تولید این فارم اعلام داشت: در فازهای ۱ و ۲ این پروژه توانستیم ۱۲۰ هکتار را به بهره برداری برسانیم که در هر فصل برداشت ۳۰۰ تن تولید داریم و این در حالی است که هنوز تمامی زیرساختهای این پروژه تکمیل نشده است و پیش بینی میکنیم که تا پایان احداث فازهای بعدی به تولید ۲۵۰۰ تن در هر دوره و ۵۰۰۰ تن در سال برسیم.

خضری ادامه داد: نژاد پی ال مورد پرورش در این فارم "وانامی” می باشد که گونه اس مقاوم به بیماری است. تمامی مراحل تولید از حوضچه ی پرورش تا محصول نهایی قابل رهگیری است و در این فارم تمامی تولیدات با شناسنامه تولید عرضه می شوند.

وی میزان اشتغال زایی در این طرح را ۱۸۰ نفر اعلام داشت و افزود: میزان فروش هر دوره پروش این شرکت ۹ میلیون دلار و در سال ۱۸ میلیون دلار می باشد.

خضری در خصوص تامین آب مورد نیاز این فارم گفت: کانال انتقال آب رسان MC  آب مورد نیاز را از خلیج فارس به این فارم منتقل می کند و با مد دریا آب در این کانال جمع می شود که هنگام جذر دریچه های کانال بطور اتوماتیک بسته می شوند و آب جمع شده در کانال بوسیله ی ۱۶ پمپ با دپی ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب را به حوضچه های پرورش منتقل می کند.

 
 
نظر شما
ادامه