کد خبر: ۳۹۴۴۲
 

مدیر کنترل حیوانات شهری شهرداری تهران از ساماندهی سگهای بی خانمان پایتخت خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «اردوان پورمحمدی» گفت: 10 گروه علملیاتی در 10 منطقه از پایتخت که دارای حاشیه شهر هستند روزانه فعالیت می کنند و در گشت زنی های خود سگهای بی خانمان و بی صاحب را جمع آوری و به مرکز نگهداری انتقال می دهند .

وی ادامه داد: علاوه بر گشت زنی گروه های عملیاتی، شهروندان نیز پیام هایی در طول روز برای جمع آوری سگها به سامانه ما ارسال می کنند که طبق این پیامکها نیز نیروهای گشت زنی ما به آن مناطق می روند و سگها جمع آوری می شود و بعد از جمع آوری، دامپزشکان مستقر در محل نگهداری سگها بعد از معاینه و عقیم سازی و دوره نقاهت، سگ ها را در کمربند فرضی تهران رها سازی می کنند .

پورمحمدی با اشاره به علت رهاسازی سگها در حاشیه شهر تصریح کرد: حضور سگ در حاشیه بسیار اهمیت دارد چرا که در جلوگیری از ورود وحوش به بافت شهری موثر است .

وی با اشاره به نحوه غذارسانی به سگ های رها شده در اطراف تهران، ادامه داد: حامیان حیوانات در بحث غذارسانی در این محدوده فعالیت می کنند چرا که سگ حق حیات دارد و می تواند در این محیط ادامه حیات دهد و به واسطه عقیم سازی از زادآوری آنان و جمعیت بی رویه شان جلوگیری به عمل می آید .

مدیر کنترل حیوانات شهری شهرداری تهران با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته و کد شناسه بر روی سگهای عقیم شده گفت: بعد از اقدامات کلینیکی ما قلاده های نشان داری داریم که پلاک و شماره سریال بر روی آن ثبت شده و به گردن سگ آویزان می شود و میکروچیپی (ردیاب خرد) به آنان می زنیم که تزریق زیر پوستی می شود و در آن میکروچیپ یک کد 16 رقمی وجود دارد که بارکد روی آن ثبت شده و به واسطه همین بارکد ما می توانیم در صورت مشاهده مجدد این سگ باخبر شویم که عقیم شده است یا خیر و شماره سریال و پرونده سگ بر روی سامانه های ما وجود دارد، لذا یک سگ برای دوبار عقیم سازی نمی شود .

 
 
نظر شما
ادامه