کد خبر: ۳۹۴۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نقده را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر کارشناسان دامپزشکی نقده صدها قطعه پرنده اهلی در روستاهای نقده و بخش محمدیار را به علت احتمال ابتلاء به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم کردند.

«دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: خبر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی کذب است.

داهیم درباره واکنش به برخی رسانه‌های استان که این شایعه را منتشر کردند، افزود: نه تنها در نقده، بلکه در هیچکدام از شهر‌های استان تاکنون شیوع آنفلوانزای پرندگان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نگران شیوع آنفلوانزا در روستاهای مرزی استان هستیم، ادامه داد: با کوچ پرندگان امکان بروز بیماری آنفلوانزا وجود دارد از این رو پایش‌های لازم نیز در حال انجام است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص از روستاهای مرزی نمونه‌گیری به عمل آمده است، اعلام کرد: هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

این در حالی است که «دکتر محمد‌حسین حقیقت نیا»، رئیس اداره دامپزشکی نقده گفته علائمی شبیه به آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان منطقه مشاهده شده که برای جلوگیری از شیوع آن اقدام به معدوم‌سازی کردیم.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Belgium
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
.................... اگر کذب محض پس چرا معدوم سازی انجام شده . زخاطر احتمال؟ با اینکه رییس جمهور بر شفاف سازی تاکید دارد ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
................ من خودم در معدوم سازی بودم
نظر شما
ادامه