کد خبر: ۳۹۴۶۱
 

در موارد مختلف که حیوانات با بیماری‌های متنوع، در طول روز به کلینیک مراجعه می‌کنند، ما اغلب با یکسری علایم مشابه در بیماران مواجه هستیم، به همین ترتیب با درمانها و توصیه‌هایی مشابه در جهت درمان حیوانات بر‌می‌آییم. لذا می‌توان با انجام یکسری اقدامات جدید، از حالت روتین روش درمانی کمی فاصله بگیریم.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، به عنوان مثال، عفونت گوش در حیوانات، هم می‌تواند یک مشکل جزئی باشد و هم می‌تواند به عفونتی جدی در حیوان مبدل گردد.

با توجه به اهمیت مشکلات و ناراحتی‌های مربوط به گوش حیوانات خانگی، بهتر است پروتکل درمانی روتین را کمی تغییر دهیم.

در نگاه اول، این مشکل، شرایط و وضعیت ساده‌ای دارد. اما مسائل پیچیده‌تری در این عفونت پنهان است. برای مثال زمانیکه سگی با عفونت گوش به شما مراجعه می‌کند، معمولا پس از معاینه با تجویز داروهای مربوط به درمان عفونت گوش به منزل فرستاده می‌شود. اما با انجام یک سری خدمات کلیدی همانند بررسی سیتولوژی که در اکثر کلینیک‌های دامپزشکی قابل ارائه می باشد، می‌توان از دیدگاه دیگری بیماری فوق را بررسی نمود.

 

با انجام آزمایشات این آزمایش، می‌توان به منبع عفونت پی برد، البته دامپزشکان اکثرا مشکوک به مخمر‌ها و باکتری‌ها هستند. لازم به ذکر است که پیشنهاد استفاده از این تست ساده به صاحب حیوان که هزینه چندانی هم ندارد، به تشخیص دقیق دامپزشک کمک شایانی می‌نماید. انجام چنین آزمایشات تشخیصی، فرصتی را برای آموزش صاحب حیوان نیز فراهم ‌می‌آورد.

مرحله بعد تمیز نمودن گوش به جهت شروع درمان می‌باشد. شما می‌توانید با کمک تیم درمانی خود و داروهای موجود در مطب، اولین مرحله درمان را برای حیوان شروع نمایید. با کمک یکی از دستیاران تیم خود، روش درمانی مناسب جهت تمیز نمودن گوش حیوان را به صاحب حیوان آموزش دهید و سپس نخستین دوز دارو را در کلینیک به گوش حیوان تجویز نمایید و از دریافت دقیق دارو اطمینان حاصل کنید. با استفاده از این روش و همکاری کل تیم دامپزشکی، درمانی فعال و خدماتی مناسب را به حیوان بیمار و صاحبش ارائه خواهید داد.

 

گام نهایی اطمینان از پیگیری مناسب روند بهبود حیوان بیمار می‌باشد. لذا قرار ملاقات بعدی را همان روز تعیین کنید و این نکته بسیار پر اهمیت است، زیرا این امکان را برای ما فراهم می‌آورد تا از بهبود کامل حیوان در دوره درمانی مطمئن شویم و یا در غیر اینصورت پروتکل درمانی را تغییر دهیم.

این پیشنهادات‌ها، نمونه‌ای از تغییر در روش روتین درمان مشکلات شایعی است که هر روز در مطب با آنها مواجه هستیم. ارائه خدماتی نظیر سیتولوژی، تمیز نمودن گوش حیوان و تجویز دوز اولیه دارو و حتی در صورت امکان استفاده از خدماتی نظیر لیزر درمانی جهت کاهش تورم و التهاب و یا تجویز آرام‌بخش ها برای کاهش درد و اضطراب حیوان موثر خواهد بود.

بدین صورت شما با تغییرات جزئی در روش درمانی ساده و مختصر تجویز دارو، می‌توانید ارتباط بهتر و موثرتری با صاحب حیوان برقرار نموده و در ضمن با ارائه توصیه‌هایی جامع در مطب خود، شرایط را بهتر و فعال‌تر سازید. حتی اگر مشکل حیوان یک عفونت ساده گوش باشد.

منبع: dvm360

نظر شما
ادامه