کد خبر: ۳۹۴۶۶



دوره آموزشی روش استفاده از سامانه یکپارچه جمع آوری الکترونیکی داده‌ها (سیجاد) جهت ثبت آمارو اطلاعات کشتارگاه های دام استان تهران با حضور مسئولین فنی و بهداشتی کشتارگاه های دام استان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران توسط مدرس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، سامانه سیجاد، نرم افزاری است که مرکز آمار ایران با استفاده از آن طرح‌های آماری و سرشماری‌های خود را به صورت مدیریت شده اجرا می‌کند.

این سامانه کمک می‌کند فرم‌های الکترونیکی ثبت اطلاعات بدون نیاز به برنامه‌نویسی مجدد، آماده شود و در اختیار آمارگیران قرار گیرد.

امکان ورود و کنترل داده‌ها از طریق ابزارهایی مانند تبلت، لب تاپ و وب و همچنین به روز کردن این اطلاعات بدون نیاز به کاغذ از دیگر امکانات این سامانه است.

نظارت و کنترل داده های جمع آوری شده با تلاش مأموران و در محل اجرای طرح با استفاده از ابزارهای الکترونیکی، اصلاح نقشه های آماری در مرحله جمع آوری داده ها، ثبت موقعیت های مکانی، کنترل پیشرفت کار با ابزارهای گزارش گیری پویا، تجمیع داده ها در بانک های اطلاعاتی متمرکز، حفظ امنیت داده ها با در نظر گرفتن موارد امنیتی و از همه مهمتر کاهش هزینه های طرح آمارگیری از دیگر ویژگی های این طرح مهم الکترونیکی است.


نظر شما
ادامه