کد خبر: ۳۹۴۶۹
 

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی از توافق ایران و اروگوئه برای نهایی شدن اسناد پایه همکاری های دوجانبه به ویژه همکاری های دامپزشکی، بهداشت گیاهی و حمایت از سرمایه گذاران خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «هومن فتحی» در دیدار با «کارلوس سگار بی فون اشتانماین» سفیر اروگوئه در تهران، افزود: توافق های دوجانبه در زمینه های همکاری دامپزشکی، بهداشت گیاهی، موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری، موافقتنامه همکاری های دریانوردی و تفاهمنامه همکاری های علمی و تحقیقاتی است .

وی یادآوری کرد وزیر جهاد کشاورزی ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اروگوئه را بر عهده دارد و در آینده نزدیک نشستی برای اتخاذ تصمیم های لازم برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برگزار می شود .

به گزارش ایرنا، اروگوئه کشور کوچکی در جنوب شرقی آمریکای جنوبی به پایتختی «مونته‌ویدئو» است .
این کشور یکی از پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای آمریکا لاتیناست و کشاورزی، دامداری و ماهی‌گیری مهمترین بخش‌های اقتصادی اروگوئه به‌شمار می‌رود؛ به طوری که بیش از ۱۵ درصد سهم تولید ناخالص داخلی کشور به بخش کشاورزی و دامداری اختصاص دارد .

برنج، گندم، جو، ذرت، تخم آفتابگردان، سویا، حبوبات، سبزی، تره‌بار، توتون، تنباکو، دانه‌های روغنی و انواع میوه از فراورده‌های کشاورزی این کشور به شمار می رود .

بررسی آمارهای منتشر شده در گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در پنج ماهه امسال جمهوری اسلامی ایران از اروگوئه 65 میلیون و 198 هزار و 524 دلار واردات داشت اما درباره صادرات به این کشور هیچ اطلاعاتی ثبت نشده است .

 
 
نظر شما
ادامه