کد خبر: ۳۹۴۷۶
 

بر اساس گزارش های به دست آمده، به نظر می رسد تا آمریکایی ها در استفاده از کلر در روند تولید گوشت مرغ صادراتی به انگلستان تجدید نظر کرده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «مک کینی» معاون تجارت در وزارت کشاورزی ایالات متحده در پاسخ به خبرنگاران پیرامون این موضوع گفت: اصرار ما در استفاده از کلر در فرآیند تولید و آماده سازی گوشت مرغ، تنها به دلیل حفظ سلامتی مصرف کنندگان بوده است؛ موضوعی که اکنون بر روی آن دیگر اصراری نداریم.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا یکی از سخت ترین مقاصد تجاری ما به شمار می رود.

از سوی دیگر «مایکل گوا» وزیر محیط زیست بریتانیا در مصاحبه ای جداگانه پیرامون این موضوع، به خبرنگاران گفت: ما در تلاشیم تا در بحث رفاه حیوانات و استانداردهای خاص محصولات پروتئینی خود هیچ خللی ایجاد نکنیم، چرا که در بسیاری از موارد ما را با استانداردهای بالا می شناسند.

بریتانیایی ها در مورد استفاده از محلول دی اکسید کلر در حین بسته بندی مرغ گوشتی با آمریکایی ها اختلاف نظر دارند و معتقدند این مورد می تواند به سلامت مصرف کنندگان آسیب برساند؛ حال آنکه آمریکایی ها بر این باورند که استفاده از این روش می تواند به کاهش رخداد بیماری سالمونلا در مصرف کنندگان کمک شایانی کند.

 
 
نظر شما
ادامه