کد خبر: ۳۹۴۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

کتاب «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی» تألیف «دکتر محمدحسین موثق» استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد شبستر از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، کتاب «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی» که در برگیرنده آزمایش­‌های میکروبی مرتبط با انواع میکروب‌­ها در مواد غذایی مختلف است از سوی «دکتر محمدحسین موثق» عضو هیأت علمی و استادیار گروه دامپزشکی واحد شبستر تدوین و تألیف و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

در این کتاب روش‌­های نمونه‌­برداری از مواد غذایی، کشت، جداسازی و شمارش میکروب­‌ها در 11 فصل جداگانه توضیح داده شده است؛ فصل اول به اصول اولیه کار و تجهیزات اولیه مورد نیاز آزمایشگاه میکروب­‌شناسی مواد غذایی اختصاص یافته و در فصل دوم روش­‌های نمونه­‌برداری و سترون­‌سازی شرح داده شده است.

کتاب به ترتیب محیط­‌‌ها و روش‌­های کشت، شمارش احتمالی باکتری‌­ها در محیط کشت مایع، شمارش کلی فرم­‌ها در محیط جامد، کشت، جداسازی و شمارش کپک و مخمر، کشت و جداسازی سالمونلا، جستجو و شمارش استافیلوکوکوس آرئوس، کلستریدیوم پرفرینجنس و باسیلوس سئوس در مواد غذایی، بازرسی بهداشتی تخم­  مرغ، گوشت قرمز، گوشت طیور و ماهی و نوشابه­‌های غیرالکلی و ادویه شرح و توصیف شده است.

مطالب کتاب مطابق با سرفصل درس میکروب‌­شناسی مواد غذایی در رشته علوم و صنایع غذایی و درس کنترل کیفی و بهداشتی مواد غذایی رشته دامپزشکی تنظیم و سعی شده است و روش­‌هایی ارائه می‌شود که با امکانات موجود در کشور و استانداردهای موجود به سادگی قابل اجرا باشند.

این کتاب می‌­تواند مرجع کارشناسان و مسئولان فنی کارخانه­‌های صنایع غذایی، واحدهای تولید کننده مواد غذایی و آزمایشگاه‌‌های کنترل بهداشتی مواد غذایی باشد.

کتاب­  «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی» در 191 صفحه به قیمت 250000 ریال در تیراژ 2000 نسخه به بازار عرضه شده است.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Canada
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
شبستری که جمعیت ۱۰۰۰ نفری داره دانشکده دامپزشکی داره وای به حال اینده دامپزشکی
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
دوست عزیز چه ربطی به تعداد ادم ها داره مگه رشته پزشکی هست!!! همین منطقه 60000 راس جمعیت دامی داره. شما مثل اینکه کلا اطلاعات دامپزشکی کمی داری ودرس های خودتو به موقع خوب نخوندی.دامپزشکی که وسط شهر صنعتی نباید باشه باید در منطقه ای باشه که دامپروری وجود داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
چه ربطی به جمعیت داره
تو عرصه دامپزشکی هرکسی که عرضه کار داشته باشه و باسواد باشه میتونه بهترین شغل و درامد رو برا خودش رقم بزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
دقیقا
خیلی از دامپزشکا چون کاربلد نیستند تمام تقصیرا میندازن گردن تعدا فارغالتحصیلین
بنده که چند سال کار بالینی تو مین منطقه آدربایجان دارم انجام میدم به عینه دارم میبینم که خیلیا حتی یه بخیه ساده زدن رو هم بلد نیستن و لی ادعای دکتریشون تا ثریا میرسه
عزیز من یا باید تو 7 سال از دوران دانشجوییت که تلف شده حداقل 4تا چیز یاد میگرفتی و الان ا زمین و زمان شکایت نمیکردی یا اینکه عمرتو به بطالت گذروندی دیگه تموم شده و رفته و سعی نکن با بیسوادیت بجنگی
4 گوشه این رشته رو ببوس و به فکر کار دیگه باش
به حرف مردم گوش نکن که چی میگن و چی میخاد بشه
نظر شما
ادامه