کد خبر: ۳۹۴۹۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر نظر افضلی» افزود: دامپزشکان به اندازه جامعه پزشکی زحمت می‌کشند، در حالی که بودجه آنها به اندازه‌ای که باید باشد، نیست ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید در عملکرد خود مقداری چابک‌تر عمل کند، گفت: «حضور مرد نخست این وزارتخانه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی و همچنین بخش‌های مربوطه باید بیشتر شود. کما اینکه ما انتظار داریم بخش کشاورزی مملکت به صورت پررنگ‌تری ظاهر شود.»

 «دکتر نظر افضلی» ادامه داد: «با استفاده از توان ارگان‌هایی همچون سازمان پشتیبانی، سازمان تعاون روستایی و همچنین نیروهای جوان موجود، می‌بایست تغییراتی در بدنه وزارتخانه ایجاد شود تا این خمودگی که بر فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی حاکم است، از بین برود.»

وی ضمن اشاره به لزوم ارزیابی دقیق‌تر فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: «بازار در بخش واردات و صادرات نهاده‌های دامی مناسب نیست. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که بعد از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مرغ تخم گذار از مدار خارج شده و این اتفاقات در زمینه تخم مرغ به وجود ‌آید.»

هدف ما تعویض وزیر نیست

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای نامه‌ استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از سوی برخی نمایندگان، خاطرنشان کرد: «به هر حال این نامه امضا شده است، اما ما نیز قصد این را نداریم که کشور به تلاطم بیفتد؛ هدف ما تعویض وزیر نیست و به دنبال یک ارزیابی کاری هستیم. وزیر جهاد کشاورزی نسبت به سایر وزرا در برهه‌های کمتری در مجلس حضور داشتند و باید حضور بیشتری داشته و میزان رضایت نمایندگان از عملکرد خود را بررسی کنند.»

وی با تاکید بر اینکه مهندس حجتی باید در دوره پیش روی خود با جدیت بیشتری مسائل مورد نظر نمایندگان را دنبال کند، به خبرنگار حکیم مهر گفت: «هدف اصلی نمایندگان این است که مشکلات موجود در حوزه‌های انتخابیه خود را برطرف کنند که دستیابی به این هدف، تعاملات بیشتری را از سوی وزرا می‌طلبد. باید مسائل در جلسات مختلف واکاوی شده و کار کارشناسی دقیق‌تری صورت گیرد. آن بخش‌ها که به اندازه کافی کار شده به کنار؛ در مابقی بخش‌ها نیز نقایص برطرف شود.»

مسائل جامعه دامپزشکی اولویت زیادی در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی ندارد

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از اینکه مسائل مرتبط با جامعه دامپزشکی اولویت زیادی در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی ندارد، ادامه داد: «دامپزشکان به اندازه جامعه پزشکی زحمت می‌کشند و همواره زندگی آنها در معرض خطر بیماری‌هایی مثل بروسلوز و بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است. کسانی که بیشتر از همه با انواع بیماری‌ها سروکار دارند دامپزشکان هستند، در حالی که بودجه آنها به اندازه‌ای که باید باشد، نیست. این مسائل نیز باید هرچه سریع‌تر مطرح و واکاوی شود.»

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
...................... اگر تعویض نمی خواهید بکنید پس برای چی میارید تو مجلس؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
.................... خودمون باید حقمون رو بگیریم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
با عوض کردن هم درست نمیشه بهترین راه این هست که بیخیال بشین و منتظر معجزه الهی بشین ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
1
1
.................. اگر نمیخواهید وزیر را استیضاح و عوض کنید پس حداقل برای جابجایی دامپزشکی به وزارت بهداشت کاری بکنید. هیچ چیز در این سیستم دور تسلسل عوض شدنی نیست. واقعا که احساس سرخوردگی و یاس از زندگی در این جامعه عهد عتیق میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
چاقو دسته خودش را نمیبرد
کارشناس ارشد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
هدف شما از طرح استیضاح فقط و فقط .................... است ...والسلام ..نامه تمام .....مدیر محترم
علی حسینی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
شکر خدا که دکتر افضلی که تحصیلاتشان را از کاردانی شروع و باPhd تغذیه طیور تمام کرده اند،رئیس دانشکده کشاورزی بیرجند و ایضا مرغدار نیز بوده اند و به مسایل کشاورزی و دامپزشکی احاطه دارند،از طراحان استیضاح بوده اند.انشاءالله بتواننداز دامپزشکی دفاع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
نمایندگان محترم مجلس به جای استیضاح وزیر در وضعیت کنونی بهتر است اجرای قانون تسری دامپزشکی را که با گذشت حدود 5 سال تعطیل مانده است را پیگیری فرمایید
و الا وزیر جهاد کشاورزی چه کار باید بکند که استیضاح نشود؟
نظر شما
ادامه