کد خبر: ۳۹۴۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«علی اکبری» افزود: اگر بخواهیم انصاف را به کار ببندیم، در این حوزه موفقیت‌هایی نیز حاصل شده و وزیر جهاد کشاورزی در مجموع عملکرد مثبتی داشتند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن یادآوری اینکه محیط کاری وزارت جهاد کشاورزی محیطی است که به شکل مستقیم با سفره مردم در ارتباط است، گفت: «جمع کثیری شامل ۲۴ میلیون تولید کننده در این عرصه حضور دارند که لازم است ضروریات آنها به شکل دائمی تامین شود، لذا طبیعی است که مشکلات زیادی بر سر راه فعالیت‌های این وزارتخانه وجود داشته باشد.»

 «علی اکبری» افزود: «اگر بخواهیم انصاف را به کار ببندیم، در این حوزه موفقیت‌هایی نیز حاصل شده و وزیر جهاد کشاورزی در چند سالی که چه در این دولت و چه در گذشته وزیر بودند، در مجموع عملکرد مثبتی داشتند؛ کمااینکه در بسیاری از بخش‌ها هم بهره‌وری و هم ارزش افزوده کاملا محسوس است.»

وی با تاکید بر اینکه متولیان وزارت جهاد کشاورزی با وجود همه مشکلات در حوزه تولید اعم از گندم یا کلزا و ... موفق بوده‌اند، تصریح کرد: «مثلا در حوزه تولید نیشکر نیز روند مثبت بوده است و ظرف چند سال گذشته رشد این محصول محسوس است تا جایی که توانسته‌اند بخشی از نیاز را پوشش دهند.»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در بعضی جاها نیز طبیعی است که مشکلاتی وجود داشته است. مثلا در حوزه منابع طبیعی شاهدیم که هر کس می‌خواهد زمینی تملک کند، کار خود را توسعه داده و کارهای عمرانی انجام دهد. لذا درگیری‌هایی در این بخش وجود دارد. وزارت جهاد کشاورزی باید در این خصوص پاسخ‌گو باشد که در بعضی موارد عملا نیست. جاها امکان آن نیست. به هر حال عرصه بسیار گسترده است و این یکی از مشکلات وزارتخانه است.»

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود کم توجهی به برنامه‌های سازمان دامپزشکی را یکی از اشکالات وارد به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: «البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که وظایف وزارتخانه نیز بسیار مفصل و در عرصه‌های گوناگون است. لذا ممکن است سازمان‌های جانبی از جمله سازمان جنگل‌ها و مراتع، شیلات، حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی کمتر فرصت طرح مشکلات خود با وزیر را پیدا کنند و وزیر نیز کمتر فرصت داشته باشد تا تمرکز خود را مصروف آنها کند. در حالی که در همین قسمت‌ها هم شاهد رشد بوده‌ایم.»

وی در پایان گفت: «امیدواریم دوستانی که در تلاش برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستند، از این کار انصراف دهند.»

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
chera ma bayad az vezarate behdasht kheyli payintar bashim
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
شما بهتره با امیدواران طرح عدم استیضاح مصاحبه نکنی حداقل کاریه که میتونی انحام بدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
واقعاً جاي تاسف دارد كه در عين حال كه اذعان ميفرمايند كوتاهي ميشود، با بهانه هاي بي ربط در دفاع از شخص وزير بر مي آيند
نظر شما
ادامه