کد خبر: ۳۹۴۹۷
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
واکنش رئیس انجمن کشتارگاه‌های دام به نامه اخیر ۱۱ انجمن صنفی دامپزشکی:
«حسین مرادی» افزود: مسئولین فنی از کارفرما حقوق مزایای خود را دریافت می‌کنند لیکن خود را نماینده دامپزشکی و بازرس دولتی می‌دانند؛ به این ترتیب یک رابطه توأم با ظلم پدید می‌آید ...
 

حکیم مهر: در پی نامه اخیر 11 انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی سراسر کشور به رئیس سازمان نظام دامپزشکی (اینجا)، «حسین مرادی» رئیس هیأت مدیره انجمن کشتارگاه‌های دام سراسر کشور به این نامه واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر، مرادی در کانال اطلاع رسانی انجمن کشتارگاه‌های دام سراسر کشور در یادداشتی نوشت:

دوستان ارجمندم، مسئولین فنی کشتارگاهای دام در سراسر کشور

در پاسخ به نامه ی ۱۱ انجمن مسئولین فنی دامپزشکی سراسر کشور، مایلم بی واسطه مستقیماً با شما صریح  سخن بگویم. قبلا از صراحت در گفتارم پوزش می طلبم، "العذر عند کرام الناس مقبول".

سخن اصیل ما این است؛ ما خواستار یک جایگاه واقعی و پایدار برای مسئولین فنی هستیم؛ جایگاه واقعی در فرایند تولید جایگاهی است که ارزش آفرین باشد، منافع مشروع اقتصادی ایجاد کند. فقط در جایگاه واقعی و پایدار است که مسئول فنی عزیز و ارجمند خواهد بود و این هدف چون ارزشمند و قابل دسترسی است، باید مطلوب ما و شما باشد و ما آماده ایم با گفتگو راهکار رسیدن به این هدف را تبیین کنیم.

کنترل کیفیت و کار مفید برای سالم بودن محصول یعنی ارزش آفرینی و این همان جایگاه والائی است که مسئولین فنی آن را از دست داده اند، چون آنها خصولتی شده اند. دوگانگی در ماهیت مسئولین فنی جایگاه آنها را بیهوده می کند؛ آنها را به عناصری بی مسئولیت و غیر موثر تبدیل می کند، به همین دلیل آئین نامه ی اجرائی نظارت بهداشتی شرارت بزرگی است که باید از بین برود.

حوزه کنترل کیفیت در کشتارگاه های دام بلاتصدی و نابسامان است. در وضعیت موجود مسئولین فنی از کارفرما حقوق مزایای خود را دریافت می کنند لاکن خود را نماینده دامپزشکی و بازرس دولتی می دانند؛ به این ترتیب یک رابطه توأم با ظلم پدید می آید. اگر مسئول فنی از کارفرما حقوق بگیرد و کار کنترل کیفیت انجام دهد، در اینصورت ارزش آفرین خواهد بود و طبعاً رابطه عادلانه می شود. ما معتقدیم باید دولت برای انجام وظیفه ی حاکمیتی خود بازرس مستقل بهداشتی استخدام و در کشتارگاه مستقر کند و مسئول فنی وظیفه کارفرما را برای کنترل بهداشت و کنترل کیفیت انجام دهد. ما این وضعیت را مطلوب می دانیم و به وضعیت  موجود معترضیم و برای اصلاح آن به عنوان یک وظیفه ملی تلاش می کنیم.
ما راه خود را می رویم و متاسفانه شما هم راه خود را می روید. ما سوال می کنیم؛ شما بجای پاسخ دادن، سوال را پاک می کنید، سخن ما را برخلاف مراد ما تفسیر می کنید، از سخن حق استنتاج باطل می کنید و از تخلفات نادر با تعمیم ناروا قاعده می سازید و مصادره به مطلوب می کنید و با حجت قاطع ما را تخطئه و انکار می کنید. این قبیل رفتارها بدبختی فرهنگی این کشور است ایکاش روزی را شاهد باشیم که گفتگو با موازین درست، جایگزین این رفتارهای شوم شود.

در پایان با استناد به سخنان اخیر رئیس پرهیزگار سازمان دامپزشکی کشور، از شما عزیزان دعوت می کنم با مثبت اندیشی و تفکر جمعی و تشریک مساعی برای حل مشکلات مشترک اقدام کنیم تا انشاالله انحراف از بین برود، دامپزشکی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و تولید در صراط مستقیم هدایت شود.

حسین مرادی
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
از نظری حرف ایشان صحیح است باید طرف حساب مسولین بهداشتی حاضر در کشتارگاه دولت باشد و حقوق ناظر توسط دولت پرداخت شود و دولت توسط فرایندی پول و از کارفرما دریافت کند ‌...! تا استقلال و جایگاه دامپزشک تامین شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
این آقای مرادی خوب یادمه یا چه ................. و در چه زمانی اومد ومجوز کشتارگاه گرفت. حال دامپزشکی که ................. حالا هر .......... داره واسه دامپزشکی کوری میخونه.چون دامپزشکی بیصاحب شده.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
شاید این آقا از روی صداقت صحبت میکنه ولی بداند که شرافت ایشان را خیلی ها ندارند و زیاد نمیشود روی شرافت برخی برای تولید یک فراورده خام سالم حساب زیادی باز کردآیا امکان پدیر است برای همه واحدهای تولیدی یکنفر استخدام دولتی در نظر گرفت بهتر است بجای این همه .......گویی سایه اخراج را از روی سر کارشناس فنی بیچاره بردارید و اجازه دهید بدون ترس کارش را انجام دهد در یک کارخانه تولید سوسیس و کالباس که میبایست نگهدارنده بطور مشخص و کنترل شده استفاده گردد یک خانم مسن با قاشق تخمین میزند و از ان استفاده میکند این در حالی است که تذکر مسئول فنی و ادامه آن مبنی براستفاده در حد مجاز منجر به تقابل و رویارویی با صاحب واحد تولیدی گردید پس نباید به وجدان برخی برای رعایت بهداشت و سلامت مردم دل بست بهتر است بگویید پول مسئول فنی توجیه اقتصادی ندارد که البته این درست تر است
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
مشکل این نیست که کارفرما پول رو مستقیما یا غیرمستقیم بده،، بلکه اینها نمیخوان پول بدهند که البته حق هم دارند...بنده مدتی مسئول فنی بودم.
مسئله اینه که مسئول فنی کاری برای کارفرما انجام نمیده، خدمتی بهش ارائه نمیکنه.
انصافا خود دولت به کارمند یا کارگری که براش کار نکنه حقوق میده؟ یا توی اون کار ابقاش میکنه؟
اینها نمیتونن برای این حجم عظیم دامپزشک شغل ایجاد کنند، به زور دامپزشکهارو به کشتارگاهها و سایر بخشها تحمیل کردن،،، این کار هم برای دامپزشک بد هست و هم برای کارفرما.
دکتر وت
|
United States of America
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
انصافا این عزیز هم درست میگه
خدایی یه مقدار با دید مثبتی نگاه کنیم
حقوق از کارفرما = .......
مجرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
"مسئول فنی وظیفه کارفرما را برای کنترل بهداشت و کنترل کیفیت انجام دهد. ما این وضعیت را مطلوب می دانیم" از همین جمله میتوان نتیجه گرفت که کل مطلب مغلطه ای بیش نیست کجا وظیفه کارفرما کنترل بهداشت هست؟ ایشدن بدلیل حقوق و دستمزد مسئول فنی فشار بهشون اومده بیخود دارن سفسطه و قلم فرسایی میکنن بابا بقول معروف ....................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
انجمنهای صنفی و سازمان و‌نظام باید از طرح وی استقبال کنند و بصورت ریشه ای مشکل را حل کنند بدین طریق که حقوق دو سال مسوول فنی(مطابق با دوره پروانه کارخانه) به حسابی واریز گردد و از آن حساب ماهیانه به مسوول فنی پرداخت گردد و نیز مسوولان فنی تحت نظر یک شرکت وابسته به سازمان و یا نظام بصورت چرخشی در سطح استان فعالیت کنند.در اینصورت هم تولیدکنندگان برندشان تقویت می شود و هم مشکلات بهداشتی حل و فصل می گردد.
از صداقت جناب آقای مرادی صمیمانه متشکریم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
به نظر بنده باید یک عوارض سالانه به صورت درصدی حساب بشه که حقوق مسئول فنی توسط اون تامین بشه و توسط بخش تولید به بخش دولتی داده بشه و مسئولین فنی هم در استخدام دولت باشند و این گونه حقوق خود را دریافت نمایند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
کنترل و نظارت کاری حاکمیتی است و نباید کار فرما برای ان پول بدهد . پس دولت چکاره است . هنوز در اصل قانون بازرسی جزء وظایف دولتی است ولی با سیاست به کار فرما ها تحمیل شده است
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
خوب عزیز دل انگیز عزیز دل برادر قربانت شوم من آقای مرادی تو که درد حقوق دادن به مسئولین بهداشتی داری چرا سر خودتو و دیگران و به درد میاری و بیخودی جنجال به پا میکنی!! ............................
خوب مسئله رو درست بیان کن چرا میپیجونی عزیز دل انگیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
جناب مرادی و مهندس موافق قدیری می خواهند ....................... و‌گرنه کسی که دنبال ایجاد حل مشکل باشد چپ و راست بیانیه نمیده بلکه میره پیش رییس سازمان دامپزشکی و طرحش را اونجا عنوان‌ می کنه.
اینها ..................... ازشان انتظاری نیست.انتظار ما از همکارانمان است که هنوز از روابط انسانی و مالی و دیپلماتیک چیزی نفهمیده اند و بیشتر دنبال انتقام و شیطنت هستند که هم آینده خودشان را خراب می کنند و هم آینده همکاران خود را.
خدا وکیلی در این مدت چه اتفاقی افتاده؟
تعرفه ها توسط دکتر آقامیری از هیات دولت گرفته شد که آن موقع هم رییس وقت سازمان دکتر نوروزی تعرفه را کاهش داد و‌ کلا طرح را خواباند.(ایشان هم ................. بودند)
بجز تعیین تعرفه که هیچکس نمیده هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
جناب آقای مرادی یا متوجه نیستند و یا ید طولایی در باب اتهام زنی به دیگران دارند.اینبار هییت دولت قانونی یک کشور را به فعل شرورانه متهم کرده اند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
مسول فنی در صورتی میتونه ادعا کنه که واقعا نماینده سازمان دامپزشکی است که حقوق از کارفرما نگیر و تنها راهش اینه که بر اساس سرانه تولید عوارض از تولید کنده دریافت و حق نظارت و فعالیت مسول فنی بهداشتی پرداخت شود .
2 _ جایگاه مسول فنی بهداشتی مشخص است و فقط برای دریافت حقوق مشکل دارند که باید چاره ای اندیشید که اگر واقعا اختیار پرداخت حقوق و این منت بد حذف شود بسیاری از تخلفات کارخانه ها که میشه و مسولین فنی نیز بهتر میتوانند کنترل و نظارت انجام دهن . چون نمیشه به یکی گیر داد و ازش پول هم خواست اصلا مغایرت داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
قابل توجه بدنه سازمان دامپزشکی!
محور شرارت هم شدیم و بزودی سر از لژهای فراماسونری و فرقه های مخوف شیطانپرستی هم در میاریم.
اون .... کی بود که فرموده بودند مسوولان فنی از بدنه سازمان هستن؟ تحویل بگیرند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
2
اگر در مملکت ما قانونی بود که مسولیت هر گونه تخلف بهداشتی در محصول را متوجه تولید کننده می دانست و آنرا مانند سایر کشورها جرم تلقی می کرد و برایش مجازات درخور در نظر می گرفت. و همه مسولیت را متوجه حاکمیت تلقی نمی کرد و جا نمی انداخت که این یک کا ر حاکمیتی است آنگاه می دیدیم که آقایان چه احترامی از مسول فنی بهداشتی استقبال نموده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
یاد جرج بوش افتادم اینجوری که این آقا گفت محور شرارت.احتمالا ترامپ سازمان دامپزشکی رو هم به لیست تحریم ها اصافه میکنه
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
آقا اگه مفد کار کنیم همه چی حله. اداره کل درگیر نمیشه. ایشان بیانیه نمیدن.کارمون ارزشی میشه.قانون درسته.جایگاهمون هم حفظ میشه.فقط اینا پول ندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
در تمامی دنیا هزینه نظارت بر عهده ی خود کار فرماست.وگفته های ایشان مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی است.اتفا قا ماده ی۱۹ نه تنها شرارت بلکه خدمت بزرگی به سیستم فعلی دامپزشکی و دولت ودر راس آن به سلامت جامعه می کند.فقط این وسط یه عده افراد ........... به خاطر حسادت و ایجاد تفرقه وشکاف و تضعیف دستور العملها از خود سازمان و ادرات کل استان ها به خاطر ................ سعی در تضعیف مسولین زحمت کش فنی بهداشتی و دستیاران آنها دارند.مشکل سازمان خود سازمان است،به قول معروف کرم درخت از خود درخته
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
شرارت بزرگ!!!
................!!!!
شگفتا!!!!
علیرضا خاکپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
بنده خدا پر بیراه هم نمیگه. حکومت وظیفه خودش رو انداخته روی دوش تولیدکننده! خداییش نمیشه از طرفی از کارفرما (بطور اعم) حقوق گرفت و از طرف دیگه بهشون امر و نهی کرد. بطور قطع تنش پیش میآد. این نکته ساده رو تمام دوستانیکه دوره آرمانخواهانه ابتدای ورود به بازار کار رو به پایان رسونده باشند می دونن.
حاکمیت اگه تنها کمی از بودجه های نهادهای «همیشه در صحنه!» را به امورضروری مردم و حفظ سلامت جامعه اختصاص دهد ، دیگر نیازی نیست دستش را تا مفرغ در جیب صاحبان صنایع کرده و بواسطه کس دیگری خود را داماد نماید!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
خب اول که مشکل ماده 18 بود شکایت شد شکایتش ابطال شد بعد ماده 19 را به کمیته ماده 76 بردند و نماینده دولت روی خوشی به آقایان نشان نداد.الان هم که کل آیین نامه شرارت شده است.میزان صداقت آقای مرادی از این تاریخچه کاملا مشخص است.ضمنا لازم است تعریف مسءول بهداشتی و وظایف ایشان در مصوبه مجلس در خصوص برنامه ششم توسعه را آقای مرادی سرمشق نموده و روزی ده بار رونویسی نمایند.
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
ایشان درست میگند ناظرین که به برزیل رفته باشند هم همینطور است تازه باعث اشتغال بیشتر دامپزشکان هم خواهد شد
نظر شما
ادامه