کد خبر: ۳۹۵۰۹

 

انجمن بیمارستانهای دامپزشکی آمریکا (AAHA)، نسخه به روز شده راهنمای مدیریت دیابت در سگ‌ها و گربه‌ها را منتشر نموده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، در این سند 21 صفحه‌ای، مفاهیم و مسائل مطرح شده در نسخه سال 2010، مورد بازبینی قرار گرفته است. راهنمای جدید، حاوی اطلاعاتی پایه در رابطه با دیابت بوده و علاوه بر آن، در این نسخه جزئیاتی راجع به تشخیص، درمان (شامل استفاده از انواع مختلف انسولین) و نظارت بر بیماری نیز ذکر شده است.

AAHA، در این راهنما، تاکید ویژه‌ای بر توانمند‌سازی تکنیک‌های دامپزشکی که به عنوان منبع و مرجع اولیه آموزش و حمایت از صاحبان حیوانات خانگی دارای بیماری دیابت محسوب می‌گردد، شده است.

«مایکل کاوانا»، دامپزشک و مدیر اجرایی  AAHA، می‌گوید: هر گونه عملکرد و راهنمایی از طرف AAHA که باعث ایجاد انگیزه و افزایش توانمندی دامپزشکان و تکنسین‌ها در جهت آموزش و حمایت صاحبان حیوانات گردد، در جهت مدیریت این بیماری در سگ‌ها و گربه‌ها سودمند خواهد بود.

«ایمی هالفورد» دامپزشک که سمت رییس کمیته راهنمای مدیریت بیماری دیابت در حیوانات خانگی را به عهده دارد، اظهار می‌دارد: مدیریت بیماری دیابت در حیوانات بدون کمک و تلاش دامپزشکان و تکنیسین‌ها هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود. استفاده از این راهنما، مدیریت و مراقبت از حیوان بیمار را برای دامپزشکان آسان تر نموده و با استفاده از اطلاعات بروز آن به طور چشمگیری، می‌توان از عوارض حاصل از این بیماری کاست.

 

این راهنمای به روز شده به طور خلاصه، شامل مطالب ذیل می‌باشد:

- الگوریتم مرجع سریع در جهت پاسخ به هیپوگلیسمی در جهت نظارت و عیب‌یابی بر دیابت

- جدیدترین اطلاعات در رابطه با فرمولهای انسولین تجاری رایج کنونی و توصیه‌های چگونگی مصرف آنها

- توصیه‌های لازم جهت کنترل دیابت حیوانات در منزل

- اطلاعات در رابطه با ترکیبات و داروهای دیگر بجز انسولین و روش‌های کاربرد آنها

- چگونگی شناخت بیماران در معرض خطر ابتلا به دیابت و چگونگی کنترل و درمان

علاوه‌برآن در این راهنما، AAHA دامپزشکان را در جهت آموزش صاحبان حیوانات با مسائل مربوط به بیماری دیابت و بکارگیری ابزار و وسایل جدید در منابع آنلاین موجود در این رابطه تشویق می‌نماید. وبسایتی شامل مقالات، فیلم‌های آموزشی و جزوه‌هایی با عناوین مختلف در رابطه با دیابت، نظیر چگونگی تزریق انسولین، چگونگی جمع آوری نمونه ادرار و همچنین چگونگی استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن‌ هوشمند در جهت پیگیری و ردیابی پاسخ به درمان حیوان در برابر این بیماری را شامل می‌شود. برای دستیابی به اطلاعات فوق «اینجا» را کلیک نمایید.

برای دریافت نسخه PDF رایگان راهنمای فوق، (اینجا) را کلیک نمایید.

لازم به ذکر است که این راهنما به عنوان منبعی در جهت کمک به مدیریت این بیماری قابل استفاده است و به صورت پروتکلی دیکته شده الزامی نیست. بنابراین یادآور می‌شود برای ارزیابی وضعیت حیوان و بیماری می‌توان تحقیقات بیشتری نیز صورت پذیرد.

 
 
نظر شما
ادامه